Gå til innhold

Xp installerings problemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er nødt til å sette CD-Rom som 'First boot device', dette gjør at maskinen vil se etter oppstartsmedie i cd-rommen før den sjekker på harddisken. Dette gjør man vanligvis ved å gå inn i BIOS ved oppstart, ellers har man ofte muligheten til å trykke F12 under oppstart, og velge det derifra.

Når cd-rommen står som første valg, og du har en ordentlig XP-plate i cd-rommen, så vil du få beskjed om å trykke en tast for å starte fra cd. Gjør du dette så vil installasjonsveiviseren for Windows XP starte.

Lykke til

Lenke til kommentar
Nå har jeg installert XP på laptopen min på nytt bare for å teste om cd'en var i orden. Når jeg skal boote fra cd på den stasjonære skjer det ikke noe. På denne var vista installert på forhånd. What to do=S ?

Thomas

8222945[/snapback]

Men prøver den å starte fra cd'en idetheletatt? Eller starter den rett opp på harddisken? Isåfall så er ikke 'Boot device' -rekkefølgen riktig. Jeg kan forøvrig ikke tenke meg noen annen årsak til problemet, såsant cd-rommen din er i orden.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått boota fra cd med en annen cd. Men jeg får ikke opp det som skjer på skjermen etter dette. Bruker en tv som skjerm( Ny lcd tv ). Må jeg ha en pc skjerm for å få opp alt? en venn av meg så på det, og mente at jeg måtte det. har ingen pc skjerm liggende så jeg har et lite problenm=P

Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...