lucifer666 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Er det noen med erfaringer vedr å kjøre to prossessorer? Er det noen nevneverdig ytelsesøkning? Stilles det krav til OS og annen programvare for å kunne utnytte evt 2 prossessorer? Personlig har jeg behov for å jobbe med ulike ting samtidig. VMWare samtidig med brenning feks, eller 3D tegneprogram samtidig som VMware. (ikke spilling) Vil jeg ha nytte av 2 cpuer, eller klarer en god dual core jobben like godt (kanskje bedre?) Svar mottaes med takk.. Endret 23. mars 2007 av lucifer666 Lenke til kommentar
ptta Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du trenger jo relativt spesiell hardware for å kjøre med to prossesorer. Tror nok Dual Core vil gjøre jobben mer enn godt nok, kanskje minst like bra, så hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ikke laget masse styr for å få til å kjøre to prossesorer i stede for en Dual Core. Lenke til kommentar
lucifer666 Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Du trenger jo relativt spesiell hardware for å kjøre med to prossesorer. Tror nok Dual Core vil gjøre jobben mer enn godt nok, kanskje minst like bra, så hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ikke laget masse styr for å få til å kjøre to prossesorer i stede for en Dual Core. 8218377[/snapback] Jeg så følgende hovedkort og prossessorer: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309471 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309855 Men det begynner jo å koste da, godt og vel 5000 kun for hovedkort og to prossessorer.. Endret 23. mars 2007 av lucifer666 Lenke til kommentar
ptta Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Ja, men tror nok du får mer ytelse for pengene hvis du kjøper en C2D, men hvis du absolutt vil ha to prossesorer vær så god, men jeg vil ikke anbefale det til vanlig hjemme bruk. Endret 23. mars 2007 av ptta Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) når det gjelder programvare støtter alt fra NT 4.0 og oppover 2 prosessorer. Det er her ingen forskjell på om det er to adskilte prosessorer eller en DualCore prosessor. Når det gjelder forholdet pris/ytelse vil det klart lønne seg å kjøpe DualCore prosessor. edit: endret litt på teksten. Endret 23. mars 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Det blir da 4 prosessorer med 2xOpteron 265 . 265 er jo dualcore. 242-256 er singel core 2way og 265-286 er dual core 2way. Og så har du 260 dual core 2way som er en low power option. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Du trenger jo relativt spesiell hardware for å kjøre med to prossesorer. Tror nok Dual Core vil gjøre jobben mer enn godt nok, kanskje minst like bra, så hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ikke laget masse styr for å få til å kjøre to prossesorer i stede for en Dual Core. 8218377[/snapback] Jeg så følgende hovedkort og prossessorer: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309471 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309855 Men det begynner jo å koste da, godt og vel 5000 kun for hovedkort og to prossessorer.. 8219964[/snapback] og du kan legge til noen tusen til ram også, for socket 940 krever REG/ECC minne for og fungere, og slikt minne er ikke akkurat av den billige sorten... Ville heller ha sett på en C2D løsning, som vil ha en like så god ytelse, dessuten ville det bli langt billigere, hvis du venter til etter påsken med dette kunne du ha sett på denne, den skal visstnok falle rundt 40% i pris. Lenke til kommentar
lucifer666 Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Oki, da har jeg jo forsåvidt fått endel oppklaringer. Siden kostnader er en vesentlig faktor, tror jeg dual core får gjøre jobben. Spesielt med tanke på at utvalget er så uendelig mye bedre. Takker for gode innspill folkens :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå