Gå til innhold

Mote er no tull og tøys!


Anbefalte innlegg

Hva er mote? Det som er "in" og "moderne" ? Spør du meg så er ALT lov nå om dagen, jeg har ikke opplevd at det finnes noen spesiell klesstil som man følger.. :hmm:

 

Man hører ofte "i år så er høstfarger populært" eller "nå er kalde farger som blått og hvitt den nye moten" Hva er det de snakker om?? Det er jo ikke noen som følger dette!? Unntatt de som trasker frem og tilbake på catwalken under de derre modell showene, men til og med de rekker vel ikke å følge disse hersens motene hele tiden! For de skifter jo hver måned!! :no:

 

Nei, jeg syns de maser alt for mye om moter og fashion.. Nå er vi i år 2007, og butikkene er fulle av klær som skal ligne på det som var moten på 50-60-70 tallet, det finnes snart ikke vanlig klær igjen :p

post-124373-1174644922_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg har ikke opplevd at det finnes noen spesiell klesstil som man følger..  :hmm:

 

Da har du opplevd lite

 

Det er jo ikke noen som følger dette!?

Jo

 

Er allltid noe som er mer populært en annet, og ting forandrer seg fra år til og, kan kanskje samenlignes med at biler kommer med nye modeller som blir mer populære en de eldre.

 

Men mote der da mye mer en bare klessplagg, det handler mer om sammensettninger (farger, snitt), utrykke sin personlighet, osv.

Lenke til kommentar
eg har ikke opplevd at det finnes noen spesiell klesstil som man følger..  :hmm:

 

Da har du opplevd lite

 

Det er jo ikke noen som følger dette!?

Jo

 

Er allltid noe som er mer populært en annet, og ting forandrer seg fra år til og, kan kanskje samenlignes med at biler kommer med nye modeller som blir mer populære en de eldre.

 

Men mote der da mye mer en bare klessplagg, det handler mer om sammensettninger (farger, snitt), utrykke sin personlighet, osv.

8220290[/snapback]

 

 

Ordla meg kanskje feil når jeg sa at jeg ikke hadde opplevd det, men ikke nå i det voksne liv mener jeg, var bare de årene på ungdomsskolen at jeg merket mer en klesstil som alle fulgte. Men generelt så kan jeg si at jeg ikke har sett noen spesiell klesstil som noen følger.. :no:

 

Ja, selvfølgelig er mote alle de tingene du nevner, det er jo det som er mote! og det er nettopp derfor jeg la ut denne tråden for å utrykke min forvirring overfor dette mote maset!! Det er da ingen jeg har hørt om som har fulgt hverken fargene eller snittene eller hva det måtte være som har vært mote. Ingen farger som er mere populære i år enn de var ifjor !?! syns det blir for dumt... Alle kjøper vel klær og farger som de selv syns er fine, ikke hva homsepatruljen eller noen andre i media sier??

 

Men men hver sin mening såklart :)

Lenke til kommentar
Det er da ingen jeg har hørt om som har fulgt hverken fargene eller snittene eller hva det måtte være som har vært mote. Ingen farger som er mere populære i år enn de var ifjor !?! syns det blir for dumt... Alle kjøper vel  klær og farger som de selv syns er fine, ikke hva homsepatruljen eller noen andre i media sier??

 

Men men hver sin mening såklart :)

8220568[/snapback]

 

No offence, men virker som du er veldig "blåøyd" eller lever i en hule, selfølgelig er det det andre farger som er mer populære i år enn tidlige, og når du sier at du ikke har hørt om noen som har fulgt fargene eller snittene som har vært "mote", tenker du da over at alt av klær du kjøper er designet etter hva som er/var populært? Selv om det ikke står "Gucci" eller "Tiger" o.l. så er det fortsatt designet for å selge og da etter hva som selger og da igjen etter hva som er "hot" i år.

 

Og nei, det er ikke alle som kjøper klær etter hva de synes er pent, er faktisk noen som bare følger massen og kjøper det som er "inn" selvom de ikke liker det selv..

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar
Det er da ingen jeg har hørt om som har fulgt hverken fargene eller snittene eller hva det måtte være som har vært mote. Ingen farger som er mere populære i år enn de var ifjor !?! syns det blir for dumt... Alle kjøper vel  klær og farger som de selv syns er fine, ikke hva homsepatruljen eller noen andre i media sier??

 

Men men hver sin mening såklart :)

8220568[/snapback]

 

No offence, men virker som du er veldig "blåøyd" eller lever i en hule, selfølgelig er det det andre farger som er mer populære i år enn tidlige, og når du sier at du ikke har hørt om noen som har fulgt fargene eller snittene som har vært "mote", tenker du da over at alt av klær du kjøper er designet etter hva som er/var populært? Selv om det ikke står "Gucci" eller "Tiger" o.l. så er det fortsatt designet for å selge og da etter hva som selger og da igjen etter hva som er "hot" i år.

 

Og nei, det er ikke alle som kjøper klær etter hva de synes er pent, er faktisk noen som bare følger massen og kjøper det som er "inn" selvom de ikke liker det selv..

8220737[/snapback]

 

 

Ja,det er helt greit om du syns at det virker om at jeg er blåøyd :) jeg bor på samme planeten som deg men har bare andre meninger enn deg.. og jeg syns ihvertfall påstanden om at noen farger er mere moteriktige nå en andre, ikke er realistisk i vårt mote-samfunn. Jeg blir også veldig nysgjerrig på om DU vet eller kan se hvilke farger som er "in" i år? :p For det går ihvertfall ikke ann og se det på folk flest hvilken farge som er på moten nå.. Og jeg må understreke at jeg snakker om hva folk flest bruker, ikke hva topp modellene i paris har på seg.. det har ikke så stor betydning for så veldig mange. Det har nå jeg fått inntrykk av ihvertfall..

 

Og ja, det finnes sikkert noen unntak når det gjelder de som kjøper klær de ikke liker, men det er nå VELDIG få skulle jeg tro.. tipper på at du ikke kjenner noen som kjøper klær de ikke liker,, er nok ingen som bruker penger på klær de ikke trives i over lengre tid ihvertfall..

Lenke til kommentar
Så du unnlot feks å legge merke til når det var "inn" med rosa skjorte osv?

Ganske unødvendig å oppholde seg i denne delen av forumet, hvis det bare er for å erte på deg de som faktisk bryr seg om hvordan de ser ut?

8226406[/snapback]

 

 

?? kjære deg, hvis du blir provosert av dette så er det helt greit for meg! men ikke fortell meg hvor jeg burdte oppholde meg eller ikke!? dette er faktisk ett forum for at folk skal få ytre sine meninger og debattere ting og tang. Jeg må da få lov til å mene alt jeg vil her i verden! er ikke mitt ansvar at folk blir provosert.

 

Og for å svare på spørsmålet ditt, så la jeg faktisk ikke merke til når det var "in" med rosa skjorte. Selvfølgelig er nok ungdommer som går på skole mere opptatt av hva som er "in", men jeg mener FOLK FLEST, og det er dessverre ikke bare folk i alderen 14 - 18 ...

 

Jeg er ikke ute etter å erte på meg noen, men vil gjerne få noen meninger om hvorfor folk syns dette er så viktig!

Lenke til kommentar

Som sagt handler det om (for de fleste) å fremheve sin personlighet og skjønnhet. Tro det eller ei, men det meste handler om førsteinntrykk, noe som betyr at mange bruker mye tid og penger på mote og utseende

for å vise sin skjønnhet, og da igjen for noen at andre skal få et godt inntrykk av personen.

Det er jo som selvfølgelig ingen regler om hva som er mote eller ikke, men mer normer og tro det eller ei, du følger sannsynligvis noen av disse normene selv. For å sette det litt på spisse vil du ikke bruke støvler og shorts på en fest?

Mote er som kunst, klær er designet på samme måte på malerier blir malt på, men klær er enda viktigere da du faktisk lever livet ditt i dem.

Og da at det er noe som er mer populært enn annet er jo umulig å ikke få til, alle har sine favoritter og sannsynligvis er det ganske mange som har samme favorittene. Og viss du da ser på designerene som bruker sine favoritter mtp. klærne så blir jo dette mer og mer av det de liker siden de produserer klærne og ting vil da bli "inn" (brukes mye av forskjellige designere) eller "ut" (brukes ikke lenger så mye av designerene)

Lenke til kommentar

Var i utgangspunktet ikke ute etter å se ned på de som følger moten, men ville bare lindre min forvirring med å ta det opp til diskusjon. Jeg har ikke noen svar på dette her, villle bare høre hva andre mente. Og jeg liker å gå med klær JEG syns er fine, ikke hva som er på moten rundt om, for det vet jeg jo ikke! er så mange moter ute og går at det blir for mye! Og det med at noen farger er mere "in" enn andre syns jeg bare er no tullball, det mener nå jeg ihvertfall, og det skal jeg få lov til å mene :)

Lenke til kommentar

Og jeg liker å gå med klær JEG syns er fine, ikke hva som er på moten rundt om, for det vet jeg jo ikke!

8226653[/snapback]

 

Men da må du også tenke på at det du kjøper sannsynligvis at blitt kopiert eller hentet inspirasjon fra andre designere, og har sannsynligvis vært "på moten" ;)

Lenke til kommentar

Og jeg liker å gå med klær JEG syns er fine, ikke hva som er på moten rundt om, for det vet jeg jo ikke!

8226653[/snapback]

 

Men da må du også tenke på at det du kjøper sannsynligvis at blitt kopiert eller hentet inspirasjon fra andre designere, og har sannsynligvis vært "på moten" ;)

8226710[/snapback]

 

 

Klærne har jo blitt laget av noen og av ett eller annet design, selvfølgelig!! Det jeg snakker om er jo at jeg blåser i hva andre mener er farger som er "in" i år, og det skulle tro mange andre var med meg om, man kjøper det man syns er fint uansett!! den kommentaren din syns jeg var å dra det litt for langt da men :p og om det har "vært" på moten så understreker jo det bare mitt poeng enda sterkere :)

Lenke til kommentar

Fikk bare inntrykk av at du prøvde å rakke ned på folk som er "motebevisste".. Selv går jeg med de klærne jeg liker, uavhengig om det er inn med gul skjorte med rosa aper på eller ikke bare så det er sagt.. Er selvfølgelig helt greit å ytre sine meninger ol..

Lenke til kommentar
Fikk bare inntrykk av at du prøvde å rakke ned på folk som er "motebevisste".. Selv går jeg med de klærne jeg liker, uavhengig om det er inn med gul skjorte med rosa aper på eller ikke bare så det er sagt.. Er selvfølgelig helt greit å ytre sine meninger ol..

8231234[/snapback]

 

Kan hende jeg spurte spørsmålet mitt på en litt mer utfordrende måte enn jeg burdte siden du fikk inntrykk av det, men det var ihvertfall ikke min mening... :)

post-124373-1174820672_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det jeg snakker om er jo at jeg blåser i hva andre mener er farger som er "in" i år, og det skulle tro mange andre var med meg om, man kjøper det man syns er fint uansett!!

 

Du kan blåse i det så mye du vil, men de som kjøper inn til klesbutikkene blåser ikke i det. Du får jo bare kjøpt det som er til salgs vet du ;)

 

Og enda en ting å huske: Det finnes flere parallelle moter, noe for alle. Rockemote (grønsj, emo, indie, osv.), snobbemote, skatemote, husmormote, osv ...

Lenke til kommentar
Det jeg snakker om er jo at jeg blåser i hva andre mener er farger som er "in" i år, og det skulle tro mange andre var med meg om, man kjøper det man syns er fint uansett!!

 

Du kan blåse i det så mye du vil, men de som kjøper inn til klesbutikkene blåser ikke i det. Du får jo bare kjøpt det som er til salgs vet du ;)

 

Og enda en ting å huske: Det finnes flere parallelle moter, noe for alle. Rockemote (grønsj, emo, indie, osv.), snobbemote, skatemote, husmormote, osv ...

8311678[/snapback]

 

 

Alle klesbutikker kjøper jo inn forskjellig, og dermed kan jo folk velge selv hva de syns er fint. Hvis alle klesbutikkene fulgte den såkalte "moten" så ville jo alle hatt de samme klærna da!? for ikke å snakke om fargene.. men er akkurat det jeg mener, for det er ingen som følger disse fargene, for det er aldri noen farger som er mere "in" enn andre.. mener nå jeg da.. og bevisene henger rundt i butikkene overalt..

Lenke til kommentar

Hva er det du tror klesbutikkene følger da, når de handler inn klær? Selvfølgelig handler de inn det som kommer til å bli hetest når varene ankommer butikken. Innkjøp blir gjort et halvår i forveien, og da er det bestemt hva som blir mote i neste sesong. Om folk velger å følge den, eller bruke de klærne de har fra før er opp til hver enkelt, men går du til hvilken som helst butikk nå, og kjøper et plagg av den nye sommerkolleksjonen, da er også du med på å følge moten.

Lenke til kommentar
Hva er det du tror klesbutikkene følger da, når de handler inn klær? Selvfølgelig handler de inn det som kommer til å bli hetest når varene ankommer butikken. Innkjøp blir gjort et halvår i forveien, og da er det bestemt hva som blir mote i neste sesong. Om folk velger å følge den, eller bruke de klærne de har fra før er opp til hver enkelt, men går du til hvilken som helst butikk nå, og kjøper et plagg av den nye sommerkolleksjonen, da er også du med på å følge moten.

8313570[/snapback]

 

 

Selvfølgelig må jo butikkene kjøpe inn det som blir designet av klær! Er jo ikke det jeg mener, det jeg mener er alt dette maset om hvilke farger som er in og type klær som er på moten. Alle kjøper det de vil ha utifra hva som finnes i butikkene, uavhengig av hva den den såkalte motebransjen mener og syns er på moten akkurat nå!

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å se hvor du skal med disse argumentene dine. Det er vel ikke slik at det er mote som er noe tull og tøys, men at folk som ikke tørr å gjøre noe annet enn å følge det slavisk er tull og tøys. At det du prøver å si er at folk bør gå med det DE syns er fint, og ikkegjøre som alle andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...