nebrewfoz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Når man ser hvor "lite" som skal til for å frembringe "tilståelser" fra de tilfangetatte britene, hvor troverdige blir da "tilståelsene" som blir gitt på Guantanamo-basen? Men det er jo ikke noe her vi ikke visste fra før .... Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 De ble vel ikke utsatt for tortur, men de ble utsatt for enorme psykiske påkjenninger. De ble blant annet plassert i isolat. Du har tydeligvis bare sett iranske propagandavideoer, niklnikm. Det har kommet frem mer etter den tid 8444987[/snapback] jeg har hørt begge sider til en viss grad, men til å være britiske soldater så må jeg innrømme at de gjorde en skuffende innsats. enorme psykiske påkjenninger? haha! dra til holocaust, abu grahib eller guantanamo, der finner du enorme psykiske påkjenninger. hvis isolat er det verste eksemplene du kan komme på så må jeg si at dette høres ut som en ganske mild umenneskelig gjerning fra irans side :!: Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Høres ut som om du har erfaring i å bli utsatt for fysisk og psykisk tortur. Endret 23. april 2007 av MetroN Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Høres ut som om du har erfaring i å bli utsatt for fysisk og psykisk tortur. 8452888[/snapback] Erfaring fra norsk varetekt, kanskje? Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Og der har du blitt påført fysisk og psykisk tortur? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Og der har du blitt påført fysisk og psykisk tortur? 8452932[/snapback] Jeg har aldri påstått at jeg har blitt utsatt for det, men Norge har etter det jeg husker blitt "dømt" i en eller annen Europa-domstol i.f.m. "umenneskelig" behandling av varetektsinnsatte. Bruk av isolasjon var en av de tingene som ble kritisert. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Norge har lenge blitt kritisert for at "vi" bruker varetektfengsling alt for ofte. Mitt poeng var at vi ikke skal dømme eller kritisere de britiske soldatene som ble holdt fanget. Vi har ingen aning om hva de gikk gjennom. Endret 23. april 2007 av MetroN Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har aldri påstått at jeg har blitt utsatt for det, men Norge har etter det jeg husker blitt "dømt" i en eller annen Europa-domstol i.f.m. "umenneskelig" behandling av varetektsinnsatte. Bruk av isolasjon var en av de tingene som ble kritisert. 8453108[/snapback] Norge har, i likhet med svært mange andre land, blitt kritisert for å bruke varetektsfengsling for ofte. Under NOKAS-saken kritiserte Europas torturkommisjon bruken av fotlenker under rettsaken på 12 av de 13 tiltalte, og Politiet i Rogaland stoppet derfor denne praksisen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 De ble vel ikke utsatt for tortur, men de ble utsatt for enorme psykiske påkjenninger. De ble blant annet plassert i isolat. Du har tydeligvis bare sett iranske propagandavideoer, niklnikm. Det har kommet frem mer etter den tid 8444987[/snapback] jeg har hørt begge sider til en viss grad, "Til en viss grad" ja. Det tolker jeg som å bety "tror på Iran uansett". men til å være britiske soldater så må jeg innrømme at de gjorde en skuffende innsats. På hvilken måte? enorme psykiske påkjenninger? Bare det å være fange hos islamofascister er ille nok. Men så kommer andre ting, som for eksempel isolat, i tillegg. haha! dra til holocaust, abu grahib eller guantanamo, der finner du enorme psykiske påkjenninger. Hva har det med saken å gjøre? hvis isolat er det verste eksemplene du kan komme på så må jeg si at dette høres ut som en ganske mild umenneskelig gjerning fra irans side :!: 8451436[/snapback] Det var et eksempel, lille venn. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 isolat=like ille som norsk varetekt islamofacister? hvem? hvor? jeg har ikke hørt alt som har blitt påstått fra begge sider, og jeg vet ikke hvilke "løgner" iran har spredt, men ut ifra forklaringene fra britene serdet ut som at deres uhyggelige opplevelser er deres egen feil. jeg kan da ikke være redd for å bli voldtatt hver gang en soldat går forbi meg? jeg, som i motsetning til deg i det minste KAN mye om iran, lille venn, vet at det ville vært strategisk selvmord å behandle fangene dårlig eller torturere/drepe dem. det burde de ha visst selv, og det burde du ha visst, kjære altviter. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 isolat=like ille som norsk varetekt Nei. islamofacister? hvem? hvor? I Iran. jeg har ikke hørt alt som har blitt påstått fra begge sider, og jeg vet ikke hvilke "løgner" iran har spredt, Du har vel selv sett filmene som skulle vise hvor fantastisk fangene ble behandlet? Det var skuespill. men ut ifra forklaringene fra britene serdet ut som at deres uhyggelige opplevelser er deres egen feil. Det er britenes egen feil at iranske styrker gikk inn i irakisk farvann for å hente dem? jeg, som i motsetning til deg i det minste KAN mye om iran Det kan du neppe. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 ehem, når du tjenestegjør i militæret er det godt å kunne ha litt i bakhodet om hvor du er (Iraq, Iran). litt intressant å vite hva du kan om Iran; send gjerne på pm Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 ehem, når du tjenestegjør i militæret er det godt å kunne ha litt i bakhodet om hvor du er (Iraq, Iran). Det er det sikkert, men hvordan er dette relevant for diskusjonen? Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 hadde de visst hva de hadde i vente, ville de ikke reagert slik som de gjorde, og de ville ikke komme med sine sjokkhistorier der de var redde for å bli henrettet og bli voldtatt. selvfølgelig flyr alle slags mulige tanker gjennom hodet dit i en slik situasjon, men du kan ikke gå rundt og tro at siviliserte mennesker vil gjøre slike ting mot deg. men jo, hvilke kunnskaper har du om iran som ikke jeg har? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) hadde de visst hva de hadde i vente, Hvor? ville de ikke reagert slik som de gjorde, Reagerte når? På hva? og de ville ikke komme med sine sjokkhistorier der de var redde for å bli henrettet og bli voldtatt. selvfølgelig flyr alle slags mulige tanker gjennom hodet dit i en slik situasjon, men du kan ikke gå rundt og tro at siviliserte mennesker vil gjøre slike ting mot deg. Nå er Iran et islamofascistisk diktatur, så siviliserte er de nok dessverre ikke. De henretter jo folk for å kritisere styresmaktene, og de finansierer terrorangrep i Israel. Endret 26. april 2007 av Pricks Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvor? Hva da? Nå er Iran et islamofascistisk diktatur, så siviliserte er de nok dessverre ikke. De henretter jo folk for å kritisere styresmaktene, og de finansierer terrorangrep i Israel. dokumentasjon? I.R. Iran= Islamske REPUBLIKKEN Iran. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvor var det de ikke visste hva de hadde i vente, og når reagerte de, og på hva? Hvis du setter deg inn i politikken i Iran så vil du få med deg at "valget" går ut på at styresmaktene velger ut noen som følger deres spor som folket kan "velge mellom". Du får altså "velge" mellom flere islamofascister. Det blir som om Mao skulle velge ut Hitler og Stalin til valg, og så måtte folket velge mellom disse to fordi Mao bestemte at de to var de rette kandidatene. Makten i Iran er fordelt på en liten gruppe psykopater som har sin islamofascistiske agenda som de pusher. Kritiserer man systemet er det slutt. Pressen er alt annet enn fri. Folket blir undertrykket og man utrydder folk som er et "problem". Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvor var det de ikke visste hva de hadde i vente, og når reagerte de, og på hva? man er ikke enig om hvor de var. mest sannsynlig i det Iraqiske eller Iranske farvann. Hvis du setter deg inn i politikken i Iran så vil du få med deg at "valget" går ut på at styresmaktene velger ut noen som følger deres spor som folket kan "velge mellom". Du får altså "velge" mellom flere islamofascister. Det blir som om Mao skulle velge ut Hitler og Stalin til valg, og så måtte folket velge mellom disse to fordi Mao bestemte at de to var de rette kandidatene. Rettighetene i Iran forbedret seg helt til valget i 2005 (pga reformer), da Ahmadinejad vant. det var et bredt valg av kandidater, noen veldig liberale, og selvfølgelig, godkjent kandidat. ahmadinejad vant fordi mange liberale hadde boikottet valget, og da ble det en overvekt av stemmer blandt fattige. ahamdinejad hadde lovet å hjelpe fattige. men så langt så ser det bare ut til at Mujahedin er den eneste grupppen som vesten støtter. tell me, er de det rette til å styre Iran? Makten i Iran er fordelt på en liten gruppe psykopater som har sin islamofascistiske agenda som de pusher. nok en gang, I.R.= islamsk REPUBLIKK, dvs full demokrati innenfor islamske rammer. Folket blir undertrykket men de er vel for "usiviliserte" uansett? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvor var det de ikke visste hva de hadde i vente, og når reagerte de, og på hva? man er ikke enig om hvor de var. mest sannsynlig i det Iraqiske eller Iranske farvann. Nei, GPS-målinger viste at de var i irakisk farvann. Hvis du setter deg inn i politikken i Iran så vil du få med deg at "valget" går ut på at styresmaktene velger ut noen som følger deres spor som folket kan "velge mellom". Du får altså "velge" mellom flere islamofascister. Det blir som om Mao skulle velge ut Hitler og Stalin til valg, og så måtte folket velge mellom disse to fordi Mao bestemte at de to var de rette kandidatene. Rettighetene i Iran forbedret seg helt til valget i 2005 (pga reformer), da Ahmadinejad vant. det var et bredt valg av kandidater, noen veldig liberale, og selvfølgelig, godkjent kandidat. ahmadinejad vant fordi mange liberale hadde boikottet valget, og da ble det en overvekt av stemmer blandt fattige. ahamdinejad hadde lovet å hjelpe fattige. For et kaos. Er det rart man boikotter valget når det er en liten kabal av psykopater som bestemmer alt? Makten i Iran er fordelt på en liten gruppe psykopater som har sin islamofascistiske agenda som de pusher. nok en gang, I.R.= islamsk REPUBLIKK, dvs full demokrati Som jeg har forklart: Nei. innenfor islamske rammer. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Nei, GPS-målinger viste at de var i irakisk farvann. men siden USA er grunnlagt på kristne verdier, hvorfor skal vi tro noen som bare skal godta og tro blindt, som du selv påstår i "Har religiøse lavere IQ enn ateister?" Religiøse trenger ikke å forstå ting. De trenger bare å godta og tro blindt. så ifølge din egen logikk: er USA til å stole på? (er bare èn ateist i kongressen) For et kaos demokrati er et innviklet system. Som jeg har forklart: Nei. forklart hva? hvis du ikke slutter med personangrepene må jeg se meg nødt til å varsle moderator. dessuten har du nå gang på gang vridd deg unna mitt spørsmål: hva/hvor mye kan du om Iran? langt, pent svar takk, uten copypasting fra wiki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå