Gå til innhold

XP 1800 Thoroughbred?

sigurdi

Anbefalte innlegg

Vi bestilte XP 1800 Palomino, men det kan ikkje være det vi har fått.

Skal ta en prosessor hjem og teste. Har montert en mange Palominoer og desse skiller seg ut på flere punkter.

Den ser ut som den er opplåst, L1 er ikke overbrent, kjernen er mindre, (13micron :smile: Kjernen har ingen tekst er helt blank, men det er en svart klistrelapp med steppingen.

AMD Athlon

AXDA1800LT3C 4145507260160

RIRGA 0232MPM

Tar en med meg hjem og tester, er litt iriterende om 10 opplåste Thoroughtbred skal sitte i 10 kontor maskiner. :smile:

De er kjøpt gjennom komplett, men de har de ikkje på lager og jeg har ikke sett at de har hatt de på lager. Er det noen som hvet. Kviteringe står det 1800 Palomino ?

Takker for all info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Dette er samme batch som man får kjøpt på psdata. Disse er PERFEKTE for kontormiljøer som vil ha PC uten stabilitetsprob (grunnet varme).

De er lite klokkevennlige.. dessverre.. uten å stille volt (som er 1,5v) går de kun til 1,7-1,8. Ved å stille spenning til 1,75 gikk den litt lengre.. Men likevel! for 60 kr/stk er dette røverkjøp! Jeg har kjøpt 6 slike til 3 1U rack servere (dual--systemer) siden de er så kalde. Kjører som dual i et 1U kabinett og bikker ikke 40 grader under load.. måtte lukke borterste L5-bro for å gjøre de om til MP forresten.. de var ikke SMP-kompatible "out of the box".

Senere skal vistnok 1700+ og 1800+ komme som t-bred rev B i norge også..(produksjon av disse er KUN av rev B core nå). Da blir nok disse den nye celeron 300a når det gjelder overklokking!

Lenke til kommentar

Testa en av de nå i et eldre Asus A7V133 og den kjører på 133fsb, og den kjører defalt på 1666 Mhz som tilsvarer en XP2000, den viser og som en xp 2000 prosessoren er ikke låst, testa den på 10, 10.5, 11 og 11.5.

Skal testa den på et nyere kovedkort i måro og se om den kan ta 13 og 13.5 noe jeg betviler, men skal testa.

Den er ivertfall døstabil på 1.5v 1666. :smile: Under 35 grader.

Tester videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...