Gå til innhold

Dagbladet: Derfor får PS3-salget en treg start

ohlala

Anbefalte innlegg

Er faktisk imponert over at såpass mange kjøper PS3 når man kan få premium 360 med Gears of War, HD kabel og headset til 2990kr hos Elkjøp.

Eller core 360 for 2190 med Fifa for den saks skyld.

8219777[/snapback]

Xbox360 har ikke Playstation titler, der har du grunnen. Playstation har tidenes største spilltitler blant arsenalet sitt, det kommer Xbox360 aldri til å slå.

Brukte nesten 9000 på konsollen, absolutt verdt det.

8233908[/snapback]

Kom med noen eksempler da. Du forstår vel at for mange andres del er det stikk motsatt, nemlig at både Xbox 360 og Wii har langt flere gode titler enn Playstation 3. Er jo forskjellige meninger rundt spillene. Du snakker som om det var fakta.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom med noen eksempler da. Du forstår vel at for mange andres del er det stikk motsatt, nemlig at både Xbox 360 og Wii har langt flere gode titler enn Playstation 3. Er jo forskjellige meninger rundt spillene. Du snakker som om det var fakta.

8233929[/snapback]

Nå glemmer du at Avean sine meninger er fakta da.... Men ikke forvent noe svar.. Han pleier komme med en slik uttalelse for deretter forlate tråden når folk stiller spørsmål til han..

Lenke til kommentar
Xbox360 har ikke Playstation titler, der har du grunnen. Playstation har tidenes største spilltitler blant arsenalet sitt, det kommer Xbox360 aldri til å slå.

8233908[/snapback]

Playstation 1 og Playstation 2 ja, men ikke Playstation 3. PS3's spillbibliotek er langt fra imponerede for øyeblikket, og konsollen har og tapt noen ekslusive til fordel for multiplatform.

Jeg begynner å bli evinelig lei av at enkelte ikke klarer å trø frem en generasjon. De maser om hvor forbanna next-gen PS3 er men suksessen til Sony må de henvise til eldre generasjoner. Er vel kanskje påtide å innse at PS3 har sterkere konkuranse denne generasjonen samt at de har effektivt klart å prise seg ut av markedet.

Lenke til kommentar

Jepp.. PS3's spillbibiliotek er ikke særlig imponerende.. for øyeblikket.. Men, jeg tviler ikke ett sekund på at dette kommer til å bedre seg! :) Selv er jeg blandt de som venter på at den synker noen lapper før jeg kjøper den.. Wii og 360 underholder meg veldig fint nå, så ser ikke noen grunn til å kaste bort 6000 til.. :p (holdt på å glemme PS2 med FFXII!)

Men, jeg er selv sikker på at PS3 kommer etterhvert.. Bare gi den noen eksklusive og gode spill.. :)

og, for å hjelpe på Avean litt.. så, sier han faktisk playstation har tidenes største spilltitler.. Og, det blir jo sagt at stemmer her.. Selv om jeg er litt usikker på om det var dette han egentlig mente.. Har jo sett noen andre kommentarer av han her.. :p

Lenke til kommentar

Det at en eller annen plattform innehar de beste spillene er en totalt subjektiv oppfatning som ikke har noen verdi for andre enn den personen som om med uttalelsen. Personlig synes jeg at C64 har de beste spilltitlene noensinne og spør du noen andre så sier de sikkert noe annet (i alle tilfeller ikke C64).

PS3 sitt store problem om dagen, som jeg mener er større enn mangel på ekslusive titler, er at det slippes så mange hurtigporter av xbox360 spill. Disse spillene er enten direkte dårligere (Blant annet pga manglende online støtte) eller akkurat like gode. Dette er dårlige argumenter for innkjøp av ny konsoll. Det at nesten alle spillene slippes flere måneder etter 360 versjonen hjeler heller ikke. Hvor kult blir det med GRAW2 til sommeren uten xbox live?

Det PS3 trenger er egne utviklingsteam som lager spill fra grunnen på PS3. Spillene kan gjerne være multi, men de må lages ut fra PS3 sin arkitektur slik at hardware kan utnyttes bedre.

Lenke til kommentar

8233908[/snapback]

Playstation 1 og Playstation 2 ja, men ikke Playstation 3. PS3's spillbibliotek er langt fra imponerede for øyeblikket, og konsollen har og tapt noen ekslusive til fordel for multiplatform.

Jeg begynner å bli evinelig lei av at enkelte ikke klarer å trø frem en generasjon. De maser om hvor forbanna next-gen PS3 er men suksessen til Sony må de henvise til eldre generasjoner. Er vel kanskje påtide å innse at PS3 har sterkere konkuranse denne generasjonen samt at de har effektivt klart å prise seg ut av markedet.

8234152[/snapback]

Det er vel ganske reelt og se tilbake på hva slags markedsandel de foregående konsollene har. PS3 vil jo få mye av det samme som gjorde ps2 til det det var med singstar buzz etc... Bare den nye advanced movement capture til eye toy i HD har potensiale til å bli slager. Ikke bare det, forbrukere lar seg i stor grad styre av merkevare navnet, selv om ikke det gjelder alle på forumet her (side de er "eksperter") så kan en banne på at PS står sterkt til den valige spiller igjennom PS2. Men du har jo helt rett i at nå har de fått en utrolig hard konkuranse, ikke bare kom ps3 et år etter 360, men den koster for øyeblikket shorta. Noe de andre også har gjort ved launch. Jeg er ikke i tvil om at PS3 kommer til å selge ut både wii og 360 etter at den har gått nok ned i pris (vi snakker her om kanskje to år). Dette sier jeg ikke fordi jeg vil noen skal "vinne", men fordi det er slikt markedet oppererer. Jeg har tro på at "vanlige" folk kommer til å kjøpe den pga sin kompakte løsning akkurat som de gjør med PS2 for øyeblikket.

Lenke til kommentar

8233908[/snapback]

8234152[/snapback]

Det er vel ganske reelt og se tilbake på hva slags markedsandel de foregående konsollene har. PS3 vil jo få mye av det samme som gjorde ps2 til det det var med singstar buzz etc... Bare den nye advanced movement capture til eye toy i HD har potensiale til å bli slager. Ikke bare det, forbrukere lar seg i stor grad styre av merkevare navnet, selv om ikke det gjelder alle på forumet her (side de er "eksperter") så kan en banne på at PS står sterkt til den valige spiller igjennom PS2. Men du har jo helt rett i at nå har de fått en utrolig hard konkuranse, ikke bare kom ps3 et år etter 360, men den koster for øyeblikket shorta. Noe de andre også har gjort ved launch. Jeg er ikke i tvil om at PS3 kommer til å selge ut både wii og 360 etter at den har gått nok ned i pris (vi snakker her om kanskje to år). Dette sier jeg ikke fordi jeg vil noen skal "vinne", men fordi det er slikt markedet oppererer. Jeg har tro på at "vanlige" folk kommer til å kjøpe den pga sin kompakte løsning akkurat som de gjør med PS2 for øyeblikket.

8239381[/snapback]

Enig med deg, PS3 kommer nok til å få overtaket etterhvert.

Men jeg vil ikke si at den har sterkere konkurranse denne gangen, ihvertfall ikke ytelsesmessig, sist var jo XBOX bedre enn PS2 i ytelse, men nå er det omvendt. Og jeg vil påstå at prisen og få spill ved lansering er den eneste bremsefaktoren på salget. Men ingen grunn til bekymring, spillene kommer og prisen vil garantert gå ned. Det med dårlig bakoverkompabilitet er vel allerede løst, jeg lastet ned en firmwareupdate på min og alle de gamle spillene mine funket fint, Sony garanterer at med denne opdateringen skal over 70% av de gamle spillene funke og det kommer flere oppdateringer etterhvert. Risting i kontrolleren kommer også, Sony ble vel saksøkt i forkant av lanseringen og måtte kutte ut ristingen, men har nå mer eller mindre sagt seg villig til å betale for rettighetene til å ha ristingen.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt så vet ikke jeg noe som helst om online delen til graw2 på ps3. Det eneste jeg vet er at det skal godt gjøres at den blir like strømlinjeformet som på 360.

Det er heller ikke greit å selge konsoller med argumenter som: Ser du det kule spillet på 360'n i hjørnet. Det spillet kan du kanskje få spille så snart som om 3 måneder på denne svindyre maskinen, men det kan hende at du ikke får like bra online del da ...

Lenke til kommentar
Det er vel ganske reelt og se tilbake på hva slags markedsandel de foregående konsollene har. PS3 vil jo få mye av det samme som gjorde ps2 til det det var med singstar buzz etc... Bare den nye advanced movement capture til eye toy i HD har potensiale til å bli slager. Ikke bare det, forbrukere lar seg i stor grad styre av merkevare navnet, selv om ikke det gjelder alle på forumet her (side de er "eksperter") så kan en banne på at PS står sterkt til den valige spiller igjennom PS2. Men du har jo helt rett i at nå har de fått en utrolig hard konkuranse, ikke bare kom ps3 et år etter 360, men den koster for øyeblikket shorta. Noe de andre også har gjort ved launch. Jeg er ikke i tvil om at PS3 kommer til å selge ut både wii og 360 etter at den har gått nok ned i pris (vi snakker her om kanskje to år). Dette sier jeg ikke fordi jeg vil noen skal "vinne", men fordi det er slikt markedet oppererer. Jeg har tro på at  "vanlige" folk kommer til å kjøpe den pga sin kompakte løsning akkurat som de gjør med PS2 for øyeblikket.

8239381[/snapback]

Buzz og partyspillene til PS2 solgte fordi de var noe totalt nytt som folk likte. Men i bunn og grunn, er alt det "nye" nok til å rettferdiggjøre prisen på konsollen? Jeg tror ikke folk blir å bry seg en døyt om HD kamera og litt motion capture, partyspill er morro fordi de er enkel elementær underholdning som fenger alle, ikke bare 1. Derfor tror jeg ikke alle de nye tekniske dupedittene blir å heve salget noe til PS3 når de får mer eller mindre det samme, synes de, til PS2, men til en hyggeligere pris.

Spillutvalget til PS3 bestemmes av den store gruppen med 3dje parts utviklere. Kanskje vi har tiden til å vente et par år til prisen går ned, men det tviler jeg på at noen utvikler har. PS2 hadde tid til å dale i pris før Xbox kom på markedet, nå er Xbox 360 ute, vært ute lengere enn PS3, og allerede sikret seg utviklere. Om PS3 selger labert i 1 år så blir utviklere å forlate konsollen til fordel for X360, som allerede selger brukbart og har løsninger som passer utviklerne.

Er greit at PS2 hadde en god generasjon, men kanskje om man ser litt på markedet der PS2 solgte så ser man at PS2 var mye alene med å tilby det de gjorde av partyspill, men nå har man Nintendo Wii, som allerede har brukbare partyspill og enda flere brukbare partyspill på vei. X360 har og gode titler på vei samt at de har mange gode titler ute allerede.

PS3 har ikke tiden på sin side, den må selge og den må selge fandens fort, ellers taper den ekslusive og dermed taper enhetssalg som deretter taper den enda flere ekslusive. Utviklere gidder ikke lage spill til en konsoll få har, da gjør de heller spillet multiplatform og selger like godt til en konsoll som allerede selger godt.

Man kan simpelthen ikke se på PS2 sin suksess og si folk vil kjøpe den grunnet PS2. PS2 hadde et annet marked, noe folk må lære seg til. Nå er vi i neste generasjon og her er markedet noe helt annet. For her har markedet allerede blitt beleiret av X360 og Wii.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på Singstar, Buzz etc. er jo det spill som har kommet de siste årene, i lang tid etter at PS2 ble en suksess. Også verdt å merke seg at nevnte spill ikke selger en dritt utenfor Europa.

Det er nok heller GT3 og GTA-serien som har størsteparten av æren for at PS2 er der den er i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...