Gå til innhold

Problemer med 3. minnebrikke

Flader

Anbefalte innlegg

Sitter for tiden med 2x PC3200 DDR-DIMM 512MB (400MHz) i pcen fra TwinMOS. Hovedkortet mitt er MSI K8N-Neo 2 939 socket.

Har gått til innkjøp av en ny 512 brikke, denne fra Corsair. Er ellers identisk med de to andre jeg allerede har. Når jeg setter den i en slot nekter pcen å boote opp (piper fra maskinen). Har forsøkt en del forskjellige kombinasjoner å sette dem i, uten hell. Vet at rammen jeg har kjøpt fungerer da jeg klarer å boote med kun den i, og den booter med en gammel brikke og en ny, men altså ikke alle tre sammen :mad:

Noen som har peiling på hva jeg gjør galt?

De jeg pratet med på Datakjeden sa det bare skulle være å sette den i og kjøre i gang.

Endret av Flader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett twinmosen i første og tredje minnekanal(dualchannel), sett corsairen i 2 minnekanal. Gå inn i minnetimings funksjon (vet ikke hvilket hk og bios du bruker) og still minnehastigheten til ddr333. Sett også command rate til 2T der det står 1T nå...

edit: kikket i første post og ser hvilket hk du har, vet ikke hva funksjonene heter på MSI sine hk desverre

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
sett twinmosen i første og tredje minnekanal(dualchannel), sett corsairen i 2 minnekanal. Gå inn i minnetimings funksjon (vet ikke hvilket hk og bios du bruker) og still minnehastigheten til ddr333. Sett også command rate til 2T der det står 1T nå...

edit: kikket i første post og ser hvilket hk du har, vet ikke hva funksjonene heter på MSI sine hk desverre

8219886[/snapback]

Okey. Mange takk. Ønsk meg lykke til. Om dere ikke hører tilbake fra meg, er jeg enten død eller har ødelagt pcen :whistle:

Edit: Fungerte ikke. Satt klokken ned til 166 (fra 200). Og fikk samme deilige pipelyd når jeg slo den på.

Endret av Flader
Lenke til kommentar

Der fant jeg manualen til hovedkortet. Kan dette være svaret på alle problemene:

MSI Reminds You...

- Please select the identical memory modules to install on the dual

channel, and DO NOT install three memory modules on three

DIMMs, or it may cause some failure.

Tror det. Faen.

Lenke til kommentar

sjekk om det er kommet en ny bios som fikser det..men du bør uansett returnere den nye brikka og kjøpe 2x1 GB brikker når du får råd så får du mye bedre maskin..bruker du 3 ramslotter mister du dualchannel funksjonen mener jeg og det treger maskina di sikkert mer en 512 mb ram hjelper.

Lenke til kommentar
sjekk om det er kommet en ny bios som fikser det..men du bør uansett returnere den nye brikka og kjøpe 2x1 GB brikker når du får råd så får du mye bedre maskin..bruker du 3 ramslotter mister du dualchannel funksjonen mener jeg og det treger maskina di sikkert mer en 512 mb ram hjelper.

8224142[/snapback]

gjorde det samme i dag.. fikk halvparten ytelse etter at jeg satte inn min nye corsair minne i mitt k8n-neo2. Møkka greier...elendig ytelse i single .... dette var 3 x 512mb brikker..

ER veldig sær på minne neo2 virker det som....

Får snart asus a8n32-sli i posten så håper dette kortet får oppsettet mitt til å fungere litt bedre...

Endret av galdurah
Lenke til kommentar

K8N Neo2 aka' AMD socket 939 :

Det som gjelder er -> 1 , 2 eller 4 brikker ( ikke 3 )

Ikke rart du har problemer.

Kun Cpu'er med seneste revisjon E klarer å sette minnekontrolleren

(integrert i cpu) til 64bit med 3 moduler (mod64bitMux instruction).

Må også støttes av BIOS.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...