Gå til innhold

Dårlig ytelse på Stalker!


Anbefalte innlegg

Alle som jeg har snakket med og har  8800 kort kjører dette spillet helt elendig. Dette er vel egentlig forklaringen.

Konklusjon:  Spillet har ikke særlig støtte for 8800... bare å vente på ny driver/patch.

8220856[/snapback]

 

Tja vet ikke helt jeg. Går som smør her i 1600x1200 og full pupp. :)

Har 8800GTS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800GTS320

E6300 lett klokket

2GB 667DDR2

Og det hakker og svir noe sykt. Tekstureringene er helt på trynet de første 30 sek. Men det "går seg til" liksom....

Er det bare drivere og spilloptimaliseringen som er problemet altså?

 

Radial: Hva slags instillinger bortsett fra 1600*1200 har du?

Lenke til kommentar
spillet er ikke optimalisert for 8800 kort enda, vent til en patch kommer ut så vil det nok ordne seg.

8216807[/snapback]

nei jeg har 8800gts å kjører allt på maks både i drivere og i spillet.. høres mere ut som et amd problem spør du meg.

Står i readme fila også at 8800 kort er anbefallt for høye inntillinger.

Lenke til kommentar
Prøvde stalker på windows xp funket bra. Så prøvde jeg vista funket ikke bra.

Så der har vi det VISTA  :hrm:

8228407[/snapback]

 

Jeg bruker ikke engang VISTA, jeg bruker WinXP Pro SP2.

Men jeg bruker AMD da, kanskje det har noe med saken å gjøre... :dontgetit:

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar
Prøvde stalker på windows xp funket bra. Så prøvde jeg vista funket ikke bra.

Så der har vi det VISTA  :hrm:

8228407[/snapback]

 

Jeg bruker ikke engang VISTA, jeg bruker WinXP Pro SP2.

Men jeg bruker AMD da, kanskje det har noe med saken å gjøre... :dontgetit:

8231747[/snapback]

Hmm muligens. Har selv AMD. :hmm:

Usikker på hvordan CPU de andre 8800 folka jeg snakka med hadde.

 

Jaja, får vel skaffe meg en firekjerner Q6600 til sommeren/slutten av våren. Da forventes prisen å synke ned til rundt 2700kr. :thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Edit: Kan dere kjøre med AA?

Kan aktivere det i menyen, men i spillet ser jeg at AA alltid er av, uasnett om jeg aktiverer det i driveren eller gjennom spillet?

8216815[/snapback]

Du kan tvinge AA i skjermkort driveren om du setter spillet til DX8 render mode (static lightning). Spillet bruker en deferred rendering metode for DX9 dynamisk lightning som tradisjonell AA ikke fungerer med. In-game AA instillingen bruker en edge bluring teknikk som fungerer heller dårlig.

Selv måtte jeg sette ned til static lightning for å ikke bli kastet ut til desktopen hele tiden (kjører Vista), men jeg fikk da brukt skikkelig AA og frameraten ble betydlig bedre.

Lenke til kommentar
Når skal det egentlig komme en patch?

8232767[/snapback]

 

Det har allerede kommet en patch til den russiske versjonen. . Den kom i dag så det drøyer nok ikke lenge føre uk versjonen blir patchet også ..

 

Mer informasjon om patchen finnes på Stalker-Zone.com Denne patchen fixer en hel del med problemer, og listen over fikser er på 61 punkter.

 

Som sagt, skjekk på stalker-zone.com for detaljer.

Lenke til kommentar
Når skal det egentlig komme en patch?

8232767[/snapback]

 

Det har allerede kommet en patch til den russiske versjonen. . Den kom i dag så det drøyer nok ikke lenge føre uk versjonen blir patchet også ..

 

Mer informasjon om patchen finnes på Stalker-Zone.com Denne patchen fixer en hel del med problemer, og listen over fikser er på 61 punkter.

 

Som sagt, skjekk på stalker-zone.com for detaljer.

8246512[/snapback]

 

Nå har den også kommet på de fleste språkene også. :D

Lenke til kommentar

Her er en workaround som funker MEGET bra for meg:

 

1. gå til C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC (denne heter nok noe litt annerledes hvis du ikke bruker vista)

 

2. lag backup av user.ltx (hos noen heter denne user.alx)

 

3. åpne user.ltx i notepad og bytt ut innholdet med det som står nedenfor

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
_preset Default

ai_use_torch_dynamic_lights on

unbindall

bind jump kSPACE

bind crouch kRCONTROL

bind crouch_toggle kSLASH

bind accel kLSHIFT

bind sprint_toggle kX

bind forward kUP

bind back kDOWN

bind lstrafe kLEFT

bind rstrafe kRIGHT

bind llookout kQ

bind rlookout kE

bind cam_zoom_in kADD

bind cam_zoom_out kSUBTRACT

bind torch kL

bind night_vision kN

bind wpn_1 k1

bind wpn_2 k2

bind wpn_3 k3

bind wpn_4 k4

bind wpn_5 k5

bind wpn_6 k6

bind artefact k7

bind wpn_next kY

bind wpn_fire mouse1

bind wpn_zoom mouse2

bind wpn_reload kR

bind wpn_func kV

bind wpn_firemode_prev k9

bind wpn_firemode_next k0

bind pause kPAUSE

bind drop kG

bind use kF

bind scores kTAB

bind chat kCOMMA

bind chat_team kPERIOD

bind screenshot kF12

bind quit kESCAPE

bind console kGRAVE

bind inventory kI

bind buy_menu kB

bind skin_menu kO

bind team_menu kU

bind active_jobs kP

bind map kM

bind contacts kH

bind vote_begin kF5

bind vote kF6

bind vote_yes kF7

bind vote_no kF8

bind speech_menu_0 kC

bind speech_menu_1 kZ

bind use_bandage kRBRACKET

bind use_medkit kLBRACKET

bind_sec crouch kLCONTROL

bind_sec forward kW

bind_sec back kS

bind_sec lstrafe kA

bind_sec rstrafe kD

bind_sec use_bandage kC

cam_inert 0.

cam_slide_inert 0.25

cl_cod_pickup_mode 1

cl_dynamiccrosshair on

g_always_run on

g_autopickup on

g_backrun on

g_corpsenum 10

g_eventdelay 0

g_game_difficulty gd_stalker

hud_crosshair on

hud_crosshair_dist off

mm_mm_net_srv_dedicated off

mm_net_con_publicserver off

mm_net_con_spectator 20

mm_net_con_spectator_on off

mm_net_srv_gamemode st_deathmatch

mm_net_srv_maxplayers 32

mm_net_srv_name BLACKBOX

mm_net_srv_reinforcement_type 1

mm_net_weather_rateofchange 1.

mouse_invert off

mouse_sens 0.5

net_cl_icurvesize 0

net_cl_icurvetype 0

net_cl_interpolation 0.

net_cl_log_data off

net_cl_pending_lim 3

net_cl_update_rate 30

net_dedicated_sleep 5

net_sv_log_data off

net_sv_pending_lim 3

net_sv_update_rate 30

ph_frequency 75.00000

ph_iterations 18

r1_dlights on

r1_dlights_clip 40.

r1_glows_per_frame 16

r1_lmodel_lerp 0.1

r1_pps_u -1.

r1_pps_v 0.

r1_ssa_lod_a 64.

r1_ssa_lod_b 48.

r1_tf_mipbias 0.

r2_aa off

r2_aa_break 0.800000,0.500000,0.000000

r2_aa_kernel 0.5

r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000

r2_allow_r1_lights off

r2_gi off

r2_gi_clip 0.001

r2_gi_depth 1

r2_gi_photons 16

r2_gi_refl 0.9

r2_gloss_factor 1.4

r2_ls_bloom_fast off

r2_ls_bloom_kernel_b 0.7

r2_ls_bloom_kernel_g 4.

r2_ls_bloom_kernel_scale 0.63

r2_ls_bloom_speed 75.

r2_ls_bloom_threshold 0.08

r2_ls_depth_bias -0.0003

r2_ls_depth_scale 1.00001

r2_ls_dsm_kernel 0.7

r2_ls_psm_kernel 0.7

r2_ls_squality 0.5

r2_ls_ssm_kernel 0.7

r2_mblur 0.

r2_parallax_h 0.04

r2_slight_fade 0.05

r2_ssa_lod_a 96.

r2_ssa_lod_b 64.

r2_sun on

r2_sun_depth_far_bias -0.00001

r2_sun_depth_far_scale 1.

r2_sun_depth_near_bias 0.00001

r2_sun_depth_near_scale 1.

r2_sun_details off

r2_sun_focus on

r2_sun_lumscale 1.

r2_sun_lumscale_amb 0.3

r2_sun_lumscale_hemi 1.1

r2_sun_near 12.

r2_sun_near_border 0.75

r2_sun_tsm on

r2_sun_tsm_bias -0.01

r2_sun_tsm_proj 0.3

r2_tf_mipbias 0.

r2_tonemap on

r2_tonemap_adaptation 1.

r2_tonemap_amount 0.7

r2_tonemap_lowlum 0.0001

r2_tonemap_middlegray 0.6

r2_wait_sleep 0

r2_zfill off

r2_zfill_depth 0.5

r2em 2.

r__detail_density 0.44

r__geometry_lod 1.2

r__supersample 4

r__tf_aniso 12

renderer renderer_r2

rs_c_brightness 1.

rs_c_contrast 1.

rs_c_gamma 1.2

rs_fullscreen on

rs_refresh_60hz off

rs_stats off

rs_v_sync off

rs_vis_distance 1.

snd_acceleration on

snd_cache_size 32

snd_efx on

snd_targets 24

snd_volume_eff 0.8

snd_volume_music 1.

sv_anomalies_enabled 1

sv_anomalies_length 3

sv_artefact_respawn_delta 30

sv_artefact_stay_time 3

sv_artefacts_count 10

sv_auto_team_balance 0

sv_auto_team_swap 1

sv_bearercantsprint 1

sv_client_reconnect_time 60

sv_console_update_rate 1

sv_dedicated_server_update_rate 100

sv_dmgblockindicator 1

sv_dmgblocktime 0

sv_forcerespawn 0

sv_fraglimit 10

sv_friendly_indicators 0

sv_friendly_names 0

sv_friendlyfire 1.

sv_hail_to_winner_time 7000

sv_pda_hunt 1

sv_pending_wait_time 10000

sv_reinforcement_time 0

sv_remove_corpse 1

sv_remove_weapon 1

sv_returnplayers 1

sv_rpoint_freeze_time 0

sv_shieldedbases 1

sv_spectr_firsteye 1

sv_spectr_freefly 0

sv_spectr_freelook 1

sv_spectr_lookat 1

sv_spectr_teamcamera 1

sv_statistic_collect 1

sv_statistic_save_auto 0

sv_timelimit 0

sv_vote_enabled 1

sv_vote_participants 0

sv_vote_quota 0.51

sv_vote_time 1.

sv_warm_up 0

texture_lod 2

vid_mode 800x600

 

4. Enjoy!

 

 

Edit: Kunne kanskje misforstås at denne fikser savegames. Det gjør den ikke. Det er en performance tweak.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Ser det er noen folk som lurer på om AMD har noe med saken å gjøre. Men tviler egentlig på det. :nei:

 

Jeg har:

 

Pentium 3,4GHz

2GB Ram

Kjører 8800GTX 768 i SLI

 

Og spillet kjører dritt med en gang jeg prøver meg med Dynamisk lys. Ser ikke ut til at å stille på grafikken opp eller ned spiller noen form for rolle. Er ganske bitter på dette her. Prøvde å patche med den første som kom ut nå. Hjalp ikke overhodet. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...