Gå til innhold

Råd om valg av skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker å kjøpe meg et nytt skjermkort, men skal ha et under tusenlappen :)

Jeg har undersøkt litt på komplett og kommet over disse kortene:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323509

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326978

Er d noen som kan hjelpe meg med å se på forskjellene på disse kortene, og hvorfor det ene kortet har mye høyere kjerneklokkehastighet og minnehastighet enn det andre når de er i samme prisklasse?

Endret av mafister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så det er pga vifte og uten vifte prisen ikke er så forskjellig..

Jeg har forresten en strømforsyning som ikke har tilkobling for PCI-express men hovedkortet har slot for det. Må jeg ha strøm på et slikt PCI-express kort?

Har dere noen andre anbefalinger på PCI-express skjermkort? Ønsker Nvidia

Endret av mafister
Lenke til kommentar

Det er fordi noen produsenter har slengt på GDDR3 mot GDDR2 som er nomalt på disse kortene og samtifig kloket det opp til 500Mhz på kjernen ...

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt den med GDDR3, noe annet er bare dumt og det med GDDR3 kloker mye bedre og det finnes voltmod og det blir unasett lite mer varmt med mer volt så det er bare å pese på.

Edit: Glemte å svare på det power spørsmålet :(

Du trenger ikke 6pin PCIe strømkontakt da det for nok støm gjennom PCIe bussen :thumbup:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Vel personlig liker jeg bedre nVIDIA da de stortsett klokker mye lengre og byr på god ytelse til en billig penge, men anbefaler ikke nVIDIA over ATI om ATI yter bedre :thumbup:

Har selv hatt ATI :whistle:

Men som du ser her så yter det ganske godt, det er Galaxy, emn versonen med GDDR3 så det er samme ytelse ...

Skal se om jeg finner noen flere sammenligninger ...

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig så liker jeg, i likhet med The Ghost, bedre nVIDIA enn ATI :whistle:

jeg driver å kikker litt på komplett nå, og ser at GF 7600GS ligger bare en hundrelapp mer i pris enn GF 7300GT. Er det lurt å heller velger 7600?

Her er linken:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323510

Dette er da et passivt kort uten vifte ;)

Lærer noe hver dag :thumbup:

Er det forresten noen som har noen testresultat av GF7300GT og GF7600GS?

Endret av mafister
Lenke til kommentar
Erfaringsmessig så liker jeg, i likhet med The Ghost, bedre nVIDIA enn ATI :whistle:

jeg driver å kikker litt på komplett nå, og ser at GF 7600GS ligger bare en hundrelapp mer i pris enn GF 7300GT. Er det lurt å heller velger 7600?

Her er linken:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323510

Dette er da et passivt kort uten vifte ;)

Lærer noe hver dag :thumbup:

Er det forresten noen som har noen testresultat av GF7300GT og GF7600GS?

8218512[/snapback]

Toms har tester på dette. Ja 7600GS er bedre. Velg DDR3 minne i tillegg, så er du godt på vei.

Lenke til kommentar

Vel nå er det vel få som har GDDR3 minne på 7600GS kortene, emn 7600GT derimot :innocent:

7600GS er bedre imot vanlig 7300GT, emn GDDR3 versonen er jeg ikke helt sikker på og i denne testen så vinner faktisk 7300GT mens her så vinner 7600GS, men uanset hadde jeg nok valgt 7600GS !

Edit: den på tomshardware er veldig lite nøyaktig .......

Ikke til å stole på ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Vel nå er det vel få som har GDDR3 minne på 7600GS kortene, emn 7600GT derimot :innocent:

7600GS er bedre imot vanlig 7300GT, emn GDDR3 versonen er jeg ikke helt sikker på og i denne testen så vinner faktisk 7300GT mens her så vinner 7600GS, men uanset hadde jeg nok valgt 7600GS !

Edit: den på tomshardware er veldig lite nøyaktig .......

Ikke til å stole på ....

8218895[/snapback]

Gainward

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...