Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Må boote ved hjelp av USB-nøkkel

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske store problemer nå. Jeg fant ut at maskinen min ikke lenger hadde cd/dvd-drive (verken i min datamaskin,eller i maskinvare/kontrollpanel) og bestemte meg for å google det. Der stod det at jeg skulle slette noen filer i regedit, og jeg gjorde det og startet maskinen på nytt. Nå har jeg et enda større problem! Verken musen eller keyboardet fungerer lenger! Heller ikke om jeg kobler til en ekstern mus (den lyser og blinker, men pekeren beveger seg ikke).

Jeg tenkte at da burde jeg vel formatere og installere windows xp pånytt, men jeg tror ikke cd-driven fungerer nå heller, for når jeg trykker Boot from CD så bare starter den XP opp som vanlig. Jeg har sjekket i BIOS'en, og tastaturet fungerer der.

Jeg har tilgang på en annen maskin, og jeg har en USB-nøkkel som jeg kan bruke. Jeg har hørt at jeg kan starte formateringen med den og så få installert fra XP-cd'en? Stemmer det? Noen som vet noe om hvordan jeg gjør dette?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk takk :blush:

På kategorien "Boot" står det

CD-ROM Drive

Removable Devices

+Hard Drive

Har prøvd å trykke F9 "Setup Defaults", men det hjalp ikke.

Hvordan vet jeg om den reagerer i det hele tatt? Jeg får åpnet den, og det krever ihvertfall strøm.

Lenke til kommentar

Fortell litt om hardware i "poblem maskina", det er ofte noen triks der... Fikk lære et den laange veien om mitt ASUS A8R32-MVP, såg i manualen grunnen til problemet mitt. Ved bruk av ALI Raid kunne en ikke ha en SATA CD/DVD tilkobla der når Window$ skulle inn på diskene.

Fikk Window$ inn på disken(e) ( 3x320GB i raid5 ) når eg tok fram en gammal Plextor 1610 CD brenner, min Plextor 760 (sata DVD brenner) fungerte til lesing og brenning når den var tilkobla den fjerde SATA porten, etter at Wind. var inne. Har flytta den til ULI controlleren på kortet og lagt inn litt ekstra SATA drivere i Window$ nå..

Lenke til kommentar

Removable devices kommer opp som et alternativ.

Maskinen har en AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX

(det er en bærbar maskin)

Hovedkortet vet jeg ikke. Står ikke i ordrehistorikken til Netshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...