Gå til innhold

Hvordan legge in windows på HP maskin?!

Anbefalte innlegg

Hepp..

sitter meg en bærbar pc her som har fått seg et sikkerlig smell (virus).

prøvde å legge inn windows på nytt, men HP har tydeligvis en låse mekanisme som nekter meg å bruke windows plater. må bruke et backup system som er like brukevennelig som ei maur.

så noen som vet hvordan jeg skal få lakt inn windows fra ei plate?!

Får bare at det ikke er instalert noen HD når jeg starter windows instalasjon fra cd.

Takker for svar. og håper at noen har noen raske svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi vet at det er en HD insalert og virker som den skal. men som sakt så er det en slags låse ting som ikke lar meg bruke andre cd'er enn back up cd som fulgte med pc'en.

recover disk, men det fjerner ikke viruset. når jeg kommer inn i windows etter recovery så er windows like "herpa"..

Lenke til kommentar

Du har nok S-ATA disk i maskinen. Dermed må du inn med drivere til S-ATA kontrolleren. Dette kan du gjøre med ett program som f.eks. Nlite

Følg veiviseren, det du vil ha er:

bootable CD og Drivers

Last ned driverene for S-ATA. Mest sannsynlig en diskett. HP support

Jeg har tatt meg frihet til å zippe filene fra disketten her, dersom du ikke har diskettstasjon:

ich5_6_7_SATAdriver.zip

Håper jeg ikke bryter noe rettigheter :innocent:

Legg til driverene ved å bruke text mode og add multiple drivers (tror jeg) Bla frem til mappen med alle driverfilene. Så vil du ha muligheten til å velge drivere som skal legges til, jeg bruker å legge til alle.

Jeg bruker også å huke av for å slette filene etter installasjon. Da unngår du att Windows File Protection plager deg...

Håper du får det til, har ikke programmet her på jobb, så jeg skriver utifra egen hukommelse...

Lenke til kommentar
Du har nok S-ATA disk i maskinen. Dermed må du inn med drivere til S-ATA kontrolleren. Dette kan du gjøre med ett program som f.eks. Nlite

Følg veiviseren, det du vil ha er:

bootable CD og Drivers

Last ned driverene for S-ATA. Mest sannsynlig en diskett. HP support

Jeg har tatt meg frihet til å zippe filene fra disketten her, dersom du ikke har diskettstasjon:

ich5_6_7_SATAdriver.zip

Håper jeg ikke bryter noe rettigheter :innocent:

Legg til driverene ved å bruke text mode og add multiple drivers (tror jeg) Bla frem til mappen med alle driverfilene. Så vil du ha muligheten til å velge drivere som skal legges til, jeg bruker å legge til alle.

Jeg bruker også å huke av for å slette filene etter installasjon. Da unngår du att Windows File Protection plager deg...

Håper du får det til, har ikke programmet her på jobb, så jeg skriver utifra egen hukommelse...

8219103[/snapback]

takker for svar. er ikke helt sikker på hva som er i denne pc'en. siden det er en kolega sin og pc'en er kjøpt i canada.

det er heller ikke ut som det er diskett stasjon på denne :o

så hva da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...