Solid Edge Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hei Jeg lurte på om trenningsprogrammet mitt er brukbart. Jeg trener bokstavelig talt annen hverdag. Programmet mitt ser slikt ut nå: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Mandag: - Bryst - Triceps - Skuldre - Mage Tirsdag: - Trenningsfri Onsdag: - Biceps - Rygg - Mage - Lår ol. Torsdag: - Trenningsfri Fredag: - Bryst - Triceps - Skuldre - Mage Lørdag: -Trenningsfri Søndag: - Biceps - Rygg - Mage - Lår ol. Mandag: - Treningsfri Har tidligere prøvd et annet trenningsprogram: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Mandag: - Bryst - Triceps - Skuldre - Mage Tirsdag: - Biceps - Rygg - Mage - Lår ol. Onsdag: - Trenningsfri Torsdag: - Bryst - Triceps - Skuldre - Mage Fredag: - Biceps - Rygg - Mage - Lår ol. Lørdag: - Trenningsfri Søndag: -Trenningsfri Mandag: - Bryst - Triceps - Skuldre - Mage Men musklene var fremdeles "sliten" etter mandag/tirsdag... altså det vil si jeg presterte ikke like godt. Er nettopp begynnt med kostillskudd...deriblant cell max.. Er det mulig at cell max klarer å gi musklene nok hvile til at jeg kan bruke det gamle? Men egentli lurer jeg bare på om det nye trenningsprogrammet er brukbart Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller lagt det opp slik: Dag1: Bryst, triceps Dag2: Rygg, biceps Dag3: skuldre/nakke Dag4: Bein Det holder å trene hver muskelgruppe en gang pr uke hvis du trener den hardt nok. Alternativ: Dag1: Bryst, knebøy Dag2: Rygg, legger Dag3: skuldre, forside lår, bakside lår Dag4: Biceps, triceps Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Når jeg trener, så trener jeg max altså til jeg er sliten i alle muskler(de jeg trener den dagen). Men det jeg lurer på er om hva man bør trene samtidig... Det vil si, når man f.eks. tar skråbenk med manualer. så tar man jo triceps og deltoids i tillegg til bryst. Bør jeg da legge dem inn i trenningsplan før den dagen, eller har det lite å si. Eller et annet eksempel. når man tar Stående roing så tar man jo traps og biceps i tillegg til deltoids. No fortia har jeg lagt opp trenningen slik: F.eks. mandag: -skråbenk (for å få i gang musklene; triceps, pectorals og deltoids) -Pec Deck/flies (på maskin, starten på pyramide trenning) -Franskpress (med EZ stang, starten på pyramide trenning) -Stående roing (med stang, starten på pyramide trenning) -Cross over (med cabler, pumping dvs. avsluttning av pryamiden) -Triceps pushdown (med cabler, pumping dvs. avsluttning på pyramiden) -Lateral Raise (med hantler, pumping dvs. avsluttning på pyramiden) På "onsdag" hvor jeg trener biceps, bruker jeg samme prinsipp... Noen som har noe og si om programmet mitt? Endret 23. mars 2007 av Delta_progeny Lenke til kommentar
ivemaole Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 hei. Jeg anbefaler å ikke kjøre triceps og bryst som så mange gjør, men kjør heller bryst og biceps. Det er fordi du bruker triceps på mange av brystøvelsene, og du får dermed ikke prestert max og tatt deg så mye ut når du skal trene triceps rett etter du har trent bryst. Så du kan bytte om så du trener: bryst-biceps og rygg triceps Bare et lite tips Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 hei.Jeg anbefaler å ikke kjøre triceps og bryst som så mange gjør, men kjør heller bryst og biceps. Det er fordi du bruker triceps på mange av brystøvelsene, og du får dermed ikke prestert max og tatt deg så mye ut når du skal trene triceps rett etter du har trent bryst. Så du kan bytte om så du trener: bryst-biceps og rygg triceps Bare et lite tips 8232839[/snapback] Er igrunn litt uenig i det. Ja, det kan være fordel med din metode hvis du faktisk bryr deg om hvor mange kilo du klarer på triceps-settene, men hovedpoenget her er jo faktisk å få trent tricepsen godt nok, ikke hvor mye man tar. Dessuten, hvis man kjører biceps og bryst sammen, kan man f.eks ikke trene rygg og triceps dagen etter. Lenke til kommentar
ivemaole Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg mente ikke at man skal klare så mange kilo som mulig. Men hvis man kjører triceps og bryst samme dag så bruker man mye triceps i brystøvelsene(hvis man ikke kjører flies eller lignende) og man vil da slite med å fullføre tricepsprogrammet, fordi den muskelen har vært med som støtte/hjelpemuskel i brystøvelsene. For da kan man heller kjøre triceps sammen med rygg. Ett annet argument er at i mange ryggøvelser så bruker du biceps på å trekke vekter, eller holde vekter (roing, markløft osv..) Så derfor bør man ikke trene biceps sammen med rygg, men heller ta det sammen med bryst. Dette er da MIN mening og flere andre som jeg trene med, blandt annet en kamerat av meg som er personlig trener. Og hva mener du med dette her?: "hvis man kjører biceps og bryst sammen, kan man f.eks ikke trene rygg og triceps dagen etter?" Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Muskler skal ha mer enn et døgn hvile før neste økt. dvs. at når du aktiviserer triceps såpass mye på en brystøkt, blir det ikke riktig å trene triceps dagen etter. Uansett, jeg har alltid trent bryst,triceps samme dag - og har aldri hatt problemer med å fullføre. Kunne sikkert tatt litt mer vekter, men det bryr meg pent lite. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hva er triceps og biceps?? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hva er triceps og biceps?? 8258616[/snapback] muskler. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 du må si oss hvilke øvelser du tar Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hva er triceps og biceps?? 8258616[/snapback] muskler. 8259707[/snapback] Du kan svare bedre enn så: Triceps er armstrekkeren mens biceps er armbøyeren Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Ikke for å "stjele" posten din, men jeg tenkte at jeg også kunne trengt litt tips til treningsprogram og jeg tenkte at det ikke var no vits å lage en ny topic. Jeg trener 2-3 ganger i uka.( mandag, onsdag og fredag) Jeg trener som oftest hver gang vekter (biceps), benkpress, mage,roing,nedtrekk og noen ganger skulderpress. Hvorfor bør/bør jeg ikke trene hver musker gruppe hver dag? Musklene trenger vel 48t på å restituere seg? Jeg fylte 16 i januar og er ikke mesteropptatt av treningen. Det er mest for å få litt mer kjøtt på kroppen. er så tynn Endret 12. april 2007 av thanat0s Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Ikke for å "stjele" posten din, men jeg tenkte at jeg også kunne trengt litt tips til treningsprogram og jeg tenkte at det ikke var no vits å lage en ny topic.Jeg trener 2-3 ganger i uka.( mandag, onsdag og fredag) Jeg trener som oftest hver gang vekter (biceps), benkpress, mage,roing,nedtrekk og noen ganger skulderpress. Hvorfor bør/bør jeg ikke trene hver musker gruppe hver dag? Musklene trenger vel 48t på å restituere seg? Jeg fylte 16 i januar og er ikke mesteropptatt av treningen. Det er mest for å få litt mer kjøtt på kroppen. er så tynn 8367455[/snapback] Hvis du har helkroppsprogram trener du ikke hver muskelgruppe like hardt Og du trenger masse mat for å bygge opp musklene igjen. Hvis du vurderer å skifte til 3-splitt, vil jeg kanskje anbefale: Dag 1: Bryst + Triceps Dag 2: Bein + Overarm + Mage Dag 3: Rygg + Biceps EDIT: Med overarm mener jeg skulder. Endret 12. april 2007 av -Sindre Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvis du har helkroppsprogram trener du ikke hver muskelgruppe like hardtOg du trenger masse mat for å bygge opp musklene igjen. Hvis du vurderer å skifte til 3-splitt, vil jeg kanskje anbefale: Dag 1: Bryst + Triceps Dag 2: Bein + Overarm + Mage Dag 3: Rygg + Biceps 8368958[/snapback] Så du anbefaler å trene biceps to gange per uke mens resten av musklene bare får en trening? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ser bare biceps et sted jeg. . . Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ser bare biceps et sted jeg. . . 8369157[/snapback] Overarm inkluderer biceps, sammen med triceps. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ser bare biceps et sted jeg. . . 8369157[/snapback] Overarm inkluderer biceps, sammen med triceps. 8369176[/snapback] Ahh true, trodde det sto underarm. My mistake. . . Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvis du har helkroppsprogram trener du ikke hver muskelgruppe like hardtOg du trenger masse mat for å bygge opp musklene igjen. Hvis du vurderer å skifte til 3-splitt, vil jeg kanskje anbefale: Dag 1: Bryst + Triceps Dag 2: Bein + Overarm + Mage Dag 3: Rygg + Biceps 8368958[/snapback] Så du anbefaler å trene biceps to gange per uke mens resten av musklene bare får en trening? 8369043[/snapback] Mente Skulder. Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Men det må da være bedre med heldags program hvis jeg spiser nok? Høres jo bedre ut å trene 2-3 ganger i uka enn da "til sammen" én? btw, hvordan skal jeg ta nedtrekk foran? har alltid gjort øvelsen bak, så har ikke peiling på hvordan jeg tar den foran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå