Lonestarr Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hei visste ikke helt hvor jeg skulle putte inn denne tråden her, men jeg bare setter den på skjermkort.. først og fremst lurer jeg på om noen vet når Crysis kommer ut? også har jeg noen spm. angående dataen min. jeg har: -Intel core 2 duo E6600. -2GB DDR II SDRAM, 800 MHz ( PC2-6400 ) minnehastighet. -XFX GeForce 8800GTS 530M 640MB. -580W strømforsyning.. resten har vel ikke så mye å si... Jeg lurer på om Crysis vil virke bra på dette systemet? med så høye innstillinger som mulig når det gjelder grafikk. har bare en 19'' lcd, så jeg får ikke så alt for høy oppløsning. jeg vet at spillet ikke har kommet ut enda, men noen har kanskje litt peiling? Også lurer jeg på om dette systemet vil holde en stund til de nyeste spilla? f.eks -age of conan -assassins creed -alan wake -hellgate london alle de nye DX10 spilla generellt som kommer i løpet av året. Mange spørsmål der, men jeg håper noen kan komme med noen fornuftige svar Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Crysis er satt til utgivelse september 2007. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Skryte tråd Vel når du har noe av ddet nyeste og beste som er på markede så vil selvfølgelig ikke data'n din klare å kjøre de nyeste spillene på respektabel grafikk på spillene som kommer på bare en 19" LCD Tok deg egentlig lite seriøst og mer som "se hva jeg har av hardware", spm synes jeg nå pekte litt i den retningen .... Men for å være seriøs her. Ja dutrenger en ny data om 2mnd for å kjøre crysis og de andre spillene Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Skryte tråd Vel når du har noe av ddet nyeste og beste som er på markede så vil selvfølgelig ikke data'n din klare å kjøre de nyeste spillene på respektabel grafikk på spillene som kommer på bare en 19" LCD Tok deg egentlig lite seriøst og mer som "se hva jeg har av hardware", spm synes jeg nå pekte litt i den retningen .... Men for å være seriøs her. Ja dutrenger en ny data om 2mnd for å kjøre crysis og de andre spillene 8216388[/snapback] ehh... javel.. var ikke helt ment sånn, men ok. jeg kan formulere det litt annerledes. jeg er stressa fordi jeg lurer på om jeg oppgraderte for tidlig. vil systemet mitt allerede være utdatert når crysis og age of conan kommer? skjønner forresten ikke når du er ironisk, og når du er seriøs.. håper det var kødd at jeg trenger ny data om 2 mnd? bare for å oppklare et par ting.. jeg har ikke peiling på data i det hele tatt, så derfor spør jeg om hjelp her på hw forumet.. den tråden her var heller ikke ment som en "skrytetråd". Det var heller et forsøk på å finne ut om jeg har kasta mange tusen spenn ut vinduet med å oppgradere for tidlig, samt få greie på når Crysis kommer ut. håper fortsatt på noen flere svar, uten "negativ" kritikk takk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Skryte tråd Vel når du har noe av ddet nyeste og beste som er på markede så vil selvfølgelig ikke data'n din klare å kjøre de nyeste spillene på respektabel grafikk på spillene som kommer på bare en 19" LCD Tok deg egentlig lite seriøst og mer som "se hva jeg har av hardware", spm synes jeg nå pekte litt i den retningen .... Men for å være seriøs her. Ja dutrenger en ny data om 2mnd for å kjøre crysis og de andre spillene 8216388[/snapback] Du har da eksempler som Oblivion, der datidens maskinvare ikke klarte å kjøre spillet særlig bra. (tenker da spesielt på singelkort) Et 7900GT på Oblivion funket dårlig, selv i 1280x1024 i oppløsning. Men i følge crytek og andre som har prøvd spillet, så skal et 8800GTX kjøre det utmerket. Og da tipper jeg nok at 8800GTS burde klare det gasnke bra. (kanskje du må gå ned på 2xAA og 8xAF istedenfor 4xAA og 16xAF) Altså mindre jsuteringer for å få det til å gli like bra. SÅ svaret er etter alt vi kan vite på dette tidspunkt at nei, crysis drar nok ikke en "oblivion". Og 8800GTS vil nok klare det ganske så greit på full grafikk. Husk at 8800GTS er et år gammelt når crysis kommer ut. (et år i denne bransjen er lang tid) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 ehh... javel.. var ikke helt ment sånn, men ok. jeg kan formulere det litt annerledes. jeg er stressa fordi jeg lurer på om jeg oppgraderte for tidlig. vil systemet mitt allerede være utdatert når crysis og age of conan kommer? Vel det kommer nok til å holde så det holder for å si det sånn skjønner forresten ikke når du er ironisk, og når du er seriøs.. håper det var kødd at jeg trenger ny data om 2 mnd? Vel jeg var nok ironisk i den seriøse delen så du trenger ikke ny data om 2mnd håper fortsatt på noen flere svar, uten "negativ" kritikk takk. Beklager den har bare sett for mange skryte tråden Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Beklager den har bare sett for mange skryte tråden Enig med deg der ja Har vært en del av de. Også de som sier de skal ha ny PC, til 30 000+ osv. Er nok et fåtall av de som poster slike tråder som faktisk skal ha en PC i den prisklassen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Beklager den har bare sett for mange skryte tråden Enig med deg der ja Har vært en del av de. Også de som sier de skal ha ny PC, til 30 000+ osv. Er nok et fåtall av de som poster slike tråder som faktisk skal ha en PC i den prisklassen. 8219873[/snapback] 30k klassen faktisk. Prisklassen på komponentene til trådstarter tilsier vel en PC til rundt 10 000kr. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Han sa jo ikke at pc'en kosta 30K da. Bare at det har vært mange på forumet som har "brukt" 30K på pc'en sin og lurer på om den er bra (skryte tråd) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Han sa jo ikke at pc'en kosta 30K da. Bare at det har vært mange på forumet som har "brukt" 30K på pc'en sin og lurer på om den er bra (skryte tråd) 8229309[/snapback] Ahh, rektig. Uansett så blir det jo litt feil å sammenligne slike skikkelige skrytetråder med den. Det er jo ikke akkurat så sikkert at han kan spille spillene. (altså ingen selvfølge) Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 For å være litt on topic: Jeg har også gjort endel research på dette punktet, for jeg gleder meg til Crysis som ingenting annet. Spillutviklerene sier at spillet skal kunne kjøre fint på et system som var nytt for tre år siden. Tatt grafikken/fysikken i betraktning synes jeg det virker rart at en så gammel PC skal kunne kjøre spillet. Men alt gjenstår å se. Jeg sitter med omtrent samme systemet som du gjør pr i dag (har GTX), men jeg kommer til å kjøpe ny PC til Crysis kommer ut. Skal ikke ha noe lave framerates der, nei. Releasedato i september var nytt for meg, men det er jo storveis! Da er høsten i gang, og tid for innekos. Her er noen ting jeg hentet fra noen Crysis-forum på nettet. Here is a list of confirmed information... Crysis will run on both DX9 & DX10 as well as Windows XP and Windows Vista. A graphics card that supports Shader Model 2 or higher is required. CryEngine2 is estimated to scale back 2 years, and scale ahead 1.5 years. A single 7800GTX will run the game quite well on fairly high settings according to Crysis Art Director, Michael Khaimzon. Jack Mamais of Crytek said in an exclusive Crysis-Online interview that his X1900XT runs the game very well at reasonably high settings ( still unoptmized ). Crysis will dynamically utilize all processing threads available. Meaning quad-core processors will be supported. The following specs are estimates made by myself based on the above mentioned information and other sources. These estimates are NOT official - but are based on official information. Minimum Requirements CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz Graphics: Nvidia 6200 or ATI X1300 - Shader Model 2.0 RAM: 768MB on Windows XP or 1GB on Windows Vista HDD: 6GB Internet: 256k+ Optical Drive: DVD Software: DX9.0c with Windows XP Recommended Requirements CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D) Graphics: Nvidia 7600 or ATI X1600 Pro (SM 3.0) or DX10 equivalent RAM: 1.5GB+ HDD: 6GB Internet: 512k+ (128k+ upstream) Optical Drive: DVD Software: DX9.0c with Windows XP Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Ser jo ut som som jeg kan kjøre crysis på billige settinger med mitt system. Endret 25. mars 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Megern Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Har gjort litt arbeid jeg også (Warning OT), men dere som er mer interiserte kan besøke www.crysis-online.com Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hvis du er så bekymra for at DX10 baserte spill ikke skal kjøre bra nok, så burde du ikke kjøpt så tidlig da vet du. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hvis du er så bekymra for at DX10 baserte spill ikke skal kjøre bra nok, så burde du ikke kjøpt så tidlig da vet du. 8236763[/snapback] Man kan jo begynne å lure på hvor mye det kan kreve, ettersom grafikken er så sykt bra. Så er det bare å stole på at de på Crysis har gjort en skikkelig jobb med kodinga. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Dersom de første og sviindyre DX10kortene ikke kjører det første dx10spillet på decent quality... blir det en latter som varer ut året for min del Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Dersom de første og sviindyre DX10kortene ikke kjører det første dx10spillet på decent quality... blir det en latter som varer ut året for min del 8241825[/snapback] Nå er vel ikke Crysis det første DX10-spillet, men er enig med deg likevel. Temmelig kjedelig om et GTX ikke er nok til å dra spillet Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Dersom de første og sviindyre DX10kortene ikke kjører det første dx10spillet på decent quality... blir det en latter som varer ut året for min del 8241825[/snapback] Det meste DX10 gjør i spillet crysis er rett og slett å forbedre ytelsen. Du vil ikke få sånn veldig mye bedre grafikk, men en langt bedre effektivitet innen ytelse. Og med det første så er nok ytelseforbedring det meste DX10 vil gi oss forbrukere. Dermed vil nok DX10 kortene kjøre DX10 spillene bra. (ettersom det for det meste består av en ytelseforbedring...) Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Takk for hjelpa dudes Jeg satser på at systemet mitt holder.. tåler da å skru ned litt på instillingene også ps. Alan Wake ser også sinnsykt bra ut kommer mye bra til pc dette året Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Et 7900GT på Oblivion funket dårlig, selv i 1280x1024 i oppløsning. Hvor har du dette fra? 7900GT > 7900GTX > 7950GT > 7950GTX > 8800-serien. 7900-serien er ikke fryktelig gammel, og jeg har venskelig for å tro at et GeForce 7900GT fungerer dårlig og det spesielt på 1280x1024. Vil også påpeke at Oblivion var rett rundt hjørnet når 7900-serien ble lansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå