Bruker-93156 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 At ikke ett eneste av 220 bilder du har tatt med Canon 350D etter å ha hatt kameraet i et helt døgn!?!, er uten tvil fotografens feil. HVordan ellers er det mulig at så utrolig mange fotografer( og testere) klarer å ta skarpe bilder? Bare lurer jeg.... 8289759[/snapback] Ta en titt på bildene mine å si meg hva jeg har gjort galt. Når bildene blir bedre med dårligere lysforrhold, da er det UTSYRET som er noe galt med. Nå sa jeg også at jeg trodde det heller var objektivet som var problemet, ikke kameraet. Tror ikke du kan si det er jeg som er grunnen til dårlige bilder. Utstyret mitt er et Nikon D50 og et objektiv til 999,-! Ikke sammenlign meg med voksne karer med D200 + /Canon 30D + og Orginale 300, 400, 500, 600mm Nikon og Canon L opptikk! Og grunne til at testere har fått skarpe og gode bilder er på grunn av at de har brukt opptikk som er MYE bedre enn det jeg brukte. Litjek: Jeg tror også jeg har vært heldig med objektivet. Men så er jo huset Nikon også da... Nikon fikser biffen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Vet ikke hvordan det objektivet er, men 350D kan ikke være "forbildet" til Canon. Det blir helt feil. 8289959[/snapback] Jeg vet at 350D er langt ifra noe Canon "skryter" av. Jeg bare skildret førsteinntrykket mitt. La oss si det slik: Jeg ble VELDIG glad da jeg fikk beskjed fra JPstoney om at jeg bare kunne bytte inn Canon kameraet mot et Nikon (D50/D70s) Jeg trodde at den sjangsen jeg hadde av å fotografere sothøne på så nært hold var ødelagt, for helt ærlig, bildene jeg tok med 350D ble crap. Om dere ikke tror meg kan jeg legge ut noen bilder så skal dere få se... Endret 1. april 2007 av Marius olsen Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har 20D nå, og en kamerat har D50. Det likte ikke jeg i det hele tatt, sikkert fordi jeg er vant til Canon. I tillegg er det (virker hvert fall) en del mindre enn jeg er vant til. Nå kunne jeg aldri tenkt å bytte til Nikon eller noen av de andre merkene for den saks skyld. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har 20D nå, og en kamerat har D50. Det likte ikke jeg i det hele tatt, sikkert fordi jeg er vant til Canon. I tillegg er det (virker hvert fall) en del mindre enn jeg er vant til.Nå kunne jeg aldri tenkt å bytte til Nikon eller noen av de andre merkene for den saks skyld. 8290111[/snapback] Om du skal sammenligne 20D mot et Nikon, må du kanskje opp i lik pris; D80/D200. Kom etter du har kjent på de å si om de virker mindre. Uten at jeg har rørt ett 20D så hadde jeg kunne sagt deg at D50 er mindre. Man sammenligner ikke 5.000 kamera mot 10.000 kamera Men alle har sin smak, og når man blir vant til et kamera, er det helt naturlig å føle ubehag med et annet. Jeg hadde helt sikkert ikke likt 20D, selv om det er mer lik D200, et kamera som jeg ønsker meg så inderlig! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Man velger seg et system. Og er man fornøyd med det, såklart er det favorittsystemet da! Jeg er sær, har Minolta, og jeg liker det bedre enn Canon og Nikon. Det har egentlig null fordeler framfor Canon eller Nikon, men jeg liker å ha litt spenning over jakten på objektiver, samt prate med andre sære folk som bruker samme merke. Er vel ikke så uvanlig med Minolta, men i forhold til Canon og Nikon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå