Gå til innhold

Viftestøy på PS3?

helene1

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min PS3 i hus fra MPX igår ettermiddag. Maskinen er rålekker, lyd og bilde er suverent.

Men jeg har et lite problem: Vifta lager mye mer støy enn jeg trodde. I tester står det at maskinen er veldig stillegående. Jeg har sett videotest der tester legger hodet ned på konsollen for å høre lyden. Slik er det absolutt ikke hos meg.

Jeg kan stå på toppen av trappa ned til kjellerstua og høre vifta suse og gå... Da snakker jeg om 10 meter der maskinen står bak en 90graders vinkel. I rolige scener på spill og film så "ødelegger" maskinen stillheten... Irriterende.

Det må vel være en feil med min maskin... Noen med erfaringer enda?

Endret av helene1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overraskende egentlig. Jeg har aldri prøvd en PS3 - ikke engang sett en PS3 i virkeligheten. Jeg trodde PS3 skulle være "lydløs". På en test jeg så på nettet, måtte satte de kameraet inntil de små hullene på siden, før jeg kunne høre noe støy i det hele tatt.

Jeg har selv en Xbox 360, og den er nettopp slik du beskriver din PS3. Det er litt plagsomt, men om jeg konstentrerer meg og et spill/en film, så merker jeg ikke lyden. Du merker den kun når du tenker over at den er der.

Lenke til kommentar
Men så må du huske to ting, hva mener sony med stillegående? 22desibel?

Hva mener du er stilegående? 5desibel?

8217512[/snapback]

Jeg har det første utgaven av PS2 som bråkte veldig. PS3 ligger under den i lyd, men jeg trodde PS3 skulle bli mye bedre. Jeg har en projektor Hitachi PJ-TX300. Den har vel et nivå på rundt 24 desibel i økonomimodus. PS3 har i hvert fall høyere nivå enn den...

Spørsmålet er om andre hører vifta når man står 10 meter unna?

Lenke til kommentar
Min ps3 bråker ikke i det heletatt. Får den nok luft?

Wii'en min bråker mer enn ps3, og den bråker ikke mye den heller.

8217731[/snapback]

Den står på en benk med god klaring til alle kanter... Den lager selvsagt enda mer lyd med disc i spilleren...

Lenke til kommentar
Jeg hører lyd fra min PS3 når jeg står rett foran, men 3 meter unnna hører jeg ingenting

8218109[/snapback]

Hvor langt unna må du gå for ikke å høre spilleren mens en disc snurrer?

8218219[/snapback]

Hører den ialfall litt på 5 meters avstand

Lenke til kommentar

Jeg er også meget skuffet over støynivået, nå skal det sies at jeg er veldig kresen :).

Men når folk sier at de så vidt hører viftestøy når de legger øret inntil så er det 100 ganger mer støy fra min.

Kan høre den fra 10 meters avstand mens den bare står å "idler" i menyen uten plate i. Da er det selvsagt stille i rommet, men allikevel.

Viften spinner opp i det øyeblikket jeg starter den opp og så blir den helt stille i en 10-20 sekuder, deretter begynner vifta å gå for full guffe.

Maskinen er plassert mitt på gulvet i ett rom på ca 20'C.

Vil si at støynivået er ganske likt med xbox 360 når den også står å "idler".

Prøvde å ringe Sony, men dem har bare playstation support etter kl 18 :no:.

Jeg finner meg ikke i å ha en støyende maskin hvis andre har utgaver som er lydløse, da blir det retur til elkjøp.

Lenke til kommentar
Bare den er mer stille xbox360. Hehe, jeg begynte å le da jeg satt i PGR3-cden og startet spillet. Så stilnet latteren, og to uker senere hadde boksen fått ny eier..

8219040[/snapback]

Skjønner jeg godt. Er nok ikke få som kommer til å selge sine 360'er nå. Og jeg tror faktisk støy problemet er den største grunnen. Kan ikke fatte hva MS tenkte med når det gjelder dette.

Lenke til kommentar
Bare den er mer stille xbox360. Hehe, jeg begynte å le da jeg satt i PGR3-cden og startet spillet. Så stilnet latteren, og to uker senere hadde boksen fått ny eier..

8219040[/snapback]

Den er helt klart mye stillere når man spiller sammenlignet med 360'en, merker ikke om man har disk eller ikke.

Men støynivået når man er i menyen, laster ned demoer etc. er ikke så mye lavere en 360'en.

Hvis man skal bruke den til å se film syntes jeg den støyer for mye.

Det burde jo være mulig å finne noen desibel målinger av 360 vs PS3 på nettet.

Jeg tok en telefon til Sony Centeret her i oslo og de hadde fått ett par hendveldelser fra folk på at støynivået var for høyt til å se film.

Til dere som har fått lydløse konsoller: I det dere skrur den på, spinner da vifta opp for å så justere seg helt ned til den ikke høres?

Det gjør min, men etter en liten stud så skrur vifta seg opp igjen på ett ganske høyt nivå.

Håper kjølerene på PS3'en er bedre montert enn på 360'en, der lå det ett hav av kjølepasta mellom cpu,gpu og selve kjøleelementet noe som gir dårlig kjøleevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...