Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det å være sjalu

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Pleide å bli litt småsjalu før jeg og, men nå stoler jeg på henne, for jeg vet at hun elsker meg. Er ikke sjalu lenger nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg holder på å rote med ei jente, eller rote og rote fru blom, og hun er allerede sjalu selv om vi ikke engang er sammen, hehe. Det er nok normalt ja, Mirann.

Jeg blir også sjalu av og til, men jeg prøver å skjule det så godt jeg kan.

8227083[/snapback]

Ja, akkurat.

Jeg og prøver å skjule sånn så godt jeg kan. Vet jo at det vil gå over når jeg blir ordentlig kjent med vedkommende. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anonymus_*

Hei!

Det er 2 gutter jeg liker, er useikker på hvem jeg liker best. Jeg har fått høre at begge snakker mye om meg. Han ene har jeg holdt på litt med, det var like før jul, men ikke så mye nå lengre, for han vil ikke ha noe forhold. Jeg er heller ikke ute etter noe forhold da. Men blir sjalu forde. nå henger han ofte med ei annen jente. han sier han ikke vil bli sammen med noen, men henger ofte med henne. jeg tror kanskje jeg er sjalu på henne. men det er slik at jeg trur vi begge enda har litt følelser for hverandre, som vi hadde før jul. Hører andre si det, og det er enda litt sånn mellom oss, men vi er venner nå da.

Men så er det denne andre gutten, disse guttene er venner, og denne gutten snakker jeg med en del for tiden. Usikker på om jeg liker han, så blir jeg sjalu når han henger sammen med ei annen jente han bruker å henge litt med. Det er egentlig ikke noe mellom dem, bare på fester og slik... men jeg kan ikke noe for det, uansett om jeg bare vil være venn med begge ..tror jeg. det er vanskeli å finne ut av. for jeg er ikke ei som er vant til og være i forhold. denne gutten er jo da en som vil ha meg med på fester og slik.

jeg tror ikke jeg sliter med mye sjalusi da, men det er bare disse to..Di er ikke engang lik meg, og mine typer..men jeg liker personlighten, og når jeg hører at dem snakker mye om meg, men siden jeg ikke ofte er så tilgjeneglig, og de er med disse andre, så blir jeg bare sånn sjalu. bære litt da, og noen tror jeg kommer til å bli sammen med en av disse guttene. men selv tror jeg ikke det, for di begge har hatt ganske mange osv..mens jeg er veldig forsiktig og ikke lar mange komme inn på meg.

Høres jeg helt rar ut eller?

Lenke til kommentar

Ja noen går så langt at dem griller eksene sine. Sjalusi kan være sterke saker. Men jeg tror nok ikke at dette var bare sjalusi, hun må ha vært hersli mot han i tillegg. Kanskje hun slengte masse dritt i trynet hans og såret han mest mulig og så klikket han.

Lenke til kommentar
Gjest voksen mann
Det er nok sikkert ikke bare meg her i verden, men jeg er veldig sjalu av natur.

For min del har dette blitt veldig irriterende, siden jeg blir sjalu bare ei jeg liker snakker med / om gutter. Jeg har vel alltid vært sånn, kanskje pga situasjonen jeg har vært i osv. [Dvs. jeg sleit veldig like med å få noen til å like meg]. Så når jeg da liker noen, som også liker meg kan jeg veldig fort bli ekstremt sjalu. Jeg tenker alltid på det værste i ting, og det er fryktelig irriterende å tenke sånn.

Jeg vet ikke akkura hva jeg skal gjøre for å bli bedre heller. Har alltid vært sånn, og da er det ikke akkurat lett å vende seg av det heller.

Noen jenter liker ikke at gutten er sjalu, mens andre liker det for det viser at de bryr seg. Det er greit nok, men jeg tror neppe at så mange liker den graden sjalu jeg er.

Noen som vet hva man faktisk kan gjøre for å vende seg av dette? I alle fall til en litt lavere grad..

[sorry hvis det var rotete skrevet..]

8218719[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Det er nok sikkert ikke bare meg her i verden, men jeg er veldig sjalu av natur.

For min del har dette blitt veldig irriterende, siden jeg blir sjalu bare ei jeg liker snakker med / om gutter. Jeg har vel alltid vært sånn, kanskje pga situasjonen jeg har vært i osv. [Dvs. jeg sleit veldig like med å få noen til å like meg]. Så når jeg da liker noen, som også liker meg kan jeg veldig fort bli ekstremt sjalu. Jeg tenker alltid på det værste i ting, og det er fryktelig irriterende å tenke sånn.

Jeg vet ikke akkura hva jeg skal gjøre for å bli bedre heller. Har alltid vært sånn, og da er det ikke akkurat lett å vende seg av det heller.

Noen jenter liker ikke at gutten er sjalu, mens andre liker det for det viser at de bryr seg. Det er greit nok, men jeg tror neppe at så mange liker den graden sjalu jeg er.

Noen som vet hva man faktisk kan gjøre for å vende seg av dette? I alle fall til en litt lavere grad..

[sorry hvis det var rotete skrevet..]

8218719[/snapback]

Det er nok ikke bare unge gutter som er sjalu.Jeg er en voksen man som sliter med det samme.Jeg tenkte kanskje ikke så mye på det med det samme jeg traff

hun jeg er gift med,men nå plager det meg mer og mer.

Jeg klarer bare ikke å la være å tenke på alle de hun var sammen med før jeg traff henne.Hun kommer fra et lite sted,så sannsynligheten for at hun treffer på

tidligere kjærster er vel stor.For ikke å snakke om de gangene hun deltar på

klassefest.Hvordan kan man bli ordentlig glad i noen når man går i fra den ene til andre?Kan man virkelig si "jeg elsker deg",og mene det til alle man er sammen med?

Dette problemet er i alle fall blitt så stort for meg at jeg heller vil bo alene,enn å

plages med sjalusi hele tiden.Så et tips til dere unge:Når dere finner dere en kjærste,tenk litt på om du takler at hun (eller han) har hatt mange kjærester før

deg.Hvis ikke,bruk heller litt tid.Det finnes vel fremdeles de som ikke løper fra seng til seng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...