Gå til innhold

Haji's Anime Dagbok

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en ny bruker på dette forumet, og jeg digger anime :) Så derfor har jeg bestemt meg for å dele mine nyeste anime opplevelser med de som liker anime på dette forumet!

Den nyeste anime serien jeg har sett ferdig er: The Melancholy of Suzumiya Haruhi, eller Suzumiya Haruhi no Yuutsu som er orginal tittelen.

Sjanger : Comedy, School life.

Historien dreier seg hovedsakelig om Suzumiya Haruhi som nettopp har begynt på High school. Hun introduserer seg på følgende måte: “From East Middle School, Suzumiya Haruhi. I have no interest in ordinary humans. If there are any aliens, time travelers, sliders, or espers here.. come join me. That is all!”

Etter hvert lager hun en klubb pga at alle de andre skole klubbene var kjedelige.

Klubben kaller hun "SOS Brigade" den blir bestående av 5 personer inkl hun selv.

Hun er såklart lederen og bosser de andre rundt slik at de kan finne noe rart eller mysteriøst. Når du ser denne serien kommer du garantert til å bli overasket og den er helt umulig og forutse.

Serien er av høy kvalitet og er veldig bra tegnet.

Det som er med denne serien er at episodene er "blandet". F.eks er episode 13 egentlig episode 5. Så du ser den i en helt feil rekkefølge. Jeg var faktisk ikke sikker på om jeg gidda å se serien ferdig etter første episode, men jeg fant fort ut at episode 1 har ingenting med den egentlige historien å gjøre. Hvis du ikke skjønner hva som skjer i første episode er det fordi at hovedpersonene i filmen har laget en film, og den filmen ser de på i episode 1. så hvis du lurer på hvorfor episoden har en svart firkant rundt seg er det derfor.

Jeg anbefaler denne serien på det høyeste!

Dere som "ser" eller har "sett" serien kan diskutere serien i denne tråden:)

Jeg kommer til å lage flere "anime dagbøker" hvis noen likte denne :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anime Dagbok :p? Men vi hadde vel forsåvidt trengt en tråd hvor folk kan diskutere anime generellt og diskutere animen som blir anbefalt i anbefalingstråden siden den skal holdes ren for prat.

Velkommen til Diskusjon Haji ::)

Lenke til kommentar

Ja, la oss bli godt kjente her - vi som digger anime(/manga), vi kommer jo til å lese litt fra hverandre ;)

Melancholy of Haruhi Suzumiya er min deffinitive animefavoritt, bare så det er sagt (selv om Kanon haler skummelt innpå). Elsket alt, episode 1 spesielt :p , og alt som skillet den ut fra det normale innen anime.

Beste øyeblikket i serien er - Mi-Mi... MikuruBEEEAM!!1 :!:

Yndlingscharen min er Yuki Nagato :love:

Skal du lage flere "dagbøker" (som du så absolutt må gjøre :thumbup: ), så kan det være lurt å hinte om at det er Suzumiya det handler om i overskriften.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Er vel bedre å endre overskriften så vi ikke får så altfor mange tråder :p men hva med å gi denne tråden navnet "diskusjonstråden" eller noe :whistle:?

Synes sangen i første episode er bra jeg :D mimimirakuru mikurubeam mimimirakuru mikurubeam! Ellers liker jeg når de spiller slåball :D

Lenke til kommentar

Neste gang så skal jeg ha med navnet på anime serien i overskriften :) men det kommer fortsatt til å hete Haji's Anime dagbok :innocent:

Uansett.. Glad noen likte det! Sangen i første episode er morsom ja!

Yuki er super haxor :!:

Endret av Haji
Lenke til kommentar

Syns The Melancholy of Suzumiya Haruhi var heilt grei. Elsket tegningene, og Suzumiya Haruhi er ein herlig karakter :wee: Men litt mye dødtid i serien og ikke akkurat den beste humoren sånn sett, men absolutt verdt få med seg.

Lenke til kommentar

Synes ikke serien var noe spesielt og etter all hypen den har fått må jeg si meg meget skuffet. Skulle dette være en komedie eller noe? Trodde først det skulle være en trist og rørende historie siden det stod "melancholy" i tittelen. Episode 0 som den første heter inviterer jo ikke akkurat til å følge med videre synes jeg.Var sånn halvmorsomt, sånn som resten av serien. Hvorfor de scramblet episode rekkefølgen ser jeg heller ikke vitsen av. Forandring fryder? Synes en linær historie hadde vært bedre. Ble så mye kaos. Hvis dette skulle vært en komedie feiler den i mine øyne. Hvor er humoren? De gangene jeg trakk på smilebåndene var det takket være den mannlige hovedrolleinnehaveren(Husker ikke navnet på ham), og det var ikke mange ganger. Tegnestilen likte jeg forsåvidt, og intromusikken/endingtheme, husker ikke hvilken. Den hvor de står og danser til, må jeg si var litt fengende iblant. Så mine tanker om serien er at den ikke var noe spesielt egentlig. Som Mala sier, mye dødtid. Var ihvertfall ikke noe for meg. Hvis dere ser etter anime anbefaler jeg School Rumble på det varmeste! Det er humor det. Men som sagt, smaken er som baken. Delt.

Lenke til kommentar

Raijin dekker der mese med sitt innlegg. Humoren i School Rumble er noe av det ypperste syns ihvertfall eg, gleder meg til neste manga utgave om kommer om noen dager. Burde vel fått bestilt denne også i dag.

Eg spør uten å ha sjekket grundig enda, finnes det ein tråd her inne for bestilling av manga inland/utland?

Lenke til kommentar

School Rumble ja :) Personlig syns jeg ikke det er så hysterisk morsomt, men jeg må innrømme at jeg gliser litt av Harima sin uflaks og Tenma sine misforståelser :p

Har bare sett første sessongen men:P Er andre sessongen noe særlig?

Lenke til kommentar
Jepp. Andre sesong er morro. Harima er morsom, hehe. Og så må du se OVA'ene før du ser sesong to. Digger den scenen ved Hotsprings, husker ikke det norske ordet. Men skal ikke si hva som skjer, er bare hysterisk morsomt.

8236044[/snapback]

Ok.. kult.. tror ikke jeg har OVA episodene, så får vell skaffe de :!:

Lenke til kommentar
Jepp. Andre sesong er morro. Harima er morsom, hehe. Og så må du se OVA'ene før du ser sesong to. Digger den scenen ved Hotsprings, husker ikke det norske ordet. Men skal ikke si hva som skjer, er bare hysterisk morsomt.

8236044[/snapback]

Priceless :wee:

Gleder meg ustyrlig til sesong 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...