Gå til innhold

Erfaring med Lacie diskene?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har tenkt å bestille en ny ekstern harddisk til TG (Fra netshop.no).

Så har jeg sett litt rundt og kommet fram til at Lacie diskene kanskje kan være et greit alternativ?

 

Så tok jeg en titt på prisguiden og der var det jo ganske mange forskjellige meninger, rundt denne.. Den virket billig og hadde fått noen gode kommentarer men også en del negative.

 

Bare lurte paa om det var noen her som har den og har testa den?

 

Mvh

EvenruD

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en LaCie 250GB Ekstern hard disk, kosta 1000kr når jeg kjøpte den i høst. Denne har jeg bare gode erfaringer med og den funker utmerket, den ble også kåret til beste valg av "hjemmepc06"

 

Eneste negative jeg kan finne er at den kansje bråker litt. Hvis du glemmer å skru den av når du er ferdig, men har du dataen på så blir ikke dette noe problem.'

 

PS: Har den F.A Porsche som du linka til bare på 250GB

Endret av Nessi
Lenke til kommentar
Jeg har en LaCie 250GB Ekstern hard disk, kosta 1000kr når jeg kjøpte den i høst. Denne har jeg bare gode erfaringer med og den funker utmerket, den ble også kåret til beste valg av "hjemmepc06"

 

Eneste negative jeg kan finne er at den kansje bråker litt. Hvis du glemmer å skru den av når du er ferdig, men har du dataen på så blir ikke dette noe problem.'

 

PS: Har den F.A Porsche som du linka til bare på 250GB

8218008[/snapback]

 

Men det er ikke no stress å skru den av etter at du har skrudd av pcn? :blush:

 

LaCie lager vel strengt tatt ikke harddisker. Er vel bare kabinetter de lager. Har hørt at inne i disse harddisk-kabinettene så kan man finne disker fra WD, Seagate osv...

8218126[/snapback]

 

Da er jeg den erfaringen rikere, men Seagate og WD lager jo begge digge disker da!?

 

Men er det noen som anbefaler noen andre gode eksterne harddisker, må ha rundt 250-300gb og helst koste under 1000kr.

Fint hvis det går ann å få den fra netshop, da det forhåpentligvis vil ha en stand på TG..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt en WD My Book, siden designet etter min mening er mye penere, og man faktisk vet hvilken harddisk man kjøper. Alternativt kan du kjøpe en IcyBox og en vanlig SATA-disk, så kan du bytte harddisk uten å risikere tap av garanti også.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Er på min andre Lacie nå, den forigge krasja (takk gud for backup). Da jeg åpna den, stod d en MAXTOR i, har dårlig erfaring med maxtor disker fra før av å..

Men gjorde d enkelt, satte bare i en WD 120 i den.. Grei liten disk til å ha backup på!...

 

Men for all del, løp å kjøp. Lacie er vel ikke noe dårligere eller bedre den enn noen andre. Jeg kjøper Lacie for utseende sin skyld, samt helt ok pris...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...