Gå til innhold

Olympus E400 - erfaringer med kitlinsene

Anbefalte innlegg

Jeg er jo som noen kjenner til, fortsatt svært glad i mitt andre hovedkamera (ja, mitt nye E-400 blir ikke nytt hovekamera, men et av to) Pana FZ30 (...) Så jeg vil på ingen måte legge FZ30 på hylla når det er lyst nok.

8228234[/snapback]

Jeg håper du gir oss en oppdatering på det om et par uker... Jeg var selv belemret med en FZ10 før jeg fikk D70, og hadde tenkt å beholde den nettopp pga zoomomfanget, og den påstått fantastiske optikken.

Det viste seg imidlertid fort at jeg overhode ikke brukte kompakten - bla. fordi jeg ikke orket de forjævlig overprosesserte bildene og den ulidelig trege autofokusen. Panasonicen ble raskt solgt. Jeg er spent på å se om FZ30 er såpass mye forbedret ifht. FZ10 at den kan sameksistere med en slr. :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg synes da FZ30 leverer svært så lekre bilder, iallfall når jeg som sagt holder meg til ISO100. Hvis det var FZ10 du hadde har jo modellene FZ20, 30 og nå den nye 50 kommet. FZ30 er det derfor vanskelig å få tak i for tiden. Ville tro det har skjedd noen forbedringer på 4 modeller. Jeg synes iallfall autofokusen på FZ30 er rimelig kvikk. og 9 punkters AF er jo heller ikke å forakte. Men det er altså ikke bare bare å kjøre serieopptak hvis avstanden til målet endres under serien. Der var jo SLR helt supert.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...