Gå til innhold

Drivere til Gigabyte GA-8S649MF

gh_

Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter endeløse timer med googling etter drivere for mitt Gigabyte GA-8S649MF hovedkort og dets enheter, har jeg ikke funnet en eneste driver som faktisk fungerer med maskinvaren.

Hovedkortet fulgte med en Fujitsu-Siemens Scaleo P og har SiS 649 north bridge og SiS 965 south bridge. Jeg har besøkt både Fujitsu-Siemens og SiS og testet alle drivere relevant i henhold til kortet, samt drivere for andre kort av samme serie, men foruten hell.

En annen ting jeg synes er pussig er at hverken Fujitsu-Siemens eller Gigabyte har informasjon om akkurat denne modellen, men når jeg spør google, så får man opp massevis av innlegg hvor folk spør om dette kortet på diverse forum, men da på språk som nederlandsk og tysk som jeg ikke har spesielt god greie på.

Det jeg er på utkikk etter er i hovedsak drivere for S-ATA og LAN, evt. ATA/S-ATA kontroller om det finnes. Resten er ikke så nøye med da maskinen skal brukes til opptak av lyd.

Oppsummering av hardware:

Hovedkort: Fujitsu-Siemens/Gigabyte GA-8S649MF

North Bridge: SiS 649

South Bridge: SiS 965

Som nevnt ovenfor, så har jeg prøvd alle drivere jeg fant basert på denne informasjonen på både Fujitsu-Siemens og SiS sine hjemmesider.

Mvh,

Geir Helge.

Endret av gh_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...