Gå til innhold

Noen bedrifter som lager kretskort e.l.?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skulle hatt laget et kretkort, men har ikke utstyr til det selv og regner med at det hadde vært ugunstig å gå til innkjøp av det bare for å lage et kretskort.

 

Så er det noen som vet om bedrifter som lager kretskort etter bestilling eller er det eventuelt noen her som har utstyr til det og kunne laget et og sendt det mot betaling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, det er bare å etse frem kresene jeg skulle hatt hjelp til siden jeg ikke har utstyr til det, resten har jeg deler liggende til (potmetre, dioder, vippebrytere, LED display og noe annet stasj).

 

Har ikke laget tegning av det enda nei og eagle har jeg ikke, tenkte jeg skulle lage en tegning av det i ScetchUp, det går vel fint det? Når er det dere skal ha prosjektet forresten Firesky? Regner med at du går GK Elektro..? Har i allefall hatt et slikt prosjekt der selv ;) Og hvor mye skal du eventuelt ha for jobben?

Lenke til kommentar

skal du bestille fra elprint må du levere i gerber-format. Sørg for at programmet du bruker kan eksportere til det (eagle kan det, og eagle er gratis opp til en viss størrelse på kortet)...

 

på den andre siden, elprint er ikke billig... du sparer sikkert mye på å finne noen på en skole som kan lage kortet for deg.

Lenke til kommentar

begynner å bli en stund siden GK :p

Jeg går for tiden på VK2 serviceelektronikk med fordypning innen data, så det er mest datamaskiner og software vi driver med.

Derfor jeg sa jeg ikke er sikker på om jeg får lov til å svi av et kort, siden det egentlig ikke har noe med faget å gjøre.

 

Bare å sende sjema og layout osv, jeg tenkte jeg skal spørre en gang i neste uke om jeg får lov å etse, jeg har prosjektet mitt klart så jeg setter i gang når det er i orden for lærerne.

 

EDIT: jeg skal ikke ha noe spess for jobben :p er skolen som betaler (forhåpentligvis) så jeg betaler ikke en krone selv :p

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

Futurlec kan produsere kretskort fra en eagle-fil. Det er ikke spesielt dyrt heller... Du får prisen før du bestiller. Bare oppgi størrelse og om du vil ha enkeltsidig eller dobbeltsidig, silketrykk og/eller lakk...

 

Jeg har ikke benyttet denne tjenesten, men jeg har bestilt fra futurlec før, og de har kjempebra service.

 

EDIT: Feil URL...

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...