Gå til innhold

Ville du spist menneskekjøtt?

WiiBoy

Anbefalte innlegg

Hei

En liten filosofisk tråd.

Gitt følgende:

* Det er et land i verden der det er lov å spise mennesker.

* Deres religion tilsier at det er en ære for den døde å bli spist. Alle i dette landet ønsker derfor å bli spist når de dør.

* I dette landet er det en ordning som gjør at friske mennesker som dør i ulykker blir tilberedt og servert som gourmemat i enkelte resturanter.

* Du er på jordomseiling og besøker landet for en kort periode.

Ville du da smakt på meneskekjøtt? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, merkelig problemstilling. På en siden er jeg meget nysgjerrig på hvordan menneskekjøtt smaker. Men på en annen side vil det virke helt feil og imot alle normer å spise det. Og når du tenker at det kansje er døde folk som ligger filtrert på fatet der, så virker det ikke så appetittelig å hive innpå. Så jeg hadde nok avstått fra det måltidet.

Lenke til kommentar

Øh, synes det kan bli litt vanskelig å sette seg i en slik situasjon, men hvis det var pga "rituale" eller hva jeg skal kalle det, så ville jeg ikke spist det (sånn jeg føler det nå).

Hvorfor:

-Kvalmt å tenkte på at du spiser av din egen stamme

-Ville du spist søsteren din? Moren din? Faren din? Nei :sick:

Men i NØD, uten mat ville kanskje døde mennesker falle mer i smak.

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart gått for en menneskekjøtt-sushi. Det sies at apekjøtt er en delikatesse, hvorfor ikke prøve noe uten pels¿

Helt seriøst så hadde jeg spist menneskekjøtt hvis det handlet om å overleve. Om jeg hadde hatt valget mellom å spise papp eller menneske, så hadde nok pappen gått først.

Edit- Jeg beklager at jeg ikke svarte direkte. Svaret ville i såfall vært nei, men gitt de sosiale rammene, så hadde jeg kanskje smakt ja. Rent hypotetisk.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Mennesker er dyr som alt annet. Sett rent groteskt så graver vi ned / brenner / osv bra mye kjøtt hvert år. Tror ikke jeg ville hatt noen psykiske motsetninger som ville resultert i brekninger / lignende om jeg skulle spise menneskekjøtt. Men det samme gjelder som blant andre sau, er litt disgusting når hele kroppsdeler ligger på talerkenen (smalahåve anyone?).

Men av etiske grunner ville jeg nok takket og gått og det ble servert. Et unntak ville vært i nødverge.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Tror jeg helt sikekrt hadde tatt til takke med menneskjekjøtt. Selv om det ikke er MIN norme, så ville jeg nok som "alle" andre tilpasset meg et nytt miljø, bare jeg levde der lenge nok. Men hvis det bar eer i en kort periode, så er det nok langt ifra sikkert at jeg ville spist.

Lenke til kommentar

Mennesker går fritt, spiser mye dritt og er sjeldent 110% hygeniske så nei, det frister lite.

Overlevelse, ja, selvfølgelig. Men jeg hadde ikke spist noen jeg kjenner.... respekt.

Vi er dyr, kuer er dyr, tviler egentlig på at en gruppe mennesker hadde klart å identifisere "kjøttskålen" med menneskelig innhold.

Lenke til kommentar

Utan skam, utan å skjems hadde eg takka ja. Mennesker er dyr. Apekjøt er fortreffeleg, og utan å vera grotesk, kunne eg lett sett til livs ei nakkekotelett frå eit menneske.

@ chills: Går fritt, et mykje skit? 110% hygieniske? Lenge sidan du hadde deg ei svinekotelett? Kommentarar overflødige.

Lenke til kommentar

hvis jeg hadde vært på dette stedet,svidd av alle pengne på fest å fanteri, gått forbi en kebab sjappe, tror ikke jeg hadde tenkt så mye på det når jeg ikke engang skjønner hva som står på skiltene, bare bilde av en kebab lissom:) men hadde jeg vært klar over deg hadde dt blitt noe annet. hehe Dig in:)

Lenke til kommentar

Etter å ha konsultert en lege/forsker med innsikt i temaet om hva eventuelle problemer dette kan føre til hadde jeg nok gjort det ja. En arm grillet i Asterix-stil over et bål hadde jeg nok ikke satt tenna i, men et fint måltid preparert av en kokk hadde sikkert både vært velsmakende og food for thought.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne smake menneskekjøtt, men da vil jeg ikke vite at jeg spiser det, jeg vil tro at jeg får servert noe annet kjøtt, det må være kryddret og hva enn slik som biff og lignende, og det må serveres som vanlig kjøttmat.

Hvis jeg hadde spist menneskekjøtt uten at jeg hadde visst det så kunne jeg bedømme om det er godt eller ikke.

Lenke til kommentar

Vanskelig problemstilling. Under et nødstilfelle ville jeg spist mennesker, men jeg er ikke kanibal, og av den grunn spiser jeg ikke mennesker. Hvis jeg forstår det korrekt er det større sykdomspotensiale av å spise sin egen art. Jeg har ikke noen problemer med døde mennesker, men hadde nok ikke spist menneskekjøtt av etiske grunner. Mennesker skiller seg ut fra andre dyr, som gjør vi ikke helt kan sammenliknes (selv om jeg betrakter mennesker som dyr).

Lenke til kommentar
Gitt følgende:

* Det er et land i verden der det er lov å spise mennesker.

* Deres religion tilsier at det er en ære for den døde å bli spist. Alle i dette landet ønsker derfor å bli spist når de dør.

* I dette landet er det en ordning som gjør at friske mennesker som dør i ulykker blir tilberedt og servert som gourmemat i enkelte resturanter.

* Du er på jordomseiling og besøker landet for en kort periode.

Hvis alle disse tingene var tatt for gitt hadde jeg hatt ingen betenkeligheter med å spist meg god og mett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...