Thor. Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Jeg var innom hotscripts og lastet ned Upload-o-Matic (midt på siden) Jeg fikset instillingene i config.php så de stemte overens og lagde med en bruker. Når jeg skulle logge inn får jeg meldingen Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/hotserv.dk/users/****/Upload-o-Matic/login.php on line 83Login Failed. Linje 83 er nummer 4 i denne: $query = mysql_query("SELECT * FROM `username` WHERE `username` = '$pUsername' AND `password` = md5('$pPassword')"); $verify = mysql_num_rows($query); if($verify == 1) { $_SESSION['username'] = $pUsername; Ser dere noe feil med koden? Vet ikke om denne posten heller burde ligge under php men jeg forsøker her først. Endret 23. mars 2007 av Thor. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Spør i php-forumet, ikke her. (btw er "SELECT *" stort sett alltid en uting) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 ok, jeg er nokså ny på php og mysql, klarer og innstalere forum og klarer å bruke mods.. Dette scriptet er ikke laget av meg.. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Scriptet ser i mine øyne rett ut, men er du sikker på at f.eks databasen heter 'username'? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Forsøk å bytte ut linje 21 og 25 i config.php med dette: //21 $sql_connection = mysql_connect("$sql_host","$sql_username","$sql_password") or die(mysql_error()); //24 $db = mysql_select_db("$sql_database",$sql_connection) or die(mysql_error()); Og du har fyllt ut brukernavn og passord og sånt i linje 16-19 i samme fil? Forøvrig ville jeg vurdert et annet skript. Input fra bruker er ikke behandlet før innsetting i databasen, noe som kan være fryktelig dumt! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg prøver meg egentlig frem, har du/dere et script som har et brukernavn/pass system der hver bruker får sin egen del av et hotserv domene? Mest bilder men sikkert andre typer filer og vil bli lastet opp, trenger restriksjonsmuligheter for bestemte filtyper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå