Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen har hengt seg i sikkerhetsmodus.

Anbefalte innlegg

Hei!

Saken er den at PC`n hadde stått på 1 døgn..

Så den ble noe treg, MSN begynte og henge seg samt noen websider hengte seg!

Jeg lot den stå i ca 1 min, men ble møkka lei det og tvangs stoppet maskinen med av og på knappen. Slo på PC etter kun noen sekunder og den oppførte seg noe rart..

Plutselig ble skjermen svart og det kom opp en masse tekst:

"Vi beklager det intrufe, men Windows starter ikke uten feil. Dette kan være forårsaket av nylig maskin eller programvare endring... Pluss masse mer tekst!

Så lenger ned står kan jeg velge ulike start opp løsninger:

"Sikkermodus"

"Sikkermodus med nettverk"

"Sikkermodus med bare komandolinje"

"Siste fungerende konfigurasjon (Siste instillinger som virket)"

"Start Windows på vanlig måte"

Dette er alternativene, og jeg har prøvd dem alle, men det PC`n laster i 10 sek. også havner den tilbake her...

Spørsmål:

Er det noe jeg kan gjøre? Finnes det noen løsninger som gjør at jeg kan restarte den på en ordentlig måte, eller er maskinen krasjet?

Maskinen er en rundt 3-4 år gammel HP.

På forhånd takk for alle svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Den gir deg en feilmelding på hva som er feil - hva som ikke startet, eller hva som mangler.

Dette kan hjelpe med å spore opp en løsning - frem til da vil universalløsningen være å reinstallere Windows, eller bruke gjenopprettingscden fra HP.

Lenke til kommentar
Den gir deg en feilmelding på hva som er feil - hva som ikke startet, eller hva som mangler.

Dette kan hjelpe med å spore opp en løsning - frem til da vil universalløsningen være å reinstallere Windows, eller bruke gjenopprettingscden fra HP.

8218265[/snapback]

Aha...

Men hvis man ikke har noen av disse CD`ne for hånd :no:

Andre ting.. Noe sted jeg kan laste ned dette på nettet og brenne på en annen maskin/CD?

Lenke til kommentar

8218265[/snapback]

Aha...

Men hvis man ikke har noen av disse CD`ne for hånd :no:

Andre ting.. Noe sted jeg kan laste ned dette på nettet og brenne på en annen maskin/CD?

8218347[/snapback]

Er det noen enkel måte for meg og få ut filer, bilder og matriell som nå er lagret på PC`n! Det ligger endel viktige ting der som jeg skulle hatt ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Er det noen enkel måte for meg og få ut filer, bilder og matriell som nå er lagret på PC`n! Det ligger endel viktige ting der som jeg skulle hatt ...

8218996[/snapback]

Dette er omtalt mange ganger på forumet, men en løsning blir å bruke Ultimate Boot cd eller BartPE. Søk på forum eller nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...