Gå til innhold

Harddsiken på laptopen min lager ulyder!

Anbefalte innlegg

Jeg har en hp pavilion laptop som er litt over to år gammel. I går merket jeg at harddisken lager ulyder når jeg beveger på laptopen. Når den holdes i ro, uansett posisjon, er det ingen lyd. Lyden kommer når jeg feks flytter laptopen fra fanget og over på bordet. Det høres ut som et lite insekt som ligger og summer inne i laptopen, og jeg har lokalisert summingen til harddisken. Har ikke hørt slike lyder før.

Betyr dette at harddisken min synger på siste verset? I så fall, hvilken type harddisk er det (Iflg egenskaper for disken så er det en Toshiba MK8026GAX)?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt backup, og ringt Hp. Heldigvis har jeg tre års Hp care pack (fant jeg ut når jeg så i gjennom gamle papirer), så jeg får nok ny harddisk.

Dette er en pc som er bestilt via hjemme-pc-ordning på jobben, så jeg har ikke en butikk jeg kan gå til og levere inn pcen. Den må sendes inn fikk jeg beskjed om på tlf. Det er jo litt kjipt å være uten pc den tida det tar å få fiksa ny harddisk...

Tror dere jeg kan få dem til å sende ny harddisk i posten slik at jeg kan skifte den selv? Det er jo ikke store operasjonen å skifte harddisk på en laptop.

Lenke til kommentar
Tror dere jeg kan få dem til å sende ny harddisk i posten slik at jeg kan skifte den selv? Det er jo ikke store operasjonen å skifte harddisk på en laptop.

8221095[/snapback]

skal vel ikke være noe problem, dersom samme policy gjelder for hjemmebrukermaskiner som for bedriftsmaskiner. Jeg skiftet nylig en del på HP nx som krevde demontering av alt bortsett fra hk :mrgreen: . Valgte (pr telefon med HP support) å gjøre det selv siden jeg ikke har tid til å sende inn maskinen til rep. Endret av mandela
Lenke til kommentar
Har tatt backup, og ringt Hp. Heldigvis har jeg tre års Hp care pack (fant jeg ut når jeg så i gjennom gamle papirer), så jeg får nok ny harddisk.

8221095[/snapback]

Du er ikke heldig. Alle har en lovfestet rett til å reklamere. I tilfellet harddisk på en bærbar PC så er reklamasjonsretten 5 år så det skal ikke være noe problem å få reparert eller erstattet den.

Lenke til kommentar

8221095[/snapback]

Du er ikke heldig. Alle har en lovfestet rett til å reklamere. I tilfellet harddisk på en bærbar PC så er reklamasjonsretten 5 år så det skal ikke være noe problem å få reparert eller erstattet den.

8221914[/snapback]

Som han skrev er dette en hjemme-PC-ordning gjennom arbeidsgiver. Da har du ikke 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

8221095[/snapback]

8221914[/snapback]

Kjøpte nettop en ny laptop i Irland, og takket nei til 3års granati sak (kostet ca 400 euro!) Den 5års reklamasjonsretten gjelder vel bare for produkt kjøpt i Norge? Jeg må vel følge reglene til det landet jeg kjøpte produktet i, noe jeg rekner med er noe helt annet og antaglivis dårligere en i Norge.

..er vel litt feil å poste det spørsmålet her, men men :)

Lenke til kommentar

Det stemmer. Reklamasjonsretten er en del av forbrukerkjøpsloven, som igjen er en del av Norges lover. Norges lover gjelder selvfølgelig ikke i Irland.

Du kan sjekke med produsenten om hvilke garantivilkår de gir i Irland (f.eks 1 års garanti) Jeg regner med at de 400 euroene gjalt oppgradering fra f.eks 1 til 3 års garanti og utvidelse av hva vilkårene gjelder.

Jeg tipper Irland også har noe som tilsvarer den norske forbrukerkjøpsloven men har ikke noe peiling på hva den loven heter eller hva som gjelder der.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok ja. Er tross alt 1. året du er mest glad og redd i PC`en så da er det mest kritisk. Flytter tilbake til Norge om 11mnd så da er vel løpet kjørt uansett :tease: 3500 NOK er uansett for masse å betale på en pc til 12000.

Får gjøre det beste ut av det, og satse på at det går greit :thumbup:

Lenke til kommentar

I Irland vil du ha 2 års reklamasjonsrett, men du ta reklamasjonen via forhandler. Du har ikke muligheten til å gå direkte på produsent som du kan med produkter kjøpt i Norge.

Jeg tipper Irland også har noe som tilsvarer den norske forbrukerkjøpsloven men har ikke noe peiling på hva den loven heter eller hva som gjelder der.

8273013[/snapback]

EU-direktiv om forbrukerrettigheter ;)

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...