Gå til innhold

Brenne DivX

ingljo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger noen tips til brenning av DivX-filmer.

Som regel går dette bra, men noen filmer klarer jeg ikke å spille av etter at jeg har brent dem!

Dette problemet oppstår som oftest med de filene som jeg har "overburnet". Jeg har noen filmer som tar over 700Mb, og de har jeg brent på 800Mb cd'er. Ingen av disse fungerer. Når jeg brente, valgte jeg "no multisession", "Disc-at-once" og "Finalice after burning" med nyeste versjon av Nero. All brenning går som normalt uten noen form for feilmeldinger. Etter at jeg har brent fila, finner jeg avi-fila på cd'en, men klarer altså ikke å spille den hverken i The Playa eller Windows Media Player. Jeg har også kopiert den brente fila over på harddisken for å prøve å spille den derfra, men med samme dårlige resultat. The Playa kommer med denne feilmeldingen: "The DivX file you are attempting to open does not appear to be a DivX video file". Jeg klarte å se filmen før jeg brente den.

Jeg har en Creative 10X brenner, som ellers fungerer utmerket.

En kamerat har akkurat de samme problemene med en gammel plextor 2x brenner.

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis filen er intakkt så kan du jo prøve å flytte den over til HDD og prøve å se den via der?

Ellers så bør du nokk skjekke om din 10x brenner i det hele tatt støtter overburning. At det fungerer på andre typer brenning betyr ikke at brenneren støtter det for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...