Janitor Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) er mye diskusjoner ang operatørlåskoder, hvordan fjerne dem hva det koster osv. så inne på et forum leste jeg noen innlegg som var av interesse, og fant ut at jeg skulle sjekke dem ut. tn åpner tlf så lenge du har abn, om det så er samme dagen du kjøper den, og det koster ingenting tele2 gjør det ikke pr dags dato gratis, men mot et gebyr netcom er inne på samme tankegangen og det er mulig at de begynner med det samme innen kort tid chess selger også subsidierte tlf, men deres tlf har ikke oplås. ang chess så har de en avtale hvor du kan kjøpe en ny tlf hvert år til rimeligere pris, og når du blir kunde er det et lite utvalg av tlf som er rimelige. et eksempel http://www.chess.no/eway/?pid=271&trg=Main...t_5570=5636:0:& disse tlf er rimelig, og de er helt uten oplås i utgangspunktet. har altså hat en ringerunde hvor jeg har snakket med flere fra samme firma, og samtidig fått åpnet en z610i som er 1 dager gamel. dette er ikke tro eller rykter, men realitet. hvis noen skulle ha opplevd noe annet, må de ta kontakt, og jeg kan forklare nærmere. altså telenor åpner gratis, netcom er kanskje rett rundt hjørnet, chess har ikke operatørlås på sine lenger mens tele2 kommer til å oprettholde sine operatørlåser, og ta gebyr hvis man vil åpne dem før 12 mnd er gått. Endret 23. mars 2007 av Janitor Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 er mye diskusjoner ang operatørlåskoder, hvordan fjerne dem hva det koster osv. så inne på et forum leste jeg noen innlegg som var av interesse, og fant ut at jeg skulle sjekke dem ut. tn åpner tlf så lenge du har abn, om det så er samme dagen du kjøper den, og det koster ingenting tele2 gjør det ikke pr dags dato gratis, men mot et gebyr netcom er inne på samme tankegangen og det er mulig at de begynner med det samme innen kort tid chess selger også subsidierte tlf, men deres tlf har ikke oplås. ang chess så har de en avtale hvor du kan kjøpe en ny tlf hvert år til rimeligere pris, og når du blir kunde er det et lite utvalg av tlf som er rimelige. et eksempel http://www.chess.no/eway/?pid=271&trg=Main...t_5570=5636:0:& disse tlf er rimelig, og de er helt uten oplås i utgangspunktet. har altså hat en ringerunde hvor jeg har snakket med flere fra samme firma, og samtidig fått åpnet en z610i som er 1 dager gamel. dette er ikke tro eller rykter, men realitet. hvis noen skulle ha opplevd noe annet, må de ta kontakt, og jeg kan forklare nærmere. altså telenor åpner gratis, netcom er kanskje rett rundt hjørnet, chess har ikke operatørlås på sine lenger mens tele2 kommer til å oprettholde sine operatørlåser, og ta gebyr hvis man vil åpne dem før 12 mnd er gått. 8220075[/snapback] Telenor åpner ikke gratis, det vil de ikke til meg hvertfall. Så det stemmer nok ikke fikk jeg høre fra deres KS. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 er mye diskusjoner ang operatørlåskoder, hvordan fjerne dem hva det koster osv. så inne på et forum leste jeg noen innlegg som var av interesse, og fant ut at jeg skulle sjekke dem ut. tn åpner tlf så lenge du har abn, om det så er samme dagen du kjøper den, og det koster ingenting tele2 gjør det ikke pr dags dato gratis, men mot et gebyr netcom er inne på samme tankegangen og det er mulig at de begynner med det samme innen kort tid chess selger også subsidierte tlf, men deres tlf har ikke oplås. ang chess så har de en avtale hvor du kan kjøpe en ny tlf hvert år til rimeligere pris, og når du blir kunde er det et lite utvalg av tlf som er rimelige. et eksempel http://www.chess.no/eway/?pid=271&trg=Main...t_5570=5636:0:& disse tlf er rimelig, og de er helt uten oplås i utgangspunktet. har altså hat en ringerunde hvor jeg har snakket med flere fra samme firma, og samtidig fått åpnet en z610i som er 1 dager gamel. dette er ikke tro eller rykter, men realitet. hvis noen skulle ha opplevd noe annet, må de ta kontakt, og jeg kan forklare nærmere. altså telenor åpner gratis, netcom er kanskje rett rundt hjørnet, chess har ikke operatørlås på sine lenger mens tele2 kommer til å oprettholde sine operatørlåser, og ta gebyr hvis man vil åpne dem før 12 mnd er gått. 8220075[/snapback] Telenor åpner ikke gratis om man har avtaletid, det vil de ikke til meg hvertfall. Så det stemmer nok ikke fikk jeg høre fra deres KS. 8226483[/snapback] Lenke til kommentar
Janitor Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 dette er fakta. hvis du kjøper en tlf i dag, med et abn som har mnd avgift og bindingstid, altså ikke et kontantkort, så kan du ringe tn samme dag, å få låst opp tlf din gratis. det er fordi du enda har et abn med bindingstid. det handler ikke om flaks, eller om du kjenner noen der inne. jeg snakket med to personer og begge sa det samme. ringte inn ang en se z610i som firmaer har problemer med å åpne, pgr av en server som er mye nede. den er kjøpt med tn superminutt for 14 dager siden. fikk da en mail etter fem minutter taletid med kundeservice, og åpnet tlf via kode. om noen ikke tror på dette så er det deres tap. ta gjerne kontakt med meg med en tlf det ikke går an å åpne, så skal jeg ta tlf til tn og gjerne ligge den ut her om man kan legge ut lydfiler, så skal jeg samtidig spørre dem om akkurat dette, slik at det kommer med i samtalen. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 du er bundet til abonnementet , ikke mobilen, stor forskjell ikke mange forstår høres det ut som!?. Jeg ringer hver gang jeg kjøper ny mobil og får åpnet den opp. Så lenge man ikke skal si opp abonnementet så har det ikke noe å si å få åpnet mobilen. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 dette er fakta. hvis du kjøper en tlf i dag, med et abn som har mnd avgift og bindingstid, altså ikke et kontantkort, så kan du ringe tn samme dag, å få låst opp tlf din gratis. det er fordi du enda har et abn med bindingstid. det handler ikke om flaks, eller om du kjenner noen der inne. jeg snakket med to personer og begge sa det samme. ringte inn ang en se z610i som firmaer har problemer med å åpne, pgr av en server som er mye nede. den er kjøpt med tn superminutt for 14 dager siden. fikk da en mail etter fem minutter taletid med kundeservice, og åpnet tlf via kode. om noen ikke tror på dette så er det deres tap. ta gjerne kontakt med meg med en tlf det ikke går an å åpne, så skal jeg ta tlf til tn og gjerne ligge den ut her om man kan legge ut lydfiler, så skal jeg samtidig spørre dem om akkurat dette, slik at det kommer med i samtalen. 8229712[/snapback] KORREKT! Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) dette er fakta. hvis du kjøper en tlf i dag, med et abn som har mnd avgift og bindingstid, altså ikke et kontantkort, så kan du ringe tn samme dag, å få låst opp tlf din gratis. det er fordi du enda har et abn med bindingstid. det handler ikke om flaks, eller om du kjenner noen der inne. jeg snakket med to personer og begge sa det samme. ringte inn ang en se z610i som firmaer har problemer med å åpne, pgr av en server som er mye nede. den er kjøpt med tn superminutt for 14 dager siden. fikk da en mail etter fem minutter taletid med kundeservice, og åpnet tlf via kode. om noen ikke tror på dette så er det deres tap. ta gjerne kontakt med meg med en tlf det ikke går an å åpne, så skal jeg ta tlf til tn og gjerne ligge den ut her om man kan legge ut lydfiler, så skal jeg samtidig spørre dem om akkurat dette, slik at det kommer med i samtalen. 8229712[/snapback] Så bra Da kanskje vi snart slipper hele greia med operatørlås. Er jo litt unødvendig av telenor å opprettholde dette på telefoner kjøpt med abonnement om man så enkelt kan få fjernet den igjen. Jeg skal hvertfall ringe de opp igjen nå Og; er det noen som har lest noen av de latterlige artiklene her: TalkMore Virker som de er skrevet for og av 7 åringer:p Er vel den øverste jeg sikter til, er en stund siden den er skrevet så er det noen som vet hvor lenge telenor har hatt den praksisen? Det er litt rart at markedsdirektøren i et selskap bruker tid å krefter på å skrive slike "artikler" som egentlig bare rakker ned på Telenor. Ikke særlig seriøst, er min mening. Men for å si noe fint om TalkMore så har jeg hørt mye bra om deres kundeservice. Jeg er ingen markedsdirektør akkurat, men vil bare presisere at jeg ikke har noe i mot selskapet. Fikk bare teen litt i vrangstrupen. Endret 25. mars 2007 av angellwax Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Og; er det noen som har lest noen av de latterlige artiklene her:TalkMore Virker som de er skrevet for og av 7 åringer:p 8237336[/snapback] Ingenting latterlig med det. For en tid tilbake var Telenor så trege med utlevering av koder at det var grunn til å tro at det ble gjort med hensikt. Men hvis du hadde drevet Talkmore hadde vel du overhode ikke blitt irritert om mange av kundene dine ikke fikk brukt abonnementet pga feil gjort av Telenor? Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Og; er det noen som har lest noen av de latterlige artiklene her:TalkMore Virker som de er skrevet for og av 7 åringer:p 8237336[/snapback] Ingenting latterlig med det. For en tid tilbake var Telenor så trege med utlevering av koder at det var grunn til å tro at det ble gjort med hensikt. Men hvis du hadde drevet Talkmore hadde vel du overhode ikke blitt irritert om mange av kundene dine ikke fikk brukt abonnementet pga feil gjort av Telenor? 8238090[/snapback] Dette handlet jo om operatørlås, de får jo fortsatt talk more abonnement, selv om det kanskje blir vanskelig å bruke uten opplåst telefon. Og var egentlig derfor jeg spurte, mente også at dette var mye mer problematisk før Mener fortsatt det er latterlig, ikke at de blir irritert, men det er unormalt barnslig skrevet. Og useriøst også synes jeg. Men det er bare min mening:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå