fredrija Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 trenger hjelp til å lage et uml-diagram for et slikt spill: hva spillet går ut på: spiller styrer ett Røde kors helikopter, som starter på en base. spilleren skal få helikopteret til å lande nærmt folk som skal reddes. helikopteret styres med piltastene. spillet går tid, og man skal redde så mange folk som mulig innen denne tiden. hvis man har reddet alle folkene på et brett, så kommer man til neste brett, som er vanskeligere ( mer folk eller mindre tid på seg). Måter man "mister liv" på er ved at man krasjer i hidringer, tiden går ut, eller tom for drivstoff. antall poeng avgjøres av hvor mange folk man redder og hvor mye tid man har til overs når et brett er fullført. Lenke til kommentar
___ Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det du egentlig spør etter er et State Chart Diagram, eller tilstandsdiagram som det heter på godt norsk. Eksempler på slike kan du finne her (engelsk): http://www.agilemodeling.com/style/stateChartDiagram.htm Et slikt diagram kan tegnes i et vanlig vektorbasert tegneprogram som f.eks. OpenOffice Draw, eller InkScape. (Begge open source) Det finnes mange programmer beregnet for å lage UML-diagrammer, også State Charts. Du finner en grei liste på http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UML_tools Hilsen Werner Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Anbefaler dere å bruke Visio. Visio er laget for å tegne diagrammer og lignende. Muligens litt overkill for et såpass lite prosjekt, men det kan være greit å lære seg. Visio ligger på terminalklientene du finner på P-15. Du kan også koble deg til ts-idi.idi.ntnu.no:59059 med remote desktop. Spennende spillidé. Lykke til Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Anbefaler dere å bruke Visio. Visio er laget for å tegne diagrammer og lignende. Muligens litt overkill for et såpass lite prosjekt, men det kan være greit å lære seg. Visio ligger på terminalklientene du finner på P-15. Du kan også koble deg til ts-idi.idi.ntnu.no:59059 med remote desktop. Spennende spillidé. Lykke til 8223010[/snapback] Visio fungerte nogenlunde for oss, men var litt knotete. Noen har hatt suksess med Dia, andre ikke (Ligger også på P15 (regner med at du tar TDT4100 ved NTNU)). Vi kan dessverre ikke tegne hele diagrammet, det hadde jo vært juks, men jeg anbefaler å se på de lenkene Werner kom med.Om du er tilknyttet IDI så får du vel forøvrig lisens til Visio gratis via MSDNAA. Men hva skjer med at du har kunnskaper som strekker seg inn på Gløs-territorium, husker jeg feil med at du er en Dragvolling? Sist jeg var på Dragvoll ble foreleseren satt ut når han trykka på høyre musetast for da kunne han ikke bla videre i powerpoint-fremvisningen sin. Men lykke til med spillet, og kanskje dere vinner Røde Kors-prisen. Vi satser hverken på UKA eller Røde Kors-premier hvertfall. Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Men hva skjer med at du har kunnskaper som strekker seg inn på Gløs-territorium, husker jeg feil med at du er en Dragvolling? 8232380[/snapback] Det var meg. SteffyPants nektet meg å logge inn med min egen bruker. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Men hva skjer med at du har kunnskaper som strekker seg inn på Gløs-territorium, husker jeg feil med at du er en Dragvolling? 8232380[/snapback] Det var meg. SteffyPants nektet meg å logge inn med min egen bruker. 8238907[/snapback] Lies. Ikke ta kred for mine kunnskaper, din lolfag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå