Holten Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Ett raskt spørsmål! Jeg får ny PC nå, med XFX Geforce 8800GTS 640MB skjermkort. Med denne skjermen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327346&CKS=PCW Funker denne kabelen fra skjermkort til skjerm? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116831 Trenger jeg en ny kabel, eller skal jeg bare bruke den som følger med? Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 skal nok funke med den kabelen som kommer med, hvis du har dette kortet her da http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329756 hvis du har et annet, vennligst legg med linken til det Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det kommer kun med en VGA kabel til den skjermen. Den DVI kablen du linket til vil funke -B- Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Det kommer kun med en VGA kabel til den skjermen.Den DVI kablen du linket til vil funke -B- 8217280[/snapback] den kabelen han linket til er er dvi til vga-kabel. Hvis han skal bruke vga, kan han bruke den som følger med. Følger sikkert med en adapter til skjermkortet uansett. Hvis han skal bruke dvi så må han ha en kabel med dvi i begge ender. EDIT: det står på skjermkortet at det følger med et skjermkabelsett. står ikke noe om det er vga eller dvi. Kan også hende dette er så han kan koble til tv, ikke vet jeg. Endret 23. mars 2007 av RRhoads Lenke til kommentar
Holten Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Takk for svar alle sammen! Borbra: Jepp, det er det, bortsett fra at det er ikke den der " xxx" versjonen! Trenger jeg DVI kabel, er det bra nok med VGA? Og, når vi først er inne på kabler: Jeg har satt sammen en komplett PC i handlekurven. Men, hva trenger jeg av kabler? Harddisk, kommer ikke på noe mer?! PSU, følger sikkert med, vil jeg tro. Hvilken S-ATA kabel skal jeg ha til DVD rom? Ble mange spørsmål men Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Trenger jeg DVI kabel, er det bra nok med VGA?8232078[/snapback] Jeg merker litt forskjell på DVI og VGA på min 24". Det merkes ved at sort tekst på mellomlys bakgrunn, f.eks lysegrå eller lyseblå, får en litt unormalt lys glorie rundt seg. Men det er ikke så mye at det er plagsomt. Bare merkbart når man ser etter det. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Følger ofte med litt kabler til hovedkortet, bl.a. IDE, floppy, SATA (adapterkabel Molex til SATA-strøm) - fikk det til mitt K8N Diamond for vel 2 år siden, husker ikke hva som kom med mitt ASUS A8R32 kort i romjula Til skjermkortet er det vel kun kabler for Video inn og ut som følger kortet, skjermkabler følger med skjermen, ikke alltid Bruker 3 SATA kabler som ikke fulgte med hovedkorta, har kabler med 90 grader vinkel, slik at de ikke står "rett ut av hovedkortet" Har brukt DVI kabel fra eg hadde GF4400 skjermkort og 17" LCD for 4-5 år siden og fremover, bruker man VGA kabel blir det mye "oversetting" mellom skjermkortet og skjermen. DVI bruker de digitale signala fra skjermkortet fram til skjermen uten "oversetting" til analog for kabelen og tilbake til digital i "skjermen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå