Nettulf Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hei. Har en Socket 939 AMD Athlon 64 3700+ som er klokket til 2800MHz. Er usikker på om det er noen bedre instillinger jeg kan gjøre på prosessor eller minnet for å få bedre ytelse? Tror jeg har mere å gå på når det gjelder minnet, men det er jeg ikke så flink til... Justere FSB, HT link og multiplier på prosessoren er enklere synest jeg. Legger ved et par bilder fra CPU-Z for å vise instillinger jeg har nå. Kan nevne at jeg har stock luftkjøler, og kjører med dette 24/7 uten problem. Nettulf Lenke til kommentar
theoddone Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Vis du skal klokke mer så burde du sette ned HT multiplieren til 3X. Vet ikke hvor raskt ditt ram går, men du må kanskje bruke en lavere divider. Du burde passe på cpu tempen, du bruker jo bare stock kjølleren og ganske høy spenning. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Sjekk hvor høyt du kan sette FSB. Sett opp FSB, ned multiplier og minnedivider et hak til. Noen ganger får man høyere klokk ve å bruke lavere multiplier. Feks 290FSB*10multi etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå