Gå til innhold

Dagbladet: Derfor får PS3-salget en treg start

ohlala

Anbefalte innlegg

PS, hvis man velger å gå for en PS3 istedenfor en Wii OG Xbox360, og man er en gamer, så velger man nok feil ja. 2 til prisen for en, den ene er unik, den andre har bedre kontroller og spill. Det eneste PS3 kan skilte med er bluray spilleren. All logisk tankegang burde tilsi Wii+360>PS3. Med mindre man følger Sony blindt i tykt og tynt.

8220077[/snapback]

Hvordan i all verden kan du styre hva andre folk får mest ut av? Jeg må nok si at det er mer enn blu-ray-spilleren PS3 kan stille opp med. Bl.a. gleder JEG meg veldig til motorstorm, home, Army of Two og LBP. Det er egentlig det eneste jeg ser veldig fram til akkurat nå, og siden det bare er PS3 som tilbyr alle(army of two kommer til 360 også).

Men nå skal det sies at jeg prøver å unngå å kikke på for mange 360-spill siden det kommer til å svi enda mer i lommeboka :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er enig med det du sier der dracula, bortsett fra om det er noen eksklusive PS3-spill man vil ha. Noen liker jo også PS-kontrollen bedre.

Selv om jeg alltid har mislikt Sonys kontrollere selv. :p

8220097[/snapback]

Jeg synes faktisk 360-kontrollen er den beste som er blitt laget. Den ligger så godt i hendene. Som støpt nesten. Wii-kontrollen har jeg ikke prøvd, dessverre, men den ser bra ut :)

Xbox (1)-kontrollen synes jeg var for stor. Og PS, PS2, PS3-kontrollene er litt for små, og de har litt spesiell form. Men det handler vel bare om å bli vant til de :)

Jeg likte PS-kontrollen da jeg spilte PS1 da.

Lenke til kommentar
Nettopp det som er imponerende. Mange Sony fanboys her i landet.

8219893[/snapback]

La oss snu på det. Hvis X360 hadde kosta 6000, og PS3 hadde kosta halvparten, og du personlig selv hadde fått mest glede av det X360 hadde å tilby (si at du f.eks. så på Halo-spillene som et must), hadde du da tjent noe som helst på å kjøpe PS3 i stedet for? hadde du vært Xbox-fanboy da bare fordi du hadde kjøpt 360 i stedet for PS3?

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Spillene avgjør enkelt og greit..

For min del, som ikke synes halo 3 frister i det heletatt, og ikke føler noe spesiel trang for å spille Gears of War, så er det å ikke kjøpe xbox 360 men heller ps3 eller wii mest logisk.

Det er også nice å spille ps2 spill med wireless, og de har jeg en del av :p

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Xbox360 har bedre spill, kontroller OG er billigere. Akkurat nå så er det ingenting som taler for at man bør gå for en PS3 istedenfor en 360, med mindre man er veldig interessert i å eie en bluray spiller. Analog stikken SKAL være til venstre i disse 3D dager, hva i huleste Sony tenker på ved og fortsatt ha den i midten, er det nok kun de som kan svare på. Er de redd for å bli beskyldt for plagiat? Merkelig, med tanke på at PS kontrolleren er jo en bastardisert versjon av SNES kontrolleren til å begynne med.

Forresten, er det flere enn emg som mener at Xbox360 kontrolleren er den beste kontrolleren i 3D epoken?

PS er nintendo fan, så vennligst ikke tillegg meg MS fanboy attributten.  :D Tror jeg skal spille litt PS2 og FF XII nå jeg. ;)

8219959[/snapback]

For all del, snakk på vegne av alle er du snill :dontgetit:

Ja, X360 har en kontroll som er fantastisk utformet mtp ergonomi, men, hvis du er som meg (og sikkert en del andre også!) så syns jeg det funker utrolig dårlig å spille tekken med analog sticks (X360: har bare prøvd DoA på denne)

Jeg blir skikkelig provosert over hva du skriver, du kan ikke måle 2konsoller/prisen opp mot kun én konsoll selvom de har samme verdi i kroner. Jeg vil_ikke_ ha wii eller X360 så hvorfor skal jeg gjøre det?kun fordi det er billig? neppe.

At du sier at X360 har bedre spill er vel også som kjent en smaksak, så ikke lat som om du vet alt, for det virker nemlig som det...

Lenke til kommentar

Hehe, jeg uttrykker kun min subjektive mening, som alle andre. Jeg forstår at Sony fans finner det provoserende, men når du kan få 2 konsoller til prisen for en, og det fins flere titler som appellerer mer til gamere flest på disse 2 konsollene også, så må man være rimelig Sony lojalist for å gå for deres konsoll.

Det er en grunn til at PS3 salget er så labert. Dårlig utvalg av spill, og en altfor høy pris. I tillegg så syns jeg at Sony bør flytte den analoge stikken til venstre, slik det bør være med tanke på at de fleste spill er i 3D idag.

Forresten, fint å se at flere er enige om at 360 har den beste tradisjonelle kontrollen. Der har MS gjort en kjempe jobb, som de fortjene all honnør for. Merkelig at MS etter kun noen få år greier å gi noe så stort tilbake til industrien, mens Sony etter 10 år fortsatt bare plagierer og plagierer. Ok, det siste var kun sagt for å provosere og erte (det er helg tross alt OG PS3 ble lansert), så ikke ta det på alvor. :)

Kun min subjektive mening som uttrykkes, jeg vet IKKE alt. Jeg vet kun det jeg syns er best, akkurat som alle andre. ;) Hadde jeg vært en som skulle ut og kjøpe kun EN konsoll, så hadde jeg definitivt ikke valgt PS3 (akkurat nå), men om andre føler det annerledes, så har de for all del lov til det.

Endret av dracula
Lenke til kommentar
PS, hvis man velger å gå for en PS3 istedenfor en Wii OG Xbox360, og man er en gamer, så velger man nok feil ja. 2 til prisen for en, den ene er unik, den andre har bedre kontroller og spill. Det eneste PS3 kan skilte med er bluray spilleren. All logisk tankegang burde tilsi Wii+360>PS3. Med mindre man følger Sony blindt i tykt og tynt.

Ei frykteleg arrogant haldning du har der, dracula. :nei:

For det første: dersom nokon som meg, som er i besittelse av 4 (snart 5) konsollar, eit titals datamaskiner, eit par handhaldte, fleire hundre spel (alle erverva på lovleg vis), kvalifiserar til tittelen "spelar" (eller "gamer", som du kallar det), blir det ei temmeleg eksklusiv gruppe.

For det andre: to til prisen for ein er ikkje nødvendigvis det beste valget dersom du likar den eine betre enn dei to andre. XBox 360 framstår for meg som ein relativt lite spennande konsoll. Ikkje er eg særleg glad i FPS, som er den sjangaren som står sterkast på konsollen, og online-speling er av minimal interesse. Økonomien min er slik at prisskilnaden er relativt uvesentleg, og temperementet mitt er slik at støy og pålitlegheit er veldig vesentleg. Wii er ein mykje meir interessant konsoll, men eg er oppriktig skuffa over det tekniske (med unntak av kontrollaren). Eg avventar ein "killer app" for at eg skal kjøpe han. Zelda er ikkje det spelet for meg.

For det tredje: PS3 kan skilte med Bluray-spelaren, ja. For oss med stor TV og moderat filminteresse, er det ikkje uvesentleg at PS3 per i dag truleg er det beste kjøpet for avspeling av Bluray-film. Av andre ting PS3 kan skilte med:

* Betre tilkoplingsmoglegheiter.

* Sannsynlegvis noko meir kraft enn 360, men utan samme kvalitets- og støyproblem.

* "Åpnare": Sonefri på spel, kan bruke standard harddisk og HDMI-kabel, kan køyre Linux.

Når det gjeld Zelda - TP, so HAR eg faktisk det spelet til Gamecube. Det er eit bra spel, og eg veit mange her på forumet dyrkar det, men for meg er ikkje dette meir enn ei "grei nok" speloppleving. Eg har ikkje spelt igjennom det enno, og har ingen planar om å gjere det med det første. Poenget mitt: kva spel som er "det beste" er subjektivt. Zelda, som du sett svært høgt, synest eg har fleire manglar som hindrar meg i sjå det som eit toppspel. Final Fantasy XII, som eg elskar, er det fleire her på forumet som synest er direkte dårleg.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Hmm.. kanskje ikke salget går så dårlig likevel?

Var innom Elkjøp Carl Berner i Oslo nå og der var det utsolgt.. De 2-3minuttene jeg var der så var det 4stk som spurte etter PS3.....

Riktignok ikke den største Elkjøpen, men der solgte de i hvert fall unna det de hadde.

Menmen sparte meg selv for ett impulskjøp i hvert fall :D

Lenke til kommentar
Er Mercedes bra ? Nei!!Den er jo så jævla dyr , du får jo to Ladaer for samme pris :thumbup:

8221120[/snapback]

Jasså gitt? Mercedes er vel ganske mye bedre enn Lada? Og det blir litt feil å sammenligne konsoller med biler :!: Jeg ville MYE heller hatt ÉN Mercedes, enn TO Ladaer. Du må jo tenke på at du må betale årsavgift + frosikring på begge Ladaene. Så jeg sier Xbox 360(!), som bli min Mercedes ;)

Lenke til kommentar
Hmm.. kanskje ikke salget går så dårlig likevel?

Var innom Elkjøp Carl Berner i Oslo nå og der var det utsolgt.. De 2-3minuttene jeg var der så var det 4stk som spurte etter PS3.....

Riktignok ikke den største Elkjøpen, men der solgte de i hvert fall unna det de hadde.

Menmen sparte meg selv for ett impulskjøp i hvert fall :D

8221164[/snapback]

Salget her i landet går dritbra faktisk. Bare en del folk her på forumet som ønsketenker litt for hardt.

Lenke til kommentar

Spillt litt Motorstorm på messe denne uken og jeg kan skrive under på at SixAxis kontrollen ikke er din beste venn over tid.

Fikk krampe i fingrene etter å ha holdt inne "gass" knappen forran. Pluss at de sporene som sitter langs med kontrollen gnager på hendene...

Eneste spillet jeg kunne ha tenkt meg er Motorstorm, men etter 1t spilling så følte jeg at det ikke var noe nytt mer...

Lenke til kommentar

Tror motion sensing blir over tid mer gjort til Wii enn PS3, ettersom Sixaxis ikke blir noe annet enn en gimmick til PS3. Ikke at det gjør noe, hadde bare ønsket at Sony hadde holdt seg til bananen sin fremfor å gå tilbake i tid og heller forsøke noe som ser ut som å ramle i dassen.

Lenke til kommentar

Off topic: måtte bare poste det:

http://www.xboxic.com/news/2630

With the launch of the PS3 going on in Europe the Xbox 360 will get less attention for a few days since the PS3 will be in the spotlights. MS just couldn’t sit down and wait to see Sony launch their new console, they had to find some way to get the attention of the press. They came up with a great plan to steal some of Sony’s shine at the PS3 launch in France.

:rofl::rofl::rofl:

On topic:

Skjønner godt at mange venter med å kjøpe ps3 jeg, det er ikke alle som gidder å bruke seks lapper på en spillkonsoll.

Endret av mX
Lenke til kommentar
Tror motion sensing blir over tid mer gjort til Wii enn PS3, ettersom Sixaxis ikke blir noe annet enn en gimmick til PS3. Ikke at det gjør noe, hadde bare ønsket at Sony hadde holdt seg til bananen sin fremfor å gå tilbake i tid og heller forsøke noe som ser ut som å ramle i dassen.

8221362[/snapback]

:no:

I spill som Katamari kan det bli helt fantastisk skal jeg fortelle deg. Du burde vel spare deg for slike kommentarer synes jeg.

Endret av chowyunfat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...