Gå til innhold

P4 3.0 med 400mhz fsb?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et gammelt hovedkort liggende,som støtter Pentium 4 med 400mhz fsb.Noen som vet om det finns P4 3ghz cpu med 400mhz fsb,eller er det kun 800mhz fsb på de cpuene?

8220117[/snapback]

533Mhz og 800Mhz (+1066) fsb er jo det som er/var vanlig i nyere tid. Men det finnes P4 (S478) med 400mhz fsb også. Men den raskeste er såvidt jeg vet denne Intel® Pentium® 4 Processor 2.80 GHz. Og om du får tak i en er vel kanskje også en annen sak. Vil tro bruktmarkedet i så fall er stedet. De ble laget fra 1,4Ghz (0,18 micron) og opp til den 2,8Ghz (0,13micron)

Lenke til kommentar

Nei, hvis hk ikke støtter høyere fsb så går vel det dårlig så vidt jeg vet i alle fall. Men kan du ikke heller prøve å få tak i en 2,8Ghz da?

Forskjellen i ytelse er jo relativt ubetydelig, de er ikke akkurat superraske noen av dem :)

Ellers kan det jo jo kanskje være noe å vurdere om du heller skal kjøpe et hk også. Fra ca Kr 200,- og oppover får du bedre enn det du har, og som støtter litt mer kurant cpu. Sjekk demovarer og bruktmarked. Jeg vet ikke om du har minnebrikker, men ellers er det også av en eller annen merkelig grunn relativt dyrt, om det er snakk om gamle PC100/PC133 brikker.

Man får jo i dag også en ny Celleron D 2,8Ghz for 350 Kr. Har selv en gammel 2,66Ghz CeleronD her som klokker opp til 4Ghz på orginalkjøler. CeleronD på 3,xGhz er ikke noe dårlig valg det heller, ifht de gamle 400fsb P4 på 2,8 og nedover.

Lenke til kommentar

Hovedkortet jeg har,støtter god gammel rdram,som jeg har liggende.Så jeg stresser nok ikke med innkjøp av både hk og minne.Blir nok til at jeg beholder det.

Planen var bare å fyre opp denne saken og bruke den som surfepc.En gammel p4 2.4 holder også i massevis til det,men tenkte jo at dess raskere cpu,dess bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...