MarKra Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Hei Jeg sitter å mekker på en side som er basert på tables, og har fått et lite problem. Jeg har et hovedfelt som er 500 pixler høyt. Jeg har puttet lit innhold i hovedfeltet, men det vises på midten av feltet og ikke i toppen. Hvordan kan jeg justere det slik at det starter øverst og ikke på midten? Endret 23. mars 2007 av Scorix Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 vertical-align: top; i css-filen tror jeg Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du bør forøvrig lese denne artikkelen. Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Siden ble forsøkt lagd med divs og css først, men vi har dårlig tid og fikk masse problemer. Derofr tyr vi til tables som vi vet mer om foreløpig. Men vi kommer til å lære mer om divs og slikt etter hvert Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Siden ble forsøkt lagd med divs og css først, men vi har dårlig tid og fikk masse problemer. Derofr tyr vi til tables som vi vet mer om foreløpig. Men vi kommer til å lære mer om divs og slikt etter hvert 8219067[/snapback] Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan noen synes det er lettere å jobbe med tabeller fremfor divisjoner som designverktøy. Tabeller er ikke bare ulogisk, det er fantastisk vanskelig å bruke til design! Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Vel, jeg kan lite om divs og css, så det blir svært vanskelig å lage noe uten å lese en masse som jeg ikke har tid til, fordi denne siden skule vært publisert i går. Jeg har imidlertid ganske mye erfaring med tabeller, og har ingen problemer med å bygge sider med tabeller. Siden er ikke veldig avansert, så det går helt greit med tabeller. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hvis ikke siden er så veldig avansert, er det jo mye enklere med <div> osv .. =/ Jeg trodde et treningsskjema skulle bli lett å lage, og det ble det jo egentlig.. Men det er sånt man skal bruke tables tli (mener jeg, tabulære data) Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Det kan hende det er enklere med divs hvis du kan det. Men jeg er mye bedre på tables, så derfor blir det enklere for meg. Og jeg har jo ikke tid til å lære meg divs nå, fordi som sagt er det ganske hast med å få siden publisert. Har imidlertid et nytt problem. Hva gjør jeg når jeg skal høyrestille i en tabell? Har prøvd "horizontal-align: left;" men det ser ikke ut til å funke. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Har imidlertid et nytt problem. Hva gjør jeg når jeg skal høyrestille i en tabell? Har prøvd "horizontal-align: left;" men det ser ikke ut til å funke. Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg mente selvfølgelig venstrestill. Litt stressa Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 float: left; kan du vel bruke Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Jepp, den funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå