Gå til innhold

Firefox 2.0 med apt-get i kubuntu egdy

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat innstalert kubuntu egdy på HELE 80GB hardisken min :D

Nå har jeg ingen problemer lenger, men jeg ønsker å kunne ha firefox 2.0 og ikke 1.5

Før så brukte jeg firefox 2.0 men da ble de meste fucka opp fordi jeg innstalerte det ikke orntlig.

noen som har pakkeliste til dette eller kan guide meg gjennom innstalasjonen med tar.gz fil?

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke svar - bare et spørsmål; Ubuntu Edgy har jo FF 2 i seg, mener du at Kubuntu edgy bare har FF 1.5?

Edit:

Det er vel bare Ubuntu som bruker FF som ferdig installert nettleser, mens Kubuntu bruker sin egen. Men mener du vil finne FF 2.0 i pakkebehandleren.

Merk ellers at du bør bruke aptitude og ikke apt-get.

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

ff var ikke innstalert

på dapper versjonen jeg hadde før så var 1.5 innstalert

2.0 er ikke i pakkelista, kun 1.5

trur jeg da.

kan sjekke en gang til :D

EDIT:

huff, nå føler jeg meg dum

De har jo oppdatert pakke lista :D

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Her har du hva jeg pleier å installere på en nyinstallert ubuntu:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
democracyplayer nvu amaya konquest ksudoku gnomermind gnome-commander amsn gftp kdict ekiga konqueror ktorrent xchat-gnome wireshark mozilla-thunderbird gnomebaker k3b libk3b2-mp3 kiso mplayer mplayer-doc mozilla-mplayer realplay gparted gnome-ppp bum p7zip-full eqonomize blender scribus dia-gnome kino kinoplus inkscape build-essential checkinstall network-manager network-manager-gnome network-manager-pptp mono mono-gmcs mono-gac mono-utils monodevelop opera libdvdcss2 w32codecs sun-java5-jdk sun-java5-jre unrar

Du kan lagre listen i en fil, feks. pakker og sørge for at alle pakkene står på samme linje og bruke den slik:

sudo aptitude install $(cat pakker)

Men noen av de pakkene krever PLF brønner:

http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Ho...ra_repositories

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...