Gå til innhold

Facebook stadig mer populær

Anbefalte innlegg

Det som er skremmende er at man ikke kan finne igjen folk uten å oppgi hotmail detaljer. De finner stadig på metoder for å få tak i hva som før var kalt privat informasjon, se bare på Blink.no som krever mobilnummer, det er unødvendig. Å stole på andre folk er en ting men å stole på de som samler inn store mengder privat info? Beklager.

Som alltid etterlyser jeg datatilsynet, skulle ikke de vært fremme med kommentarer og en etikette når det gjelder krav om personlig informasjon? Har mest lyst til å søke på en jobb blandt dem og sette foten ned for disse medlemskrav. De går tvert imot den anomiteten internett skal kunne tilby. Og i den ration servere for enhver side plasseres i forskjellige land følger det med ett juridisk grunnlag, for de har da server i landet som saken gjelder.

Dessuten. En side blir stor på noen måneder? Hvem tror ikke dette er hype? Hvem lukter ikke uglemose?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En "feature" i facebook er å la brukerne taste inn hotmail brukernavn og passord, slik at facebook kan søke gjennom aldresselista de og se om den finner noen andre som er på facebook. Dine Hotmail-kontakter som er på facebook blir så automatisk lagt til i vennelista eller lignende.

Selv har jeg ikke benyttet meg av denne "featuren",men veldig mange jeg kjenner tastet inn brukernavn og passord uten å blunke... Det som skremmer meg er vel av folk flest ikke tenker seg om en gang eller to før de taster inn brukernavn/passord. Jeg antar mindre seriøse sider enn facebook ikke har nevneverdige problemer med å samle inn brukeropplysninger, når dette er holdningen til folk flest.

8219068[/snapback]

Den var drøy ja. Har vært borti en side der du kunne eksportere msn-lista og laste den opp. Ingen passord involvert (bare masse spam, ikke gjør det!).

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva som er så fantastik med det?

8219083[/snapback]

Jeg skjønner ikke hva som er så fantastisk med noen online sosiale nettverk, blogg-tjenester eller lignende.

Sitter igjen med en følelse av at det går ut på "Hei verden, se så interessant livet mitt er."

8219232[/snapback]

Må si meg enig her, bare fjas.

Lenke til kommentar

Jeg registrerte meg for å se noen bilder en venninne hadde lagt ut fra en skoletur vi var på, og et par dager etter fikk jeg mail om at jeg hadde venneinvitasjoner fra folk på min forrige skole som jeg ikke en gang visste hadde facebook. Grei måte å komme litt i kontakt med folk igjen. Takket forøvrig nei til dette med å sjekke om msn-kontaktene har facebook, passordet mitt oppgir jeg ikke andre steder enn når jeg logger inn på hotmail/msn.

Lenke til kommentar

Det er INGEN som tvinger dere å bruke Hotmail-tjenesten til facebook, det at de tilbyr denne tjenesten er for MITT vedkommende helt genialt. Og ja, jeg skjønner at dere setter spørsmåltegn ved en slik tjeneste, men facebook er så store og seriøse at jeg stoler på at de ivaretar min sikkerhet og personlig informasjon. Jeg har enda ikke hørt om en facebook-bug som gjør at sikkerheten kan stilles spørsmåltegn med, det har jeg derimot sett rundt hotmail sin epost tjeneste.

Lenke til kommentar

Facebook forbeholder seg retten til å benytte all informasjon brukerne legger inn til hva f*en de vil, og de slipper unna med det fordi 98% av brukerne ikke leser betingelsene når de registrerer seg. De er selvfølgelig ikke alene om å gjøre dette, men jeg bare nevner det før altfor mange genierklærer dem.

Lenke til kommentar

Det vil si: Post bilde av deg selv og kanskje du finner det igjen senere i en "Cute kid for sale!" reklame ;) .

De som sier facebook er så stort firma så de vil ikke gjøre sånn tenker nok ikke over at de kan selge informasjonen som de sitter på. Og da kanskje til minder og mer snuskete firmaer. Reklame og salg av informasjon er tross alt det de lever av...

- Paranoid Bountyhunter

Lenke til kommentar
2744 brukere i NTNU-gruppa allerede, det er slettes ikke værst.

8224277[/snapback]

JEG synes ihvertfall det er genialt.

Morsomt å ha kontakt med flere enn de "vanlige" man gidder å prate med på msm.

Dessuten sitter jeg i Australia, så det funker ypperlig til å ha kontakt med "back home"

Liker det mye bedre enn myspace, nettopp fordi folk ikke har så mye dritt på sidene deres.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva som er så fantastik med det?

8219083[/snapback]

Jeg skjønner ikke hva som er så fantastisk med noen online sosiale nettverk, blogg-tjenester eller lignende.

Sitter igjen med en følelse av at det går ut på "Hei verden, se så interessant livet mitt er."

8219232[/snapback]

Må si meg enig her, bare fjas.

8224970[/snapback]

Så dere forstår ikke hvorfor folk vil holde kontakt med kjente, snakke med folk med like interesser og kanskje få seg venner?

Lenke til kommentar

Facebook har tatt av ja, og på rundt en måned har plutselig de fleste av mine bekjente fått seg en konto. Jeg synes det er genialt; lettvint måte å holde kontakten på og holde seg oppdatert med hva som skjer med folk en ikke har så mye kontakt med lenger. Også er det morsomt å kunne se på bildene som blir lagt ut av andre venner. MEN! Jeg må si jeg ble skremt av at Facebook forbeholder seg retten til å bruke alt en legger ut på siden deres. Når man begrenser hvem som kan se på bildene man legger ut m.m. til kun venner, er det merkelig at facebook kan bruke det til hva som helst!

Når det gjelder det med at facebook kan logge inn på hotmail/gmailkontoen for å legge til venner fra kontaktlisten stoler jeg på at facebook er ærlige når de sier at de ikke lagrer passordet

Lenke til kommentar
Jeg synes det er så rart hvordan alle er så formelle! Alle har skrevet ekte navn, alder, bosted og religiøst syn!

8237757[/snapback]

Like greit det da, er egentlig ganske bortkastet å skjule vekk slikt. Hadde ikke hatt noe imot om alle hadde sitt eget navn som nick på hw-forumet heller, da hadde man antakeligvis sluppet en del useriøse poster, fra meg også.

Lenke til kommentar
Facebook forbeholder seg retten til å benytte all informasjon brukerne legger inn til hva f*en de vil, og de slipper unna med det fordi 98% av brukerne ikke leser betingelsene når de registrerer seg. De er selvfølgelig ikke alene om å gjøre dette, men jeg bare nevner det før altfor mange genierklærer dem.

8231273[/snapback]

Jeg bare lurer: hva slags informasjon er det du ikke vil at firmaer som Facebook skal bruke? Hva er det du ikke vil at de skal bruke det til?

Har ikke helt skjønt skepsisen mot at firmaer forbeholder seg retten til å bruke informasjon som brukerne bidrar med. Brukere velger tross alt frivillig å melde seg inn, og det er gratis.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er så rart hvordan alle er så formelle! Alle har skrevet ekte navn, alder, bosted og religiøst syn!

8237757[/snapback]

Japp. Da kan man finne gamle venner og virkelige folk man kjenner. Syns det er bedre en puzen_90 osv.

(Og man trenger ikke skrive alt, som religiøst syn osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...