skaarj- Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hei. Siste tiden har jeg fått et merkelig problem på min bærbare PC. Det hele startet med at jeg skulle oppdatere nettleseren Firefox, på PCen. Midt i oppdateringen fikk jeg en error, som jeg egentlig ikke husker noe særlig av, klikket den vekk. Uansett, vet ikke om det var Firefox som var årsaken, men etter den erroren i oppdateringen sluttet det meste av internettforbindelsen på PCen min å fungere. Alt utenom Internet Explorer. Jeg avinstallerte Firefox, reinstallerte det, fungerte ikke å surfe med Firefox. Installerte Opera, fungerte ikke. MSN sluttet å fungere. Går ikke lengere ann å koble seg til med WoW, eller CS. Dette er umåtelig irriterende, og jeg tenkte at det muligens kunne være en firewall som var tilstedet og gjorde livet surt, men nei. Har ingen firewall installert, og heller ikke noen antiviruskontroll. Det jeg bruker er Windows XP Service Pack 2, med firewallen som er inkludert i den. Disablet den firewallen, ingen forbedringer. Finner heller ingenting som tilsier at det er blokkert. MSN-feilsøkeren sier at det er nøkkelporter som den ikke får tilgang til, men jeg har ingen anelse hvor det skal kunne ordnes på? Har prøvd å koble meg til fire forskjellige nettverk med internett, uten noe hell. Internet Explorer fungerer, men thats it. Teamspeak fungerte noe tildligere, samt Azureus fungerer hvis jeg ikke husker feil. På toppen av det hele, har DVD-rommen til den bærbare pcen "forsvunnet" fra Min Datamaskin. Altså, det fungerer ikke, så jeg får ikke reinstallert Windows heller. Virker som om det eneste jeg kan gjøre er å sende PCen (som er en HP Pavilion) inn til reprasjon, men da mister jeg PCen i endel uker / måneder, noe jeg ikke klarer, for jeg trenger den til skolearbeid. Hva faen gjør jeg med de problemene? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Dæven. Høres ut som om noe er virkelig på tur i operativsystemet. Heldigvis kan det være at du får boota windows install-cd'en selv om windows ikke skjønner noe av DVD-driven din. Du kan jo prøve? Og husk å justere BIOS slik at den sjekker for bootbar cd før den booter fra harddisken.. Alternativt kan det være at du har hardwareproblemer og at det er årsaken til at firefox-install'en trynte. Uansett - prøv først å boote windows install cd'en for å sjekke om det lar seg gjøre å reinstallere operativsystemet. Om det går an, så er det bare å kopiere alle filer etc etc over på en ekstern harddisk, og så reinstallere windows. Om det ikke lar seg gjøre å boote fra cd-rom'en (selv etter evt BIOS-justering) så er det sannsynligvis noe galt med selve maskinvaren. Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Du skriver at du har verken antivirus eller firewall innstallert. Veldig dumt. Da er det store sjanser for at Pc'en din er infisert med virus , ormer , trojanere , + masse spyware. Dette kan forårsake at dataen din ikke virker som det skal mere. Jeg foreslår at du laster ned Avira antivirus . Gå til oppdateringer og oppdater. Deretter scanner du Pc'en din. Husk å fjerne virus. Last så ned AVG antispyware Deretter Superantispyware Scan så med disse to spywareprogrammene. Last ned Hijack this Legg så ut en Hijack this logg. Det kommer sikkert noen her som kan tyde loggen. Så kan vi iallefall fastslå om du har malware på dataen din. Hvis ikke så er det nok hardwareproblemer. OBS . Du bør også ha firewall innstallert . Jeg foreslår Comodo eller Kerio Endret 23. mars 2007 av johome Lenke til kommentar
skaarj- Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Takk for svarene, jeg fant ut av det ene problemet med begrenset nettverkstilgang, jeg mente at jeg hadde avinstallert Norton, noe jeg tydeligvis ikke hadde. Samt, jeg hadde vært i msconfig og disablet booting på diverse programmer jeg trodde bare var overfladiske, men et par av de var faktisk Norton, slik at Norton-versjonen jeg hadde blokkerte alt av programvare, fordi den var "locked down" av meg, da jeg ikke lot den boote opp. Nå er alt bra, bortsett fra den fraværende DVD-rommen selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå