Gå til innhold

man. installering av codecs, hva trenger man?

Anbefalte innlegg

Hei

Ny pc betyr ny krig med å få alle filmer til å spille av i WMP og andre avspillere. Jeg ønsker ikke å installere en full bundle pack med masse rart i, har prøvd K-lite og det hjalp ikke i det hele tatt.

Har nå installert noen få codecs manuelt og resultatet i WMP er lyd=OK, video=svart/hvitt.

Tester foreløpig kun "divx filmer" (xvid, divx osv..)

Installert divX Total Pack, AC3, Xvid, ffdshow.

Andre codecs jeg bør installere?

Gspot sier jeg har 2 installerte video codecs

- DivX Decoder Filter

- DivX Decoder Filter

som burde kunne spille av filmen. Den sier også at Directshow har mulighet for å spille av filmen.

Rendring av video gir resultatet:

(S) --> AVI Splitter --> ffdshow MPEG-4 Video Decoder --> ®

Er det en codec eller noe jeg mangler som jeg overser?

Håper på noen oppklarende svar:)

Endret av martin82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor laster du ikke ned VLC player, så slipper du å stresse med 100 forskjellige codecs

8220261[/snapback]

Fordi det hadde vært utrolig greit med et system som virker generelt på alle avspillere. to andre grunner er to ulike applikasjoner som benytter codecs fra maskinen til å avspille video (Kiss nettverks DVD spiller og MatLab).

Har VLC og den klarer fint å spille av det meste. Skrev jo også over at divX ble installert, men i WMP er filmen svart/hvit, bruker jeg divX sin avspiller forsvinner lyden, men video er helt fint (motsatt av WMP). Benytter ikke WMP andre codecs, f.eks divX sin video codec når denne gir bra video?

Tar gjerne i mot andre tips

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare installere ffdshow? Tror faktisk det skal holde.

8220308[/snapback]

Hvis du leser over så er den allerede installert. Hva kan ffdshow encode og decode da? hørt den tar divx og xvid. Kan jo evt prøve å fjerne alle codecs og bare kjøre ffdshow..(?)

Endret av martin82
Lenke til kommentar
spiller av nesten allt... tro meg...

*Link lagt til!*

http://www.meulie.net/portal_files/downloa...-Codecs-5.0.zip

Direkte nedlasting!

8220606[/snapback]

direktelinken funket ikke, men hadde allerede lastet ned The codecs fra http://www.theorica.net. Xvid filmer funker ikke i WMP i det hele tatt. divX filmer svart/hvitt. The codecs installerer XviD Koepi's build: 1.1.0 Beta 2

G-Spot klarer å rendre både divx og xvid. Hvorfor finnes det ikke EN video standard? grrr. På divx bruker WMP ffdsho, men ikke på xvid. Testet bare med ffdsho i sted, og da funker alt utenom at det blir svart/hvit video....

Lenke til kommentar

mpeg2 hørtes ikke relevant ut når man snakker om DivX og XviD ...

Har du sjekket config settings på ffdshow? Hos meg ligger det et ikon nede i "systemtrauet" som jeg kan høyre-klikke på for å få opp en lang menyliste, men jeg kan også gå inn via Start-menyen.

Lenke til kommentar

Har du sjekket config settings på ffdshow? Hos meg ligger det et ikon nede i "systemtrauet" som jeg kan høyre-klikke på for å få opp en lang menyliste, men jeg kan også gå inn via Start-menyen.

8220760[/snapback]

Har kun ffdshow installert nå. Er inne på configGUI-et. alt i venstremenyen er slått av der. Hvis jeg slår på ALT, så får jeg forvrengte/svake/dårlige farger på enkelte områder i bildet, både på divX og Xvid filmer.

Hvilke innstillinger skal jeg egentlig se etter?:p Var så mye rart der

Lenke til kommentar

8220760[/snapback]

Har kun ffdshow installert nå. Er inne på configGUI-et. alt i venstremenyen er slått av der. Hvis jeg slår på ALT, så får jeg forvrengte/svake/dårlige farger på enkelte områder i bildet, både på divX og Xvid filmer.

Hvilke innstillinger skal jeg egentlig se etter?:p Var så mye rart der

8220907[/snapback]

Ta å prøv med WMP 11, kansje det hjelper...

Du kan også få oppdaterte kodeker på www.windowsupdate.com

Endret av RefleXio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...