Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utstyr som klarer en 100/100mbit internett linje?

Anbefalte innlegg

Hei

Ettersom det blir 100/100mbit på meg i morgen, så trenger jeg noe annet en Linksys WRT54GS router jeg har nå, da denne feiger ut på rundt 30mbit.

Har vel egentlig 2 alternativer.

1. Sette opp en pc med smootwall eller asl som vil klare hastigheten, men ettersom jeg har pc'en i stua, så vil jeg ungå dette.

2. Kjøpe en eller annen boks som kan klare dette. Har googlet meg halvt til døde her nå uten å bli noe lurere. Finnes det noe til en fornuftig pris som klarer det jeg er ute etter?

Har sett på en del routere, f.eks Linksys RVS4000 som har gigabit porter rundt det hele, men utifra hva jeg har lest,så klarer heller ikke denne noe serlig hastighet.

Noen andre løsninger som finnes?

Vurderer også en mini-itx maskin, men har ikke bestemmt meg enda.

Kunne tenkt meg en router box som ikke er så stor som ikke støyer. Må man over på proffesjonelt utstyr som koster en del?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Ettersom det blir 100/100mbit på meg i morgen, så trenger jeg noe annet en Linksys WRT54GS router jeg har nå, da denne feiger ut på rundt 30mbit.

Har vel egentlig 2 alternativer.

1. Sette opp en pc med smootwall eller asl som vil klare hastigheten, men ettersom jeg har pc'en i stua, så vil jeg ungå dette.

2. Kjøpe en eller annen boks som kan klare dette. Har googlet meg halvt til døde her nå uten å bli noe lurere. Finnes det noe til en fornuftig pris som klarer det jeg er ute etter?

Har sett på en del routere, f.eks Linksys RVS4000 som har gigabit porter rundt det hele, men utifra hva jeg har lest,så klarer heller ikke denne noe serlig hastighet.

Noen andre løsninger som finnes?

Vurderer også en mini-itx maskin, men har ikke bestemmt meg enda.

Kunne tenkt meg en router box som ikke er så stor som ikke støyer. Må man over på proffesjonelt utstyr som koster en del?

8216320[/snapback]

Var det ikke snakk om at DIR-655 - Wireless N Gigabit-ruter klarer 100mbit begge veier samtidig på WAN?

Jeg håper virkelig det, for jeg har falt til ro med at jeg skal kjøpe denne...

Lenke til kommentar

Anbefaler dere å se på svenske sider, for det er endel svensker som har støtt på samme problemet (Dem har BBB).

Dlink DGL-4300 klarer 90+- mbps totalt, så den er vel egentlig ut av bildet...

Jeg tror Linksys WRVS4400N kan greie 200+- mbps (altså 100mbps begge veiene)

Edit: WAN -> LAN liste over endel routere: http://www.tomshardware.co.uk/tomsnetworki....html?chart=119

Edit: Les her, håper du forstår svensk ;)

Utenom det så virker svenskene veldig begeistret for Linksus WRVS4400N. Litt artig at det er routere som er flaskehalsen og ikke linjen, som oftest er det jo linja som er problemet til Ola Nordmann :tease:

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...