UllForEver Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg har søkt litt i Forum, men finner ikke noe svar på dette. Har også postet i en annen tråd, men følte at det ble litt off topic. Dette er saken: Jeg har nettopp skiftet operatør fra Telio Mobil til One Call Kontant. Når jeg setter inn sim-kortet og taster koden får jeg beskjed om at telefonen er begrenset. Jeg må oppgi en begrensningskode for å frigjøre telefonen. Dette minner veldig om en operatørlås. Problemet er bare at: - Jeg har satt inn sim-kort fra både NetCom og Telenor og de fungerer fint. Det gamle sim-kortet fra Telio virker også (går ikke an å ringe, naturligvis). Ettersom mobilen virker med 3 forskjellige operatører så kan den ikke være operatørlåst. - Dette er en 5 år gammel Nokia 6610. Da jeg kjøpte den fantes det ikke operatørlåser. Jeg har skiftet operatør flere ganger uten problemer. Mobilen har aldri vært inne til reparasjon, så ingen kan ha satt på operatørlås. Noen som har opplevd noe lignende, eller aner hva som er galt? Kan det være sim-kortet fra One Call som ikke virker skikkelig? Er det mulig at dette sim-kortet ikke går så godt til denne mobilen? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hmm.. Rart problem. Tror jeg ville ringt One Call og spurt hva som var feil, kan være at feilen ligger hos dem.. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg er i dialog med One Call pr mail, men det tar jo litt tid frem og tilbake, så jeg tenkte det kunne være moro å høre om noen her inne hadde opplevd noe lignende. One Call trodde også at mobilen måtte være operatørlåst, men etter at jeg testet sim-kort fra flere andre operatører så har jeg ikke hørt noe. Kunne jo prøvd enda flere sim-kort, men ettersom Telio var min siste operatør og at mobilen fungerer med både NetCom og Telenor så kan mobilen umulig være operatørlåst. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Telefon begrenset skyldes definitivt at operatørlåsen har slått til. Ut i fra beskrivelsen din er årsaken mest sannsynlig software-feil. Men veldig mange 6610 ble solgt med operatørlås - både Netcom og Telenor. Hvis du poster IMEI kan jo dette sjekkes/kode lages. One Call kan i alle fall ikke gjøre noe med dette. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Men er ikke mobilen låst til èn operatør i gangen? Ettersom jeg kan slå på og bruke mobilen med BÅDE Netcom, Telenor og Telio så må jo det bety at de tre har lagt inn sine egne operatørlåser? I forbindelse med unlock ser jeg at man må velge hvilken operatør mobilen er låst til, men hvilken operatør skal JEG velge, ettersom "alle" fungerer bortsett fra One Call? Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Saken er løst! Joda, mobilen var operatørlåst. Jeg tok sjansen på at det måtte være Telenor som var synderen, ettersom det var de som var operatør før Telio. Jeg tok ut sim-kortet, la inn begrensningskoden som jeg fikk, og mobilen slo seg av. Jeg puttet inn sim-kortet, og mobilen startet som normalt. Man lærer litt hver dag. Denne gangen har jeg fått vite at operatørene kan låse telefonen via sim-kortet. Dermed kan det fort oppstå problemer når man prøver å skifte operatør, slik som jeg har gjort ganske ofte. Operatører hittil har vært: Tele2, NetCom, Telenor, Telio og nå One Call. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå