I_Want_a_Wii Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hei! Kjøpte briller på www.optics.no Jeg forvekslet desverre den siden og en annen brilleside jeg hadde funnet, hvor det stod at man kunne sende brillene tilbake hvis man ikke var fonøyd med dem. Dette opererer ikke optics.no med, så det jeg lurer på er om man har 14 dagers angrerett på disse brillene? takk Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Ja, kjøp på internet går under fjernsalgloven. Så uansett hva butikken opperer med har du i følge Norsk lov rett på å få penge tilbake. Lenke til kommentar
I_Want_a_Wii Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Ja, kjøp på internet går under fjernsalgloven. Så uansett hva butikken opperer med har du i følge Norsk lov rett på å få penge tilbake. 8220215[/snapback] Har du noe link eller et eller annet som jeg kan referere til. Han selgeren virker ikke helt blid Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Rett og slett loven Be han surmulne selgern din klappe igjen og lære seg det han driver med Har ikke noe link akkurat nå da, sorry Lenke til kommentar
valentino Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det er ingenting som heter fjernsalgloven. Den aktuelle loven er angrerettloven Du får lese kapittel 4. Lenke til kommentar
I_Want_a_Wii Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Da sendte jeg denne mailen: Hei igjen Det er første gangen jeg kjøper briller. Har fått tilbakemelding fra bekjente at jeg ikke passet brillene og det synes jeg ikke selv heller. Derfor vil jeg benytte meg av angreretten. 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. MvH ****** legger ut evt svar her senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå