Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det å være sjalu

Anbefalte innlegg

Det er nok sikkert ikke bare meg her i verden, men jeg er veldig sjalu av natur.

For min del har dette blitt veldig irriterende, siden jeg blir sjalu bare ei jeg liker snakker med / om gutter. Jeg har vel alltid vært sånn, kanskje pga situasjonen jeg har vært i osv. [Dvs. jeg sleit veldig like med å få noen til å like meg]. Så når jeg da liker noen, som også liker meg kan jeg veldig fort bli ekstremt sjalu. Jeg tenker alltid på det værste i ting, og det er fryktelig irriterende å tenke sånn.

Jeg vet ikke akkura hva jeg skal gjøre for å bli bedre heller. Har alltid vært sånn, og da er det ikke akkurat lett å vende seg av det heller.

Noen jenter liker ikke at gutten er sjalu, mens andre liker det for det viser at de bryr seg. Det er greit nok, men jeg tror neppe at så mange liker den graden sjalu jeg er.

Noen som vet hva man faktisk kan gjøre for å vende seg av dette? I alle fall til en litt lavere grad..

[sorry hvis det var rotete skrevet..]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme problemet, hver gang dama bare snakker om hvor fint håret til en annen gutt er eller noe lignende føler jeg en ekkel følelse med en gang. For ikke å snakke om når hun sier at det er gutter på skolen hennes som tar på henne og gjør seksuelle antydninger mens hun fremfører ting og sånt.

Men for å svare på det du snakker om, så må man vel nesten ignorere det. Selv om de snakker om gutter de syns ser bra ut,er kule eller noe sånt vil ikke det automatisk si at de ønsker å gjøre noe mer med dem. De fleste jenter som ser ok ut eller er utadvendte får en del oppmerksomhet uansett om de er i et forhold eller ikke.

Lenke til kommentar

Vel,får vel svare på denne jeg også da :) . Gutter som er sjalu er ikke noe nytt for meg. Så jeg tar det med ro og prøver å løse det. Hvis man virkelig liker noen burde man kunne klare å finne ut av det. Men selvfølgelig finnes det grenser. Selv er jeg ikke spesielt sjalu. Men hadde jeg sett eventuel type kysse en annen jente hadde jeg nok reagert.

Lenke til kommentar
Det var sånn med både eksen min og jenta jeg liker nå.

Og det er ikke det at jeg ikke stoler på dem. Det er vel heller det at jeg er redd for at de vil finne noen som er bedre enn meg. (Ja, jeg har dårlig selvtillit)

8219056[/snapback]

Jeg har det samme problemet, hver gang dama bare snakker om hvor fint håret til en annen gutt er eller noe lignende føler jeg en ekkel følelse med en gang.

8219096[/snapback]

Er ikke dette naturlig ? Å ha lav selvtillit har vel alle.. Samtidig som alle syns jenta kunne si at hun elsker deg, at hun syns at du er heit osv. hele tiden...

Hadde jeg veldig gjerne kunne tenkt meg , men som alt annet i verden, er det vel gjerne ikke sånn det er.

Ja, jeg er emo for faen

Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemet. Hvis jeg for eksempel får en nattamelding uten hjerter så kommer tankene med en gang. "Liker hun meg ikke lenger..?" 

Ganske teit og slitsomt egentlig. Håper dette går bort over tid da.

8225554[/snapback]

Unnskyld at jeg sier det, men det er jo et klart bevis på at du ikke kjenner kjæresten din godt nok. Tenk over det.

Hvis du er avhengig av å få hjerter i ei tekstmelding for at du skal vite at hun er glad i deg, så er det ikke mange måneder/år før forholdet vil gå rett i dass fordi du er paranoid i forholdet.

Tenk bare på hva som vil skje den dagen dere får unger og hun setter ungen foran deg, du kommer til å fly i flint.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Tror det er veldig vanlig å bli ekstra sjalu når man ikke er sammen med personen. Eller i starten av et forhold. Da kjenner man hverandre ikke så godt og man vet ikke helt hvor man har hverandre.

Jeg er iallfall sånn. Men hvis man blir sammen med vedkommende og etter hvert som man blir kjent, lærer man også å stole på hverandre.

Trur eg :)

Lenke til kommentar

Jeg holder på å rote med ei jente, eller rote og rote fru blom, og hun er allerede sjalu selv om vi ikke engang er sammen, hehe. Det er nok normalt ja, Mirann.

Jeg blir også sjalu av og til, men jeg prøver å skjule det så godt jeg kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...