Gå til innhold

LCD Vs Plasma

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg kommet så langt etter søk av flatskjerm og har landet på disse to.

- (Plasma) Pioneer PDP-427 ca. 20.000,- (42")

- (Full HD LCD) Sony Kdl-40W2000 ca. 20.000,- (40")

Åpen for andre forslag i samme prisklasse :)

Som dere ser får man begge disse til under 20.000,- så prisen er lik på begge skjermer. Men, jeg får ikke bestemt meg hvilken jeg bør velge...

Jeg er vel litt over gjennomsnittet av en vanlig tv-titter. Hovedsaklig tv titting med Canal Digital parabol, mulighet for å oppgradere til HD dekoder er jo et viktig moment. Ellers går det mye i DVD, (en HD/blueray-spiller på sikt). Altså mest tv og film, noe pc og spillkonsoll. Noe fremvisning av bilder (foto). Jeg så disse skjermene ved siden av hverandre på Siba og synes det var bedre bilde på Pioneeren, spes. hudtoner. Hvordan de var stilt inn vet jeg ikke.. Etterslep/trege bilder, gjelder dette alle flatskjermer? Det er jo godt synlig på en flatskjerm i forhold til min billedrørstv. Fremtiden tilsier jo 1080P? Er det ikke da dumt å kjøpe en tv med 768 som Pioneeren har? Støtte for 1080P? Hva betyr dette når skjermen ikke har større oppløsning? Lyd og flatskjermer, noen sier det blir etterslep av bilde i forhold til lyd? (Reciver - Yamaha 1300).

Støy, er dette et stort problem på plasmaskjermer?

Så, hvilken skjerm passer best til mitt bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Dette er jo en meget subjektiv sak da! Man burde jo gå for den man liker mest. Men ser at du sier du skal bruke den til PC/konsoll, her er jo LCD bedre enn plasma, mens plasma er bedre på film/tv.

Full HD/"vanlig HD? bakke nettet er på vei fremover, men dette kommer nok neppe til å vise i full HD, mens vi har jo også HD-DVD og de greiene der som spiller av full HD, så det kommer helt ann på hvor lenge du skal ha TVen.

Plasma har jo den ulempen med at du kan brenne fast bildet, men dette problemet har det blitt mindre av med årene. LCD er litt blassere i kontrasten generelt i forhold til plasma.

Men velg den du syntes så best ut, kommer nok ikke til å bli skuffet, samme hvem av de to typene du velger ;)

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...