SnowDOG_ Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hei folkens. Tenkte eg skulle rapportere diverse fangst av sjøørret dette året. Sesongen har jo begynt. Post gjerne fangst'n din her også. Anyways igår fikk eg årets første sjøørreter. Var en flott dag så da var det bare å ta sykkelen og sykle til godplassen. Fikk en del sjøørret men tok bare 2stk med meg. Den store der var ca 40cm og eg tror den må ha veid 1.3kg mens den lille måtte bøte med livet pga kroken hadde gått gjennom øyet. Flott dag med flott fangst. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det var tidlig start! Her begynner jeg noe senere, men her er bra med Sjøørret, og på grunner med lys sandbunn kan man se tidvis stimer med Sjøørret som jager Sil. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Nydelig fangst! Gratulerer med flott fisk. Må selv prøve meg på sjøørreten en dag. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Noen som har testet trolle litt i Oslofjorden ennå? Endret 26. mars 2007 av brutti Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 ahhh....nydelig, har bare såvidt prøvd litt etter sjøørrenten i år, men har ikke fått noe.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Har ikke noen fått fisk i det siste? Var en liten tur forgårs etter sjøørreten men det ble bare en lyr på 1.5kg på flue. Var mye sjøørret aktivitet og det vaket/hoppet overalt men ikke pokker om de skulle sitte på. Observerte en del stimer med småfisk som eg tror var småsild på ca 5-6cm. De var ikke tynne og lange som tobis,brisling. Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Har ikke noen fått fisk i det siste? Var en liten tur forgårs etter sjøørreten men det ble bare en lyr på 1.5kg på flue. Var mye sjøørret aktivitet og det vaket/hoppet overalt men ikke pokker om de skulle sitte på. Observerte en del stimer med småfisk som eg tror var småsild på ca 5-6cm. De var ikke tynne og lange som tobis,brisling. 8517464[/snapback] hvor fisker du? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 hvor fisker du? I bergen....eller nærmere sagt i fana området. Lenke til kommentar
slappkuken Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Endelig funnet ny gromplass . Fiska i ei halvtime i går: en på land (1,3kg), samt 4 til på...ingen under kiloen. Må nok prøve flua til kvelds Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Fluestang til sjøs? Funker det altså? Nettopp gått til innkjøp av en splitter ny fluestang til 3 lapper. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Fluestang til sjøs? Funker det altså? Nettopp gått til innkjøp av en splitter ny fluestang til 3 lapper. 8790557[/snapback] Funker fett, vent til ca. 1-2 timer før topp flo og prøv. Du kan gjerne vade ut men helst ikke lengre enn til kne. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hva slags fisk biter på flue? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hva slags fisk biter på flue? 8791345[/snapback] Jeg fisker bevist etter sjøørret... Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Får finne en god plass med mye sjøørret i området da. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Får finne en god plass med mye sjøørret i området da. 8791677[/snapback] Relativt grunne områder med "leopardbotten" er en bra start. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Kva type fluer er best å bruke då? Eg veit om ein god plass her i nærområdet, men har aldri fiska bevisst etter sjøørret, går det fint med vanleg stang frå båt? =9 Lenke til kommentar
wan Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Hva med spinner/sluk, og er det noen typer agn som frarådes til sjø? Tenker å ta meg en tur ut nå snart. Endret 23. juli 2007 av wan Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Kva type fluer er best å bruke då? Fluer som fungerer bra til sjøørret er fluer som: Zonkers, Streamere og woolly buggers, Clouser minnows, deceivere...osv. Kas type og farge man skal fiske men kommer ann på ka du tror eller vet fisker spiser på og det er jo bare å prøve seg fram. Rosa/hvite fluer er knall om vinteren mens om sommeren er de ikke like effektive. Nå om sommeren kan fiske lignende fluer være tingen i dagslys mens om kvelden/natten når det er mørkt er det bra med mørke fluer som gjerne flytter mye vann som zonkere/muddlere gjør. Er ikke lett å vite ka man skal fiske med og i hvilke hastighet/dybde. Ikke bare bare å fange sjøørreten. Hva med spinner/sluk, og er det noen typer agn som frarådes til sjø? Spinner har eg aldri hatt troen til å fange sjøørret med av en eller annen grunn. Har prøvd litt med spinner men som sagt aldri fått natt eller fisk etter så det har eg kuttet helt ut og dessuten kaster eg ikke noe særlig langt med det. For meg personlig er det nesten bare møresilda det går i. Har en masse andre sluker som eg prøve i ny og ne men som eg ikke har noe særlig troen til. Endret 23. juli 2007 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Sitter du med ei flugestang i båten då eller? (Ja, eg er VELDIG nybyrjar på dette med ørretfiske i sjøen). Eg har berre vanleg fiskestang.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Sitter du med ei flugestang i båten då eller? (Ja, eg er VELDIG nybyrjar på dette med ørretfiske i sjøen). Eg har berre vanleg fiskestang.. 9127103[/snapback] Har desverre ikke tilgang til båt. Eg skulle gjerne ha dorget etter sjøørret ja for da har du større sjangser for å fange de større fiskene som svømmer lengre ute. Vanlig fiskestang holder det. Eg ville brukt wobbelere til å dorge med fra båt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå