oyvindhauge Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Er jo en del kommende PS3 titler som knuser hva vi har sett av Crysis hittil. 8231319[/snapback] som kva? 8231419[/snapback] det lurer jeg og på 8231742[/snapback] Ja, jeg venter spent. Tviler sterkt på at de PS3 titlene knuser det vi har sett av Crysis hittil. 8232389[/snapback] Jeg venter også. Mange av PS3-spillene ser pene ut, men KNUSER? Det ville overraske meg veldig. Spesielt siden maskinvaren til PC er i stadig utvikling. PS3s maskinvare er fast og den vil være slik de neste 5-10 årene (hvis Sony lykkes). Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Er Assassins Creed DX10 ? Kommer det til PC også? Trodde det bare var til Xbox360 jeg.. hmm. Hvordan blir det på 360'n da? Dårligere grafikk? For den har vel ikke DX10 støtte? (Ikke så inni specsa der jeg..) 8231001[/snapback] Xbox360 GPU'en er semi DX10 compliant og med MEMEXPORT går den over DX10 på et punkt. DX10 handler hovedsaklig om effektivisering der av mye er av problemstillinger forbeholdt PC. Dessuten vil det uansett ta langt tid før DX10 blir utnyttet i noe stor grad, med de første spillene (som jeg ikke vil definere som DX10-spill) vil dette kun være "taged-on" med DX9 som grunnbase. Sett bort ifra ytelsen som high-end DX10 kort gir vil man ikke gå glipp av mye med å spille Crysis på et DX9 kort. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Avean forvirrer enten pre-rendered med in-game grafikk eller så lever han i troen på at spillene vil oppnå de flotte "target-videoene" som har blitt vist. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Dagens konsoller er ikke i nærheten av dagens pcgrafikk. (ok de er i nærheten men ikke foran) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Dagens konsoller er ikke i nærheten av dagens pcgrafikk. (ok de er i nærheten men ikke foran) 8232569[/snapback] Jeg vil nå si de er foran mtp Gears of War. Crysis vil dog endre på dette. Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Kommer SPORE til å være DX10? (sikkert ikke) Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Kommer SPORE til å være DX10? (sikkert ikke) 8232719[/snapback] Spiller det noen rolle? Jeg tror ikke Spore blir et bedre spill av DX10 Det viktigste i alle spill bør jo være spillbarhet (så lenge grafikken er OK). GTA 3 SA hadde feks ikke spesielt fantastisk grafikk, men jeg synes det var utrolig bra. Spiller Mount and Blade nå, ikke fantastisk grafikk, men gøy. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Tro hva dere vil, men spillenkonsollene kan alldri bli så kraftige som pc.. Muligens de leverer spill nå som ser minst like bra ut som pc, men bare vent noen mnd så blir det visa værsa. Dette pga konsollene oppgraderes hver 3dje år mens pc mye oftere og 360 og ps3 har allerede vært en god stund på markedet. Også pga ingen som kjøper konsoll til 15.000. edit. må si det er litt synd at spill utviklerne satser mere på konsoll pga pirat kopiering. Endret 25. mars 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Tro hva dere vil, men spillenkonsollene kan alldri bli så kraftige som pc.. Muligens de leverer spill nå som ser minst like bra ut som pc, men bare vent noen mnd så blir det visa værsa. Da vil PC spill se minst like bra ut som konsoll spill? Det vil nok ta en stund før PC spill vil overgå PS3 og Xbox360 i noe stor grad. Det er ikke bare snakk om rå kraft, med en fixed hw plattform vil man kunne ta større utbytte av hardwaren og det er stor forbedrings potensiale med PS3 og Xbox360. Disse har heller ikke et tungt OS kjørene i bakgrunnen med de begrensingene det har. Dessuten sikter som regel ikke utviklerene seg etter high-end PC'er. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Tro hva dere vil, men spillenkonsollene kan alldri bli så kraftige som pc.. Muligens de leverer spill nå som ser minst like bra ut som pc, men bare vent noen mnd så blir det visa værsa. Da vil PC spill se minst like bra ut som konsoll spill? Det vil nok ta en stund før PC spill vil overgå PS3 og Xbox360 i noe stor grad. Det er ikke bare snakk om rå kraft, med en fixed hw plattform vil man kunne ta større utbytte av hardwaren og det er stor forbedrings potensiale med PS3 og Xbox360. Disse har heller ikke et tungt OS kjørene i bakgrunnen med de begrensingene det har. Dessuten sikter som regel ikke utviklerene seg etter high-end PC'er. 8232908[/snapback] Ja forsåvidt enig, men når spill som crysis, alanwake kommer dem til å se bedre ut på pc enn noen spill kommer til å klare på konsollene, xbox 360 har ikke fullverdig dx10 engang. og 8800 og r600 grafikk kort er mye kraftigere enn de på ps3 og xbox. Det samme gjelder intel core2quad (muligens core2duo også) og 2 gig+++ ram. Men mulig at spill produsentene satser mer på konsoll pga pirat kopiering. Men det å si at konsollene har bedre hardware enn nye high end pcer stemmer ikke. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Men mulig at spill produsentene satser mer på konsoll pga pirat kopiering. Men det å si at konsollene har bedre hardware enn nye high end pcer stemmer ikke. 8232984[/snapback] Jeg tror nødvendigvis ikke piratkopiering er den eneste årsaken. For en utvikler så må det være ganske deilig å kun ha en platform med den samme maskinvaren og jobbe mot. I en pc (som jeg mener er overlegen) vil man kunne ha masse forskjellige skjermkort, drivere, osv som fungerer noe forskjellig. Skalering blir mye vanskligere for en PC. Crytex (? er det ikke navnet på motoren i Crysis) skal vist nok fungere på et ganske bredt spekter av maskinvare og det må jo gjøre det vesentlig vanskeligere å lage motoren.... Ellers så synes jeg det er utrolig synd om tilgangen til PC-spill blir mindre. For min del er det ikke noe som slår pcn. Man kan jo greit koble den til tv'n og spille der også. Jada konsollene har klart sine fordeler de også, men jeg er "glad i" pc'n min Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Dere må da huske at PCen eller hardwaren ikke bare er laget for spill, det samme gjelder de som programmerer og lager spill ikke klarer å lage det slik som til PS3 eller Xbox 360. CPU'en og GPU'en kjører fortsatt hver sin vei og rendrer grafikk ut i fra grafikk-motoren fra det enkelte spillet. Men i konsoll sin verden blir spillet laget på en felles grafikk-motor, denne motoren er tilpasset til for eksempel PS3 sin hardware og det er det den er ment for å gjøre. Derfor har utviklere brukt tid til å lansere neste-generasjon 3D hele veien. I PC går denne utviklingen stadig hele veien og det er ikke lett å lage bra spill med god 3d-grafikk som er så stabil og ren som i PS3 og Xbox 360. Vi vil se denne teknologien i DX-10 spill bli bedre enn dagens. Men vi vil fortsatt se at andre produsenter og utviklere ikke klarer å følge med på dagens hardware utvikling og lage en motor som er tilpasset hele veien. Dette problemet vil vi se hele tiden da denne utviklingen går stadig sin vei. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Ja forsåvidt enig, men når spill som crysis, alanwake kommer dem til å se bedre ut på pc enn noen spill kommer til å klare på konsollene, xbox 360 har ikke fullverdig dx10 engang. og 8800 og r600 grafikk kort er mye kraftigere enn de på ps3 og xbox. Det samme gjelder intel core2quad (muligens core2duo også) og 2 gig+++ ram. Men mulig at spill produsentene satser mer på konsoll pga pirat kopiering. Men det å si at konsollene har bedre hardware enn nye high end pcer stemmer ikke. 8232984[/snapback] Det har jeg heller ikke sagt. Alan Wake kommer også til Xbox360 og jeg har ikke sett eller hørt noe til at denne vil ha nevneverdig dårligere grafikk enn PC versjonen. Crysis vil overgå fra det jeg har sett vil komme ut på konsoll i år ihvertfall. Som jeg var inne på i sted blir det missvisende å sammenligne funksjonaliteten til et API for PC med konsoll, problemstillingene og løsningene er forskjellige. Endret 25. mars 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Crytex (? er det ikke navnet på motoren i Crysis) CryTek er navnet på spillprodusenten og CryEngine er nanvet på motoren i Crysis. Eller nå er det vel CryEngine 2 de bruker. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Crytex (? er det ikke navnet på motoren i Crysis) CryTek er navnet på spillprodusenten og CryEngine er nanvet på motoren i Crysis. Eller nå er det vel CryEngine 2 de bruker. 8233349[/snapback] Var CryTek jeg men tastet feil bare. Det med Alan Wake det ble jo vist en demo av den med Core2Quad, det blir sikkert super duper grafikk på på xbox 360 men kan helt sikkert skru på mere detaljer og div.. på pc versjonen. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Er ikke bare grafikken og fysikken i Crysis jeg gleder meg til. Gametrailers - Crysis Sjekk ut de 2 level editor videoene under features litt nede på sida. Siklet så det rant da jeg så de to. Kan ikke se for meg annet enn at den må være en drøm å modde til. De som en gang har laget maps i Unreal ED eller *grøss* Hammer editoren til HL1 & 2 må jo få buksevann av intuitiviteten og teknologien de viser der. Jeg husker at bare det å se hvordan et lys ble seende ut i Hammer tok lett opp mot 30 minutter avhengig av størrelsen på mapet du lagde. Er faen meg editoren der som er Next Gen. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 With Alan Wake being developed simultaneously for both the Xbox 360 and the PC, efficiency is quite high as developing for a console forces a developer to be much more focused than on a PC since you are given limited resources on a console. Markus admitted that being a PC-only developer can easily lead to laziness, and developing for the 360 has improved the efficiency of Alan Wake tremendously. With that said, Markus expects the visual and gameplay experience to be identical on the Xbox 360 and the PC when Alan Wake ships - http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2841&p=2 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 With Alan Wake being developed simultaneously for both the Xbox 360 and the PC, efficiency is quite high as developing for a console forces a developer to be much more focused than on a PC since you are given limited resources on a console. Markus admitted that being a PC-only developer can easily lead to laziness, and developing for the 360 has improved the efficiency of Alan Wake tremendously. With that said, Markus expects the visual and gameplay experience to be identical on the Xbox 360 and the PC when Alan Wake ships - http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2841&p=2 8233796[/snapback] inntresangt,, skulle ikke dette være dette en dx 10 tittel. Xbox 360 er som kjent en dx9 med noen få elementer av dx10.. Skuffende. Var som jeg trodde at spillutviklerne fokuserer mere på konsoller noe som fører til saktere utvikling av grafikk og muligens fysikk. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Igjen dette med sammenligning av PC API mot konsoll. Xbox360 sin GPU er ikke "en dx9 med få elementer fra dx10", men et custom desgin byggd for nettopp Xbox360. Som Beyond3D skriver det: A name that has long since been mentioned in relation to the graphics behind Xenon (the development name for XBOX 360) is R500. Although this name has appeared from various sources, the actual development name ATI uses for Xenon's graphics is "C1", whilst the more "PR friendly" codename that has surfaced is "Xenos". ATI are probably fairly keen not to use the R500 name as this draws parallels with their upcoming series of PC graphics processors starting with R520, however R520 and Xenos are very distinct parts. R520's aim is obviously designed to meet the needs of the PC space and have Shader Model 3.0 capabilities as this is currently the highestDirectX API specification available on the PC, and as such these new parts still have their lineage derived from the R300 core, with discrete Vertex and Pixel Shaders; Xenos, on the other hand, is a custom design specifically built to address the needs and unique characteristics of the game console. ATI had a clean slate with which to design on and no specified API to target. These factors have led to the Unified Shader design, something which ATI have prototyped and tested prior to its eventual implementation ( with the rumoured R400 development ? ) ,with capabilities that don't fall within any corresponding API specification. Whilst ostensibly Xenos has been hailed as a Shader Model 3.0 part, its capabilities don't fall directly inline with it and exceed it in some areas giving this more than a whiff of WGF2.0 (Windows Graphics Foundation 2.0 - the new name for DirectX Next / DirectX 10) about it. Xenos skiller seg ganske mye ifra en DX9 PC GPU. Tim Seeeney (Epic Games) om DX10: FiringSquad: Is there anything in DirectX 10 that you couldn’t do in DirectX 9.0? Tim Sweeney: Realistically, DirectX 10 doesn't introduce fundamentally new capabilities, but brings many new features that will enable developers to optimize games more thoroughly and thus deliver incrementally better visuals and better frame rates. Og om hvor ytelse fordelene kommer fra: FiringSquad: A lot has been made about the speed boost DirectX 10 will bring over DX9. In part due to the new driver model and in part due to other efficiencies. In your position you get to work with the latest hardware – can you tell us without violating any NDAs if these speedups are realistic or not? Will we really see a 6X increase in games or is this all theoretical? Tim Sweeney: We don't have hard data yet, but it looks like there's potential to reduce the CPU cost of submitting rendering by a factor of 2-4. Since DirectX9 games are often CPU-limited, this should lead to significant visible improvements in frame rate. More important, this lower overhead will enable us to render more objects per frame and increase the visual complexity of scenes in a more organic way than simply adding more polygons to existing objects. Dette er løsninger til problemstillinger som er forbeholdt PC. Tim Sweeney: Unreal Engine 3 will make full use of DirectX 10, and many of our and our partners' games will ship in 2007 with full support for DirectX 10 and Windows Vista. But, despite the marketing hype, DirectX 10 isn't all that different from DirectX 9, so you'll mainly see performance benefits on DirectX 10 rather than striking visual differences. Alan Wake er uansett ikke byggd opp fra grunnen av for DX10, dette ble nok lagt på (taged-on) seint i løypa og da med begrenset utbytte. Spill utviklerene har uansett ikke for vane å bruke mye tid og penger på noe kun et fåtall vil ha glede av. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Hva tror dere om Alan Wake da? Mulig at det blir like fett som Max Payne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå