Gå til innhold

Iran har pågrepet britiske soldater

Anbefalte innlegg

Da kommer du langt! :thumbup: ( :thumbdown: )

8319422[/snapback]

Litt forskjell på hva man kan tillate seg her på forumet, og i "the real world"..

8319624[/snapback]

Nettopp, og tillater du å gjøre det du gjør på forumet i " the real world " så kommer du ikke langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva var egentlig vitsen. De fikk jo alt i Iran og hadde det ikke så ille.

Du tror ikke seriøst på påstander fra Iran?

At soldatene påstår noe når de er fanget betyr ikke at de snakker sant. De er mest opptatt av å overleve, så de sier hva som helst for å få komme trygt hjem.

I ettertid viser det seg jo at det var ille likevel.

Være litt mer kritisk til Iran-propaganda kanskje?

Lenke til kommentar
Men hva var egentlig vitsen. De fikk jo alt i Iran og hadde det ikke så ille.

Du tror ikke seriøst på påstander fra Iran?

At soldatene påstår noe når de er fanget betyr ikke at de snakker sant. De er mest opptatt av å overleve, så de sier hva som helst for å få komme trygt hjem.

I ettertid viser det seg jo at det var ille likevel.

Være litt mer kritisk til Iran-propaganda kanskje?

8347236[/snapback]

og når de kom tilbake til England, så fikk de beskjed om å fortelle det, og det, og det, og at de haddde det slik og sånn.

Nå har ikke jeg lest intervjunene som de har gitt i ettertid, men siden de først fikk lov til å selge, osv... så burde det vel være noe riktig i det de sier...

Men så har jo heller ikke vesten vert såå "snille" mot fanger fra irak, afganistan, og disse folkene fra nedi der.

Så hvorfor skal engelske soldater behandles annerledes?

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
og når de kom tilbake til England, så fikk de beskjed om å fortelle det, og det, og det, og at de haddde det slik og sånn.

Hvor har du det fra?

Nå har ikke jeg lest intervjunene som de har gitt i ettertid, men siden de først fikk lov til å selge, osv... så burde det vel være noe riktig i det de sier...

Noe riktig i hva hvem sier?

Men så har jo heller ikke vesten vert såå "snille" mot fanger fra irak, afganistan, og disse folkene fra nedi der.

Irrelevant.

8347308[/snapback]

Det er ikke det vi diskuterer her. Vi diskuterer at enkelte tror blindt på propaganda fra Iran.

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra?

min feil, jeg glemte en vel "...så fikk de vel beskjed om å fortelle..."

Soldatene, men jeg vil ikke se bort ifra at de har fått beskjed (ordre?) om å overdrive litt.

Irrelevant.

Kanskje, men så klager folk over det de har gjort, og at det er så ille, men er det så unormalt? Og hvorfor skal en stole på en najon som gjør noe av det samme som den andre?

Det er ikke det vi diskuterer her. Vi diskuterer at enkelte tror blindt på propaganda fra Iran.

Hvorfor skal vi blindt høre på propaganda fra storbrittania?

Lenke til kommentar

propaganda er det fra alle kanter, det som jeg synest er litt ille er at norge er et organ for og spre dette vidre fra usa og england

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145622 som et lite exempel, vi har vel hatt en slik om dagen i ett år nå. og det gjør innvirkning på folk

Lenke til kommentar

Irrelevant.

Hvordan er det irrelevant ? Sånn som jeg ser det er det svært relevant. Jeg skjønner at USA har lagt listen for hvordan man skal behandle fanger med fangebehandlingen man ser på guantanamo og i abu graib så tortur er tydeligvis helt OK.

Ble disse 15 soldatene torturert ? NEI.

Etter amerikansk standard så ble de MEGET GODT behandlet.

En ting er sikkert og det er at det blir ikke fred i verden før folk blir behandlet likeverdig.

Det som er trist er at USA og Storbritania som vi føler at vi står på samme side som i denne konflikten og regner for å være mest siviliserte, er verstingene når det gjelder skitne metoder.

Trist trist trist.

8347308[/snapback]

8347348[/snapback]

Hvorfor skal vi ikke diskutere det her ? Står det i første innlegg at dette er forbudt å snakke om ?

Lenke til kommentar

Irrelevant.

Kanskje, men så klager folk over det de har gjort, og at det er så ille, men er det så unormalt? Og hvorfor skal en stole på en najon som gjør noe av det samme som den andre?

Synes faktisk det er svært relevant, blir litt skremt når det hevdes at alt er greit fra den ene siden, menst alt fra den andre siden er feil.

Jeg mener det er høyst relevant å se saker fra begge sider :hmm:

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra?

min feil, jeg glemte en vel "...så fikk de vel beskjed om å fortelle..."

Og det baserer du på?

Soldatene, men jeg vil ikke se bort ifra at de har fått beskjed (ordre?) om å overdrive litt.

Hvorfor?

Irrelevant.

Poenget er at folk ukritisk svelger det de religiøse ekstremistene som styrer Iran kommer med.

8347420[/snapback]

Det skal vi ikke, men de er mye mer troverdige enn Iran, særlig siden de har en fri presse som avslører snusk både titt og ofte.

Lenke til kommentar

Irrelevant.

Hvordan er det irrelevant ?

Fordi dårlig behandling fra en side ikke rettferdiggjør det fra en annen. Dessuten er det ikke relevant som et motargument i en diskusjon med meg siden jeg ikke har forsvart tortur el.l. utført av USA.

Ble disse 15 soldatene torturert ? NEI.

De ble isolert i små celler og utsatt for psykisk press. Men poenget er at Iran presset dem til å lyve om det på TV.

Det som er trist er at USA og Storbritania som vi føler at vi står på samme side som i denne konflikten og regner for å være mest siviliserte, er verstingene når det gjelder skitne metoder.

Verstinger? Ikke narr meg til å le. Når hugget de sist hodet av noen for frafall fra en religion?

Hvorfor skal vi ikke diskutere det her ?

Fordi det er irrelevant hvis du diskuterer med meg. Vil du ta opp slikt får du ta det med andre.

Lenke til kommentar

DET SOM VAR PLANLAGT som en propagandamessig innertier er blitt et mareritt for den britiske regjeringen.

http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle1729216.ece

Den ønskede propagandaeffekten kom aldri, og på effektivt vis maktet iranerne å svare med å offentliggjøre bilder av avslappede gisler som spilte sjakk og bordtennis.

Det er godt mulig de 15 marinegastene etter knappe 2 uker i arrest følte seg presset til å "tilstå" sine "ugjerninger". Sett i en slik sammenheng er det derfor jeg i enda mindre grad tror på "tilståelser" som er kommet fra terror-mistenkte som sitter i CIA-fengsler og Guantanamo. Disse "tilståelsene" er null verdt siden vi kjenner bakgrunn for under hvilke forhold de har fremkommet.

Lenke til kommentar

Hm...

"The head of the International Red Cross in Tehran says he saw wounds on an Iranian diplomat who has alleged that US forces in Iraq tortured him. "

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6544055.stm

"TEHRAN, Iran (AP) - Iranian state television showed hospital images Wednesday of the Iranian diplomat who has accused the CIA of torturing him during his detention in Iraq.

State TV also reported that the Iraqi ambassador to Iran and an official from the International Committee of the Red Cross visited Jalal Sharafi in the hospital Wednesday."

http://cnews.canoe.ca/CNEWS/War_Terror/200...3982062-ap.html

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg synes at de britiske soldatene har blitt utsatt for farlig, massiv tortur;

en fyr ble fratatt sin iPod,

en dame trodde hun ville bli voldtatt

de fikk kebab

de ble filmet

de fikk dvd'er som ikke funket

de trodde de ble nødt til å ljuge

de måtte spille sjakk

jeg synes dette er en av de fremste argumentene til å nuke Iran. dette har jeg god bakgrunn i, siden jeg har sett på 300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...