HaeHae Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Evolusjonsteorien er som en gammel underbukse. Den får flere og flere huller jo eldre den blir 8289148[/snapback] I så fall er kristendommen og de fleste andre religioner et utslitt nett som er kastet på et bål...mer hull en fiber, og i gang med å brenne helt opp... Lenke til kommentar
jesse Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hva i naturen tilsier at bakterier ville gjort det bedre dersom de utviklet evnen til å se -- det vil si, gå fra å være en mobil enhetlig celle som kan reprodusere seg selv, til å bli en flercellet organisme med cellevegger -- i million-celle-klassen, slik at de kan "se" -- noe som også krever at de har en hjerne i million-celle klassen, slik at synet gir noen som helst mening... Kan du utdype det spørsmålet? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Kan du utdype det spørsmålet? 8289339[/snapback] Ingenting utvikler seg til noe annet med mindre det er utsatt for naturlig utvalg. For å oppnå øyesyn eller armer må bakteriene gå gjennom noen mellomfaser som... er svært vanskelige å overleve... Bakterier er encellede organsimer uten cellevegger per se (etter hurkommelen), og de kan dermed ikke med enkelhet danne organismer som har mer enn en celle... Ikke uten å gå gjennom forandringer -- forandringer som umuliggjør bakteriens eksistens, da bakterier er avhengig av å "fortære" noe for å "klone"/dele/formere seg... Jeg forstår ikke hvorfor en organisme som bakterien i det hele tatt skal eller kan gjennomgå noen forandring, da den allerede overlever alle mennesker og alle dyr som art, om verden fryses, oversvømmes, kokes eller brennes... (Det finnes bakterier som ikke er basert på eller består av vann, som kan overleve koking fordi de ikke har bestanddeler som fordampes ved 100 grader under normalt trykk...) Så... Hvorfor skulle et avkom av en bakterie (som er en perfekt organisme i seg selv som menneskene ikke kan leve uten) ha større mulighet til å overleve / formere seg når de fleste tenkelige forandringer i utseendet og de fleste tenkelige flercelle-løsninger vil ødelegge bakteriens evne til å fortære andre ting, bevege seg, unngå å blir fortært eller formere seg hurtig? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Hvorfor skulle et avkom av en bakterie (som er en perfekt organisme i seg selv8290599[/snapback] Du glemmer at det finnes utrolig mange bakterietyper. Ikke alle bakterier kan overleve høye temperaturer - de aller fleste på landjorda tåler temperaturer på opp til 65 grader celsius - men noen få typer kan det. Noen få typer bakterier gir deg lungebetennelse, andre hjelper deg å fordøye maten. De har alle tilpasset seg til gitte miljø. Dette vil igjen si at bakterien, som på ingen måte er en perfekt organisme i seg selv, stadig er med i kappløpet om mat (og dermed også overlevelse og formering), noe som er nøkkelen til utvikling; premiss nr. 1 i evolusjonsteorien. Den viktigste grunnen til at det finnes så sinnsykt mange bakterier, er nok at hver enkelt av dem trenger lite mat-> det er plass til mange. Til sammenlikning er det relativt få blåhval, elefanter og giraffer i verden. Frem til ca 2,1 milliarder år siden fantes det ikke annet enn bakterier på jorda. Noen av disse bakterieartene har åpenbart utviklet seg. Endret 2. april 2007 av kjetil02 Lenke til kommentar
evilnrj Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Dette gjorde så at folk følger mengdene og mengdene går bort fra Gud, til en død med evig fortapelse. Ateister som tror på mennesket og at livet bare er på jorden. Det må være en grunn til at vi lever på jorden, hvorfor er vi viss det ikke er noe mer enn å bli født og dø? Død med evig fortapelse? Hvordan vet du dette? Tror alle ateister at livet bare er på jorden? Er noen teorier at det første livet på jorden var bakterier som kom fra meteoritter fra rommet. Hvorfor er vi viss det ikke er noe mer enn å bli født og dø, hva gjør livet til noe annet i bibelen? Livet etter døden? Høres mer ut som at du ikke tørr å tro noe annet fordi du er for redd å ikke ha noe svar på hva som vil skje når du dør. Vi, altså mennesket, har oppdaget mange hundre planeter i andre solsystemer. Jeg mener det er litt naivt å tro at Gud bare har skapt oss, 1 planet av å uendelig mange. Endret 19. august 2007 av evilnrj Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Blåhvalen skapte menneskene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=816838 Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Lafs har rett. Bøy dere i hans herlighet! Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 " det må da finnes en Gud? Hvem ellers kunne ha skapt dette vakre landskapet? "8218442[/snapback] Det virker som dette er den eneste måten å overbevise mennesker om at det finnes en gud. Argumentum ad ignorantiam; man forstår ikke hvordan ting kan henge sammen, derfor attribuerer man jordens tilstedeværen til gud. Det er et utrolig fattig argument. En jeg kjenner, konservativ kristen, knakende kjekk fyr, reflektert og intelligent, sa det slik: "Jeg skjønner godt at du ikke er kristen. Det meste er jo, i et logisk blikk, helt far out. Men for meg er det sant." Jeg har mye respekt for en slik uttalelse. Kristendommen er helt på trynet ulogisk for meg som ikke er vokst opp i den tradisjonen. Det handler ikke om å bli overbevist, det handler om å bli oppdratt. Selv for dem som blir kristne i voksen alder. Mange søker faste rammer og enkle svar, men det blir for enkelt! Jeg kan ikke klare å se for meg at menneskene er maur i guds personlige koloni, og langt mindre at en slik gud vil bry seg med hva menneskene tenker. Om noe, så i tilfelle hva menneskene gjør. Men det igjen byr på problemer, så lenge moral er en relativ og kulturell enhet. Det finnes ingen universell moral. Kanskje, som Kant funderte på, finnes det noen fundamentale moralske prinsipper, men et prinsipp er et prinsipp, og ikke ubrytelig. Argh. Noe ustrukturert, dette. Tilgi meg. 8218641[/snapback] Det jeg skrev var ikke et argument, det var et eksempel på hva han skulle si. Og troen på Gud er som oftest ikke et enkelt svar. Man må stille spørsmål: Hvorfor tror jeg? Er det virkelig noe å tro på? Hvorfor er det så mye dritt i verden hvis Gud er så god? og slike ting er vanskelig å svare på. For meg så er Gud sannheten bak " alt ". All forskning forteller oss hvordan ting er bygget opp, hvordan ting fungerer osv. Ja, jeg stoler helt 100% på vitenskapen. Men jeg stoler også 100% på Gud, som skaperen av alt det vitenskapen finner ut. 8219795[/snapback] Hvorfor tror/stoler du på gud? det er bare andre mennesker som har fortalt deg at han finnes. Du skjønner at hvis dem hadde fortalt deg om FSM fra du var liten hadde du trodd på han isteden? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Gud er allmektig, han skapte alt. 8231138[/snapback] Hvem skapte Gud? Er Gud allmektig om han ble skapt av en annen? Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Hva satte igang Big bang? Hva var egentlig big bang? hva skjedde? Hva var før Big bang? Gud, Gud og atter Gud 8230890[/snapback] Jeg ser du heter latskap, det er akkurat det dette er. la meg fortelle deg om din kristne tankegang: "Jeg trenger ikke svar på noe som skjer rundt meg, for det er gud uansett", Tror ikke du blir noen atom fysikker gutten min.. Slutt å vær så feig å gjem deg bak noe vrøvl i en bok, prøv å finn svarene på ting rundt deg i steden. i den virkelige verden. Ps: hadde det vært opp til kristendommen hadde ikke vi skrevet det her, for verken pc eller strøm hadde vært oppfunnet, og tellus(jorda) hadde enda vært "flat". Finn deg en annen hobby en religion, det er så vannvittig bortkastet tid Endret 25. august 2007 av Lafs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå