Cypher_ Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hei Jeg har lagt inn Vista Business 32-bit på min stasjonære og bærbare. Jeg hadde ingen problemer med den stasjonære til å begynne med (koblet med kabel). Kom meg på nett og alt var fint. Så la jeg inn på den bærbare og der fungerte det også bra med det trådløse nettverkskortet. Så bestemte jeg meg for å koble til kabel på begge pcene siden signalene er litt dårlige på det trådløse. Da begynte problemene. Når begge pcene er koblet med kabel samtidig vil plutselig begge pcene kun tillate lokal trafikk og ikke ut på nettet. Windows sier at www.microsoft.com er tilgjengelig, men at en brannmur som ikke er windows sin blokkerer. Routeren min er helt åpen (altså disabled brannmur), så det er ikke noe som sperrer der heller. Til min store forskrekkelse oppfaget jeg nå at hele routeren min mister tilkoblingen til nettet når begge pcene er tilkoblet. Det er jo mildt sagt litt snodig... Kobler jeg ut en pc og starter routeren på nytt er jeg på nett igjen. Ganske frustrerende greier... Routeren er av type Smartouch 5x6 med firmware 6.1.4.3. Håper noen har noen tips... Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå