HKRoed Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hei! Jeg sitter her og skal legge inn WinXP på min faders PC. Tideligere lå det WIN 98 på den, men jeg formaterte disken igår kveld med kommandoen format c: fra DOS i Win 98. Når jeg starter opp med en boot-disk nå, får jeg beskjed om at Innstallasjonsfilene for Win98 ikke ble funnet. Denne boot-disken har jeg brukt tideligere til samme formål. Jeg har testet med 4 forskjellige CD-rommer men ingenting hjelper. Nå kjører jeg HD som master og CD som slave. Har testet med CD-rom som CS og. Og jeg har prøvd å sette CD-rom på den andre IDE kanalen. Ingenting hjelper. Noen som har noen gode tips her?!?! Lenke til kommentar
andgob Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 du kan putte i en windows 98 oppstartsdiskett, når "loadinga" er ferdig putter du inn winxp cd'n og skriver install eller setup eller noe. hvis ikke det funker med install eller setup må du gå inn i I386 mappa (cd I386 i dos) og skrive winnt. Prøv om dette funker Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: andgob skrev (2002-12-14 02:37):du kan putte i en windows 98 oppstartsdiskett, når "loadinga" er ferdig putter du inn winxp cd'n og skriver install eller setup eller noe.hvis ikke det funker med install eller setup må du gå inn i I386 mappa (cd I386 i dos) og skrive winnt.Prøv om dette funker Hvis du skal gjøre dette så må du huske å ta med smartdrv.exe og kjøre den før installasjonen av winXP ellers så vil unstallasjonen din ta ca 6-9 timer. Smartdrv.exe er ei disk cach progtram som enabler cach på din HDD. Finner du den ikke på win98-plata de så kan du hente den her: http://www.b-real.net/div/smartdrv.exe Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hvis du skal legge inn XP, etter du har bootet på DOS, så tror jeg du må starte instalasjonen med winnt32.exe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå