Gå til innhold

Dårlig ytelse på Stalker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må da pokker meg ha forstått at det funker helt forskjellig fra maskin til maskin. Vi sitter ikke og ljuger. 1-2 frames pr sekund er ikke holdbart, bare fordi man vil bruke Dynamic lighting (HDR).

 

Det er også helt på jordet, fordi jeg har kjørt både HL2 og Oblivion i max HD-lyssetting uten problemer. Motoren har enda mange bugs å stryke ut.

Lenke til kommentar

Nå har STALKER mer avansert dynamisk lyssetting, enn Oblivion og HL2, bare så det er sagt. Dessuten med den riggen du har, så kan du ikke forvente særlig mye. Jeg regner med du også sitter med DDR1 minne, noe som kanskje kan ha en del å si.

 

Jeg har ikke mer enn 40-60fps utendørs selv, og det er med endel tweaking. I "The Zone" så har det til og med gått helt ned i 20fps. Din maskin hadde aldri overlevd det.

Lenke til kommentar
Jaja, får vel bite i det sure eplet og innse at teknologien har sprunget fra PC'n min nok en gang. Time for some upgrades. CPU'n kjøpte jeg for 3 år siden ellerno.

8409012[/snapback]

 

3 år siden..hjelpe meg..

maks 1.5år så begynner maskiner å dra på årene så og si..

Siden utviklingen med hardware og spill forandrer seg så drastisk..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

info: 8800GTS 320MB, 2GB, 2GHz C2D, Vista

Har 1280*1024 oppløsning

Høyeste detaljnivå

Høyeste dynamic light valget.

Lighting distance på minimum (det har ca null effekt på utseendet) (*)

AA-slider på minimum(*)

AF-slider på minimum (disse to har NULL effekt i spillet!.. go figure...)(*)

Alt annet på max ca.

Grass shadows = off.

 

Da har jeg aldri mindre enn 40 fps. mellom 50 og 60 minst, hele tiden.

 

Feilene mange har kan være de jag har markert med (*).. tror de reddet meg. Finleste tweakguiden til stalker og det hjalp! :)

 

Smooth nok for meg :)

Lenke til kommentar
Du må da pokker meg ha forstått at det funker helt forskjellig fra maskin til maskin. Vi sitter ikke og ljuger. 1-2 frames pr sekund er ikke holdbart, bare fordi man vil bruke Dynamic lighting (HDR).

 

Det er også helt på jordet, fordi jeg har kjørt både HL2 og Oblivion i max HD-lyssetting uten problemer. Motoren har enda mange bugs å stryke ut.

8402953[/snapback]

 

Har ingenting med at man vil bruke Dynamic Lightning (HDR), uansett hva jeg bruker så har jeg fortsatt 1-2 FPS ute..

Inne, så går det smooth, men så fort jeg kommer ut, så stopper liksom alt opp..

TDU går glatt som faen, selv om andre sliter med det, men det varierer fra pc til pc.. Det er sannt.

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar
info: 8800GTS 320MB, 2GB, 2GHz C2D, Vista

Har 1280*1024 oppløsning

Høyeste detaljnivå

Høyeste dynamic light valget.

Lighting distance på minimum (det har ca null effekt på utseendet) (*)

AA-slider på minimum(*)

AF-slider på minimum (disse to har NULL effekt i spillet!.. go figure...)(*)

Alt annet på max ca.

Grass shadows = off.

 

Da har jeg aldri mindre enn 40 fps. mellom 50 og 60 minst, hele tiden.

 

Feilene mange har kan være de jag har markert med (*).. tror de reddet meg. Finleste tweakguiden til stalker og det hjalp! :)

 

Smooth nok for meg :)

8411319[/snapback]

Hø, hvorfor har du ikke på AF? Det krever jo ikke noe av PCen din, og det blir jo bedre. :w00t:

Lenke til kommentar

Den neste patchen burde fikse store problemer for mange av oss, eller så har de kastet bort tiden sin, utviklerne.

 

Det er så ergelig at folk med sine dårligere specs (no offense) kjører spillet uten lag, mens jeg lagger og kræsjer.

 

CPU type: AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3500+ , 1024 ram, ati x1800xt

Endret av Parad0x
Lenke til kommentar
Den neste patchen burde fikse store problemer for mange av oss, eller så har de kastet bort tiden sin, utviklerne.

 

Det er så ergelig at folk med sine dårligere specs (no offense) kjører spillet uten lag, mens jeg lagger og kræsjer.

 

2,2ghz, 1k ram, 1800xt

8462817[/snapback]

 

Kanskje fordi de spiller i DX8 mode?

 

Btw, antall Ghz prosessorkraft er ingen god måle-enhet for hvor god prosessoren er. Hvis folk skal ha noe som helst peiling på hvordan den yter, må du komme med produktnavn.

Lenke til kommentar
Dårlig ytelse på STALKER? Det har vi ikkje sett  :tease:

 

1280*1024 max detaljer 8aa og 16af  :thumbup:

8463556[/snapback]

 

Må visst sitere meg selv...

 

Spillet går glatt for meg i 1280*1024 16af og 4aa. Alle grafikk instillingene er på max.

 

Har ikkje testa i høyere oppløsning da jeg bruker 19" skjerm.

 

e6600 @ 3,4 ,  8800gtx,  2 gig ram

8228022[/snapback]

 

Nå har det seg slik at verken AF eller AA brukes i STALKER. De funksjonene er ødelagt. Så kanskje du kan spare ytelse i andre spill ved å ha AF og AA av, siden du tydelig ikke merker forskjell på om AF eller AA er på. :tease: Men så igjen, med det kortet ditt så spiller det kanskje ingen rolle. :p

 

EDIT; Du kan skrive r2_aa on i konsolen og få en form for falsk antialiasing.

8397779[/snapback]

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

For å klare opp:

sliderne med AA of AF i spillet har INGEN FUNKSJON!

De er fullstendig deaktivert! Så å skryte av slikt er litt uvitende.

 

Kan dere som har god flyt i spillet og masse fps (mer enn 30 i SNITT) fortelle om cpu, ram og 3D og liste opp alle innstillinger? Da kan andre teste litt uten å måtte restarte spillet en million ganger alle samme....

 

edit: Looper87 påpekte dette før meg da, men litt uklart inni to qoutes

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...