hightow Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Har litt hodepine i dag. Hvilke tabletter er best? Ibux? Lenke til kommentar
macciato Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Har man hodepine tar man helst paracet. Er hodepinen ganske ille bør man blande Ibux og paracet...altså en av hver. 3 ganger om dagen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Har man hodepine tar man helst paracet. Er hodepinen ganske ille bør man blande Ibux og paracet...altså en av hver. 3 ganger om dagen. 200mg? 400mg? 800mg? Og tre ganger om dagen? Jeg tar én når jeg først tar en, og det er det. Og det er Ibux, mot hodepine, funker fin-fint. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Om du velger ibux eller paracet er opp til deg. Jeg blir trøtt av paracet, mens ibux bare fjerner hodepinen uten noen bivirkninger. Å blande ibux og paracet er ikke noe man gjør uten videre. Da skal det være noe alvorlig og å ta kontakt med lege er et lurere valg. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Paracetamol skader leveren, ibuprofen skader magen. Fordelen med ibuprofen er at man kjenner smerter i magen om man har tatt for mye -- men leveren gjør ikke vondt og "sier ikke fra" om den blir skadet av paracetamol. Amerikanske leger (ihvertfall de 3 jeg snakket med) anbefaler faktisk å blande paracetamol og ibuprofen uten videre. Da følger man anbefalt dosering nøye og tar ikke begge typer samtidig, men f.eks. paracet kl 1200 og ibux kl 1400 og så videre. Dette er spesielt effektivt mot høy feber. Uansett hvilken type smertestillende man velger, så følg anbefalt dosering -- vær smartere enn meg.... Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Panodil Zapp funker bedre enn Paracet og Ibux når det kommer til vondt i hodet, ihvertfall hos meg. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Panodil Zapp funker bedre enn Paracet og Ibux når det kommer til vondt i hodet, ihvertfall hos meg. 8281504[/snapback] Det er litt rart, for den aktive ingrediensen i Panodil er Paracetamol. Dog er vel "Zapp" en versjon som oppløses raskere i magen og dermed virker raskere. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Ville aldri puttet i meg noe med navnet Zapp og forventet at noe ved meg skulle bli bedre. Selv merker jeg ikke forskjell på det ene eller det andre når det kommer til hodepine. Men har du tannverk så tar du Ibux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå